Monday, November 27, 2006

 

Inpakken en...weer uitpakken

Ik ben nooit goed geweest met inpakken, maar dit is echt een drama. Ik dacht heel simpel ik neem alleen het hoog nodige mee. Een paar boeken, een paar DVDs, de meeste van mijn CDs, kleding en fotos. Nou dat is dus minder makkelijk dan het lijkt. In ene zijn al mijn boeken, DVDs en CDs toch wel erg leuk en wil ik toch niet zonder. Zucht....... Ik wordt echt erg vermoeid van mezelf. Ik denk dat ik het maar even anders moet aanpakken. Welke DVDs, CDs en boeken wil ik echt niet zonder doen. Dit heeft dan prioriteit en wordt als eerste ingepakt. En welke Cds, DVDs en boeken wil ik eventueel nog nasturen (lees vind ik het echt het geld waard om nagestuurd te worden). Ik denk dat ik dan al snel met een paar dozen minder toekan. Maar ja die stap zetten he... Het is niet zo dat ik materialistisch ben (of misschien toch wel), het is meer dat ik van de meeste DVDs weet dat ik ze vast nog wel een keer ga kijken. Maar ja hoe vaak en wanneer...en toch vind ik het dan zonde om ze weg te geven dan wel voor een prikkie te verkopen. En toch zal ik daar even aan moeten wennen. Er blijven nog genoeg CDs en DVDs over om lekker naar te kijken en luisteren als ik rigoreus ga snijden. En het is vreselijk zonde om een doos vol misschien-ga-ik-die-nog-wel-eens-kijken-DVDs op te sturen (die dan ook nog regio 2 zijn dus kijken op de laptop). Die doos kan ik beter volstoppen met fotos bijvoorbeeld.

To be continued denk ik...zucht

Comments:
Nou, Sue ik wens je heel maar dan ook heel veel succes met inpakken.Joh het stopt niet bij cd's en DVD's hahaha,Maar nu weet je wel waarvoor je inpakt...en dat is LEUK. Oja onze nieuwe Blog is....rodenburggoesusa.web-log.nl
Waar de oude is gebleven is voor iedereen een raadsel, dus maar weer overnieuw beginnen.
 
Eigenlijk is het best goed om zo af en toe eens alles op te ruimen, wel moeilijk. Wij hadden dat probleem niet :) Mijn man's werk verscheepte alles voor ons.
 
@Annemieke:
Ja opruimen is inderdaad goed. Ik had het al eens veel eerder moeten doen LOL. Ik moet eea in de toekomst toch anders gaan aanpakken.

@Wim:
Het is inderdaad erg leuk om voor de USA in te pakken. Het komt op die manier wel steeds dichterbij.
Jullie nieuwe weblog ziet er goed uit trouwens.
 
DVD's: dat papiertje uit het doosje halen, dichtkleven met plakband (behalve aan de bovenkant) -> DVDtje in dat dichtgevouwen papiertje, en klaar is kees! Bespaart veel ruimte!
Idem voor CD's.
Je kan ze ook in van die DVD of CD-tassen steken, neemt ook stukken minder plaats in dan hoesjes (maar dat had je misschien al gedaan?).
Foto's: inscannen en op een CD-rom branden? Of enkel de hoogstnodige meenemen, en aan toekomstige bezoekers vragen om hun lege valies te vullen met die spullen (zij zullen je toch met een lege valies komen bezoeken, zodat ze met een volle terug naar huis kunnen, hahaha)
Veel succes nog!
 
Hoe vaak heb je al in je paspoort gekeken??
 
@Elke:
Dat is inderdaad een goede tip. Helaas zie ik hem net iets te laat. Het merendeel van de CDs en DVDs is al ingepakt en verstuurd met de zware hoesjes erbij. Maar ik heb er nog wat liggen dus die gaan door de op jou aangegeven manier verstuurd worden. Thanks.

@Wim:
Ik kan niet vaak genoeg in mijn paspoort kijken...even controleren of het er nog steeds inzit en het toch niet een droom was LOL
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?