Tuesday, January 30, 2007

 

Auto en een baan (aanbod in elk geval)

Het begint hier nu allemaal een beetje op de rit te komen. Ik heb vanmiddag een auto gekocht. Een zilverkleurige Dodge Neon sedan uit 2005. Hij rijdt perfect. Eindelijk weer mijn eigen auto. Wel weer even wennen want de indeling is totaal anders uiteraard dan ik gewend ben en de huurauto waarin ik reed. Maar dat geeft niet. Dat went vanzelf wel.

Het enige wat ik totaal niet begrijp is welke ontwerper het voor elkaar heeft gekregen om de cup holders voorin, zo vreselijk laag bij de grond te plaatsen. Je moet echt in de diepte rijken wil je een beker kunnen pakken. Gelukkig zit er in het midden vlak voor de armrest ook nog een, dus dat is wat handiger.

Maar verder rijdt hij lekker pittig en trekt snel op. Dat bevalt me wel.

Dit is hem:




En ik heb vanmiddag verbaal een aanbod voor een baan gehad. Het is een baan als manager bij een bioscoop. Welke locatie is nog niet bekend. Maar het gaat om de regio Santa Monica, Hollywood, Culver City, Sherman Oaks. In principe wordt je over de diverse vestigingen gerouleerd om de zoveel maanden. Ik begin over twee weken. Dan heb ik tot die tijd even de tijd om een apartement te vinden (bij voorkeur ergens in het midden LOL) en te verhuizen. Wel zo’n lekker idee, en leuk dat een bedrijf zo meedenkt al hebben ze daar zelf natuurlijk ook baat bij (dan kan ik me voledig concentreren opd e baan). De definitieve brief komt van de week met DHL. Het ziet er dus goed uit, tot nu toe.

Ik kan je wel zeggen dat ik even bekaf ben. Wat ik helemaal leuk vind is dat die baan weer terug is in Recreatie Management. Kan ik eindelijk wat met mijn opleiding gaan doen. Fast food is leuk, maar dit is tenslotte waarvoor ik gestudeerd heb, en wat ik uiteindelijk wilde gaan doen. En om eerlijk te zijn was ik toch ook wel naar de VS verhuist in de hoop weer wat met recreatie management te gaan doen. Dat dit me nu al gelukt lijkt te zijn, daar ben ik echt heel erg trots op.
Voor de mensen die zich afvragen wat recreatie management inhoudt...Dat is onder andere het managen van bijvoorbeeld een golfpark, theme park, bowlingbaan, bioscoop, theater, het organiseren van diverse evenementen/festivals, maar ook dingen als beleidsmedewerker recreatie voor een gemeente. Dat laatste heeft me overigens nooit getrokken. Ik ben meer praktisch gericht dan ergens achter een bureau zitten.

Ik hou het weer even voor gezien. Ik ga straks lekker even American Idol kijken (ok ik had dus nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen lekker naar Idols kijken, maar mijn familie is helemaal into American Idol dus daar wordt je vanzelf wel in meegezogen). Simon Cowell als jurylid is toch wel wat leuker als Henk Jan Smit. Alleen niet voor de kandidaten ben ik bang LOL.

Comments:
Congratulations Sue en success met het vinden van een geschikte apt.
 
Fantastisch, klinkt allemaal heel goed! Proficiat met je jobaanbieding en veel rijgenot met je nieuwe auto
 
Proficiat er mee! Er komt zo veel op je af he.
Ik ben langzaamaan ook verslaafd aan American Idol :)
 
He een coole wagen, en alvast provi met je nieuwe baan.
Zo zie je maar alles komt op zijn pootjes terecht. Dus als wij dalijk bij jou naar de bios gaan krijgen wij gereduceerde kaartjes??haha LOL. Suc6
 
Wow wat een leuke auto zeg! Echt iets van jezelf nu! Daar moet je je toch wel een stuk lekkerder door voelen! Gefeliciteerd met het baan aanbod! Ik hoop inderdaad dat dit iets is wat je graag zult doen. Zoals mijn voorganger al zei, alles komt op zijn pootjes terecht.
 
Hey Susanne,

Een beetje laat (ik was erg druk de laatste dagen), maar GEFELICITEERD met je job aanbod en helemaal met je nieuwe auto!

Het is een beauty!

Ik weet nog dat wij onze eerste auto in Amerika kochten. We waren apentrots natuurlijk, omdat het een gevoel gaf van een eerste eigen 'bezit' in Amerika.

Je doet het goed zie ik. Jij komt er wel! :)
 
Dank allemaal. Ik heb nu ook het schriftelijke bod binnen van de bios. Zit er goed uit. Alleen is het 'employment at-will' wat zoveel inhoud dat ze je er per direct kunnen uitgooien (en ik kan per direct opstappen eventueel). Maar ja waar is dat tegenwoordig niet in de VS. Voordeel...er is ook geen contract voor bepaalde tijd, daar had ik in NL zo'n hekel aan.

Auto rijdt nog steeds heerlijk. En ik heb al wat leuke apartementen gevonden. Nu hopen dat ze nog beschikbaar zijn.
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?