Saturday, December 09, 2006

 

Bijna...

Bijna klaar met inpakken. Dat wil zeggen vandaag zijn de alle laatste dozen de deur uit gegaan. Alles waarvan ik maar enigzins denk het wel eens nodig te hebben, of te gaan missen als ik het niet heb, zit nu in een stuk of 8 dozen a la formaat grootste postpakket. Niet echt groot dus. Dat vind ik persoonlijk niet echt veel LOL. Gelukkig maar. Er staat nog genoeg in mijn kasten maar allemaal spul waarvan ik eigenlijk iets heb van wat moet ik ermee. Maar goed voor de safety (sorry inside joke) toch maar even nakijken want misschien zit er net dat ene tussen wat ik over het hoofd gezien heb. Zoals mijn baseball caps (ik wist dat ik wat vergeten was). Ach misschien dan nog een of twee van die doosjes die nagezonden gaan worden. Valt ook wel weer mee.

Ondertussen komt 1 januari steeds dichterbij. Er zijn mensen die me vragen of ik niet te weinig tijd heb genomen? Want vanaf dat ik mijn visum had tot aan het moment van vertrek zit maar anderhalve maand. Hhm ja dat klopt, het is maar anderhalve maand geweest (inmiddels nog minder dus). Maar had ik later gegaan dan was ik ook later begonnen met inpakken. Ik ken mezelf onderhand LOL. Het enige is dat je dan wel wat meer tijd hebt om nog een aantal keer met vrienden en familie weg te gaan. Maar uiteindelijk komt dan toch ook de dag van vertrek en hoe vaak je ook nog wat gezelligs met elkaar zal gaan doen, het zal nooit vaak genoeg kunnen zijn. Het is niet anders. Vriendschappen en relaties met familieleden zullen nu anders gaan worden. Soms voel ik me daar best lullig onder, maar ik weet dat iedereen achter me staat en iedereen vindt dat ik dit echt moet doen. En ook niet onbelangrijk, als zij zo'n kans zouden krijgen aangeboden dan zouden ze het ook gaan (de meesten althans, niet allemaal) en echt niet hier blijven omdat (onder andere) ik hier zit. Sterker nog iedereen zou me voor gek verklaren als ik voor hen hier zou blijven, en zo'n mooie kans aan me neus voorbij zou laten gaan. Een betere motivatie is er niet toch? Ok ok dit dan en wie krijgt er nou de kans om 365 dagen per jaar in zijn favoriete vakantie land te leven. Ja gewerkt moet er ook worden maar dat komt wel goed, mijn carriere kansen daar zijn veel beter dan hier. Misschien moet ik weer van onder af beginnen. Ook geen punt. Dat heb ik er echt graag voor over. Tijdens mijn stage ben ik door hard werken ook binnen een paar maanden opgeklommen naar Supervisor dus dat komt vast wel goed. Als je in de US maar laat zien dat je wil en gemotiveerd bent, dan kan je heel ver komen.

Ook heb ik wel de vraag gekregen wat nou als het niet bevalt in California, kom je dan terug. Nou dat was ik niet van plan. Ik bedoel er zijn nog 49 andere Staten, dus stel dat het in California niet zou bevallen dan is er vast wel een van de andere staten waar ik mijn draai wel vind. En voordat ik die allemaal doorlopen heb zijn we zo minstens 50 jaar verder LOL. Wat me trouwens wel opvalt als ik alle Amerika forums lees, is dat er gemiddeld meer Nederlanders en Belgen danwel permanent, dan wel als expat naar California gaan dan de andere Staten. En dan volgens mij ook nog het merendeel in de buurt van LA. Ja of de rest laat gewoon niks van zich horen kan ook, maar daar ga ik hier maar niet van uit...

Goed dat was weer even een post van mij. Ik ga nu met een heerlijke kop koffie nog even wat TV kijken. Oh straks kan ik heerlijk wegdromen bij een Starbuck's Caramel Macchiatto. En daarna alle overige soorten proberen, het wordt namelijk hoog tijd om eens van de Caramel Macchiatto af te stappen als vaste prik, als ik eenmaal in California zit.

Comments:
Cool om je website te lezen. California is inderdaad niet de enige fantastische staat in de U.S. er zijn er nog 49 andere (not counting the territories) met verschillende, fantastische steden. Ikzelf verhuis met de zomer naar Texas (Austin of Dallas). Wanneer ik klaar ben met m'n studie kom ik misschien weer terug naar L.A. of gaan we naar NYC.

Nog minder dan een maand en dan ben je in L.A.!!! Woohoo!!!
 
Kijk ook eens naar alle blogs van Nederlanders en Belgen in Amerika, de meesten zijn uit California.
(De mijne niet ik woon in Minnesota)
Nou vast welcome to America ;)
 
Joh...tijd is altijd te kort. He allemaal uit Calli..nee joh..wij dalijk uit NC..LOL
En..uhh..Caramel machiatto is gewoon de lekkerste, maar dan wel die van 'n halve liter.SPANEND!!!!
 
Snif snif snif, ik word een beetje triest als ik dit lees. Vorig jaar vierden wij deze periode in de idee dag we voor Pasen in Amerika zouden zitten, en nu zitten we hier nog in het uitgeregende Belgiƫ, terwijl jij volop aan het pakken bent... Maar geniet er van! En het gaat je zeker lukken. Als je niet vies bent van (hard) werken, dan kom je er wel!
 
Ik heb je log doorgelezen en ik hoop dat je het naar je zin zult hebben in CA en anders. Ach NY is ook mooi (grapje), maar wel koud vergeleken met CA.

Goede reis!!

Groetjes uit Fort Ann NY
 
@Xerxes:
Veel plezier in Texas alvast. Was je daar aangenomen op een Medical school?

@Blips:
Minnesota daar ga ik vast ook nog wel eens komen. Nu kan ik eindelijk goedkoop op vakantie in de USA LOL

@Wim:
Een halve liter koffie...ik hou het meestal bij de grande. Jemig ik weet dus niet eens meer hoe groot die is (of hoe klein). Nog even spannend voor jullie met de cut off numbers zeg.

@Elke:
Ik kan me heel goed indenken wat jullie nu voelen. Ik hoop echt dat het voor jullie volgend jaar ook eindelijk rond gaat komen. Jullie zijn er al zo lang mee bezig. Succes, deze situatie moet verre van makkelijk zijn.

@Petra:
En hoe bevalt het jullie in Fort Ann? Al een beetje gesetteld met het motel?

@Iedereen:
Van de week ga ik jullie blogs weer langs. Nu ga ik eerst even verder met inpakken. Of eigenlijk puin ruimen van wat niet mee gaat LOL. Is ook wel eens leuk om te doen.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?