Tuesday, May 19, 2020

 

Covid update 19 Mei

Morgen 20 Mei gaat Disney Springs gedeeltelijk weer open. Citywalk van Universal Studios is al een paar dagen open. Beide zijn de shopping en restaurant districten van de parken. Voor beide geldt dat er maar een beperkt aantal gasten mogen rondlopen, iedereen 6ft afstand moet houden en ook iedereen zowel staff als gasten mondkapjes of iets in die trant moeten dragen.

Florida zit nog steeds in fase 1 maar nu mogen ook de kappers en beauty salons weer open en de sportscholen zijn weer open. De restaurants mogen nu 50% bezetting hebben in plaats van 25% om binnen dan wel buiten te eten. Veel restaurants bij mij in de buurt echter houden nog stteds vast aan alleen bezorging of afhaal.

Het aantal positieve gevallen van Corona gaat weer omhoog, maar het aantal Corona tests ook. Het percentage positieve gevallen per een x aantal tests gaat echter omlaag en dat is het cijfer waar naar gekeken wordt, in elk geval hier in Florida. Ik geloof het allemaal wel. Ik weet eigenlijk helemaal niet meer wat ik van nieuwsberichten en dergelijke moet denken. Ik treft alle aangeraden voorzorgsmaatregelen wanneer ik mijn huis uitga voor boodschappen of een stukkie rijden en meer kan ik niet doen.



Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?