Saturday, January 20, 2007

 

Mijn derde week

Af en toe moet ik mezelf even stoppen en realiseren dat ik hier pas 3 weken ben. Ik wil teveel en te snel voor elkaar krijgen. Ik sta er dan even niet bij stil dat ik al heel veel voor elkaar heb gekregen LOL.

Van de week was weer een lekker hectische week. Van de ene naar de andere interview gehold. Vreemd genoeg is het tot nu toe nog allemaal succesvol. In die zin dat ik door mag naar ronde twee voor de koffieketen (ik noem geen namen maar ze hebben er een heerlijke Caramel Macchiatto dus er was iemand die het goed had), ronde twee voor de bioscoop. En dan ben ik nog uitgenodigd voor een aantal andere job fairs. Ook heb ik net wat sollicitaties voor wat andere ketens de deur uit gedaan.

Verder is er nog het bedrijf dat een aantal vestigingen van diverse grote fast food ketens heeft. Zij willen me zelfs een aanbod doen. Nadeel is dat ik dan naar Murrieta in Riverside County moet verhuizen. Dat ligt op ongeveer 2 uur rijden van Los Angeles en praktisch in de middle of nowhere. Het woord slaapstad (bedroom community) moet daar zijn uitgevonden. Het trekt me echt totaal niet. Ik ben er gisteren ‘even’ heen gereden en hoe dichter ik bij Murrieta kwam hoe minder vrolijk ik werd. Toen de locatie bekeken die ik dan zou gaan moeten managen. Dat was helemaal een drama. Op dit moment is daar geen Manager aanwezig, maar de assistenten kunnen het kennelijk ook niet aan. Het verhaal achter het hoe en waarom krijg ik maar niet te horen. Ook krijg ik niet los hoeveel managers er op die locatie zijn geweest. Dat is niet belangrijk is me verteld. Wat belangrijk is, is dat ik daar de kand krijg om GM te worden...Met andere woorden hoe meer ik er over nadenk hoe meer er alarm bellen gaan rinkelen. Ik denk ik dat ik er beter aan doe nog even te wachten. Als het nu in de regio was, had ik er nog voor gegaan ook. Maar nu ik ervoor moet verhuizen en ik de staat van de locatie gezien heb, lijkt het me geen goede zet. Af en toe is het best een verstandig om geduldig af te wachten (heel erg moeilijk voor mij) en niet meteen ergens op af springen op het eerste de beste aanbod. Zeker gezien de respons die ik op mijn CV (ok Resume) krijg. De Los Angeles regio is zo groot daar moet toch wel ergens een baan voor me te vinden zijn. Daar hoef ik echt niet voor naar Murrieta. Bovendien al mijn familie en vrienden zitten hier in de buurt van LA. Naar een ander land kan al moeilijk genoeg zijn. Als ik dan ook nog naar de Middle of Nergens ga verhuizen maak ik het mezelf niet makkelijker, zeker gezien de staat van de locatie die ik dan onder me heb. Ik zou dan eind verantwoordelijke zijn maar wel op een assistent salaris want ik moet me eerst bewijzen de eerste 6 maanden. Ok logisch. Maar gezien de staat van het restaurant kan er ook wat anders achter zitten...

Van de week ben ik eventjes tegen de zobekende muur opgelopen en was even heel erg gefrustreerd. Ik ben op een auto afgeweest. Ik had een leuke Toyota Yaris gezien om te leasen. Dat kon best zeiden ze ook al was ik net in de VS en had ik nog geen baan. Nou mooi dacht ik nog...totdat ze mijn credit history gingen opvragen. Ik heb niet eens een slechte score....ik heb totaal geen score. Dat bedoelen ze dus met No Credit. Ik had verwacht dat je dan op zijn minst een minimale score moest hebben, maar ik heb dus niks, noppes, nada. De deur naar een leuke nieuwe auto sloeg meteen dicht. Ok dan cash betalen en dan maar een goedkope tweedehands. Bij de Toyota waren de tweede hands toch wel boven mijn budget. Voor die prijs kan ik een nieuwe Kia Rio kopen zo ongeveer. En dat geld heb ik niet dus op naar de CarMax. Ik dacht ik heb een credit card en wat cash achter de hand dus dat komt wel goed. Nou nee dus want Car Max accepteert alleen cash een geen credit cards. En omdat ik geen credit heb, kan ik ook niet een deel financieren. Geweldig want met de dagelijkse limiet voor het opnemen van cash duurt het wel even voor ik het juiste bedrag bij elkaar heb. Dat schiet dus niet op. De Bank had gezegd als er wat is en je zit in nood, bel maar dan regelen we wat. Dus ik tot midden in de nacht opgebleven om te kunnen bellen. Stom natuurlijk want er kon niks geregeld worden uiteraard.

Dan maar geld overmaken naar mijn US bankaccount. Daar gaat ook een paar dagen overheen. Ik heb dus het geld, maar kan niks doen want ik kan er niet zo een, twee, drie bij. Met als gevolg dat ik nu de huur van mijn auto moet verlengen. Ik liep dus een beetje heel erg tegen een gigantische muur op van de week. Ik voelde me zo mega machteloos. Ik heb zelfs op het punt gestaan om een retour ticket terug naar Nederland te boeken. Niet om terug te gaan naar Nederland, maar om persoonlijk mijn geld op te komen halen!!!

Maar nu gaat het weer een stuk beter.

Van de week de auto van Alamo maar even inleveren en dan bij Enterpise gaan huren. Scheelt echt een stuk. Enterprise komt voor een week neer op 150 dollar voor een Economy. Moeten nog wel verzekeringen bij maar dat is nu eenmaal zo. Alamo was meer richting 270 dollar. Althans de locatie waar ik nu huur. Ik had voor de eerste 3 weken wat goedkoop geregeld via Holiday Cars vanuit Nederland maar dat gaat niet meer lukken nu want die moeten een voucher opsturen vanuit Nederland hier naar toe (als ze dat al doen). Per dag kost Enterprise 32 dollar maar ik heb die auto al minstens 4 dagen nodig er van uitgaande dat het geld inderdaad op Woensdag op mijn rekening staat. Dan kan ik net zo goed voor de weekly rate gaan en heb ik wat speling. En ze komen je ophalen en weer thuis brengen. Dat is niet slecht. Misschien kan ik het wel voor elkaar krijgen dat ze me op halen bij de Car Rental Return van Alamo. Scheelt weer taxi kosten terug naar mijn hotel. Hhm dat is wel erg brutaal. Dat durf ik ze nooit te vragen.

Gisteren ben ik ook naar de DMV geweest. En zoals ik al had verwacht moet ik inderdaad toch afrijden. Mijn theorie heb ik overigens gehaald. Van de 38 vragen mocht ik er 6 fout hebben en ik had er slechts een fout. Precies de vraag waar ik over twijfelde. Ik moet maandag afrijden in Santa Monica. Dat was het enige kantoor dat van de week plaats had. En ik kan inderdaad gewoon in een huurauto afrijden. Als die maar verzekerd is en dat is die. Als alles goed gaat heb ik dan maandag middag mijn CA license. Komt eigenlijk ook wel beter uit met het huren van een auto en met het kopen van een auto en autoverzekering. Dus alles heeft kennelijk zo moeten zijn denk ik dan maar.

Morgen ga ik lekker toeristje spelen en ga ik naar Universal Studios. Die hebben nu een actie waar je als je een dagkaart koopt, je hem gratis kan upgraden naar een 2007 pass die je het hele jaar kan gebruiken. Enige ‘nadeel’ is dat er black out dates voor gelden. Dat zijn dan dagen dat je er niet in mag. De weekenden in de zomermaanden kan je er niet in, (van 30 juni tot Labor day maar door de weeks mag je wel) en de week tussen kerst en oud en nieuw niet en Thanksgiving weekend niet. Waarschijnlijk kom ik toch in de gastvrijheid te werken en zal ik met Thanksgiving waarschijnlijk werken en in de zomer maanden meerendeel ook de weekenden. Voor mij maakt dat dus niet uit dan. Waar ik wel een beetje van schrok was de prijs van een dagkaart. Dat is even $61 geworden. Disney rekent ook al $63 en da’s dan toegang tot een park. Wil je op een dag van beide parken genieten dan ben je $83 kwijt. Een premium jaarkaart voor Disney kost $239 (ook voor CA residents), dan mag je 315 dagen per jaar het park in. De overige 50 dagen zijn black out dates. Voor $59 meer heb je er dan gratis parking bij. Voorlopig eerst maar even een Jaarkaart voor Universal dan. Disney komt wel als ik een baan heb en lekker gesetteld ben. Ben benieuwd of Universal ook parkeerkaarten voor een jaar heeft. Wat per keer kost dat ook nog eens $10. Ik kan ook een jaarkaart kopen voor $109 dan zit er parkeren bij in. Oh en geen black out dates, en Front Of Line (zeg maar Fastpass) bij de Studio Tour. Dat is mooi meegenomen dan. En dat voor maar $48 meer heb ik dat. Het gratis parkeren geld echter alleen during box office hours. Geen idee wat dat inhoudt. Eerst maar even navragen dan. Ik bedoel ik heb wel een idee maar geen idee welke tijden dat dan zijn. Zijn die een beetje redelijk dan kan ik beter voor de wat duurdere gaan. Ik ga vast wel een keer of 5 naar Universal toe gedurende het jaar dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Ik heb gisteren ook de software gevonden van mijn digitale camera. Het is een goedkoper Trust dus veel moet je er niet van verwachten maar waarschijnlijk gaan er binnenkort wel wat foto’s op dit weblog verschijnen LOL.

Software voor mijn Camera op mijn Motorola telefoon heb ik nog niet kunnen vinden. Daar moet ik nog even internet voor afstruinen. Maar dat komt wel. Wel handig zo’n camera op je telefoon. Moet je hem alleen wel bij je hebben als er wat leuks gebeurt. Ik liep net naar de supermarkt en toen stak er een eekhoorn over die ook nog even bleef zitten. Telefoon (en de andere camera) lag dus op de hotel kamer...ach ja.

O ja mijn Green Card is ook binnen. De kleur is echter beige achtig LOL.

Dat was het weer zo’n beetje. Tot blogs.

Comments:
Sue, je bent hier pas drie weken en je hebt al 2e interview rondes, dat is ontzettend gaaf en goed. Ik hoop dat de website van Westsiderentals.com je goed op weg kan helpen qua apartment vinden, vroeger was het dat je gewoon in de buurt rijdt waar je wilt wonen, nu zijn alle apartementen zeg maar op Westsiderentals.com.

Hoe voelt het om je green card in je handen te hebben?

Ik ben trouwens verslaafd aan die caramel macchiato's (love that great Seattle company!!!!), rond elke kerst-tijd ben ik ook altijd blij omdat ze dan Gingerbread lattes hebben (halloween: Pumpkin Spice Latte).

Ik hoop dat je dus de koffie positie krijgt, en ik geloof dat je maar naar je intuitie moet luisteren ivb met die baan in Murrieta (Riverside is boring, ik ben naar UC Riverside geweest dus ik heb ervaring met Riverside County). Ik duim voor je!!

mazzel
 
Hai,

Ja die Green Card voelt geweldig. Het begint nu een beetje tot me door te dringen dat ik hier ben. Ik was net in Universal Studios en daar kon je zo mooi uitkijken over Burbank en wat er nog meer zit. Toen had ik echt zoeits van Wow. En die kaart in mijn portemonnee...elke keer als ik wat moet betalen is dat het eerste dat ik zie. "Permanent Resident Card" dat gedeelte met die woordjes steekt net boven het randje van het vakje uit, valt lekker op zo.

Ja van de week even afwachten wat de andere sollicitaties doen. Ik ben heel benieuwd. Ik heb natuurlijk nog steeds geen Credit score en het zijn wel banen waarin je verantwoordelijk bent voor geld. We zien wel. En anders bel ik van de week Disney of Universal wel op. Die hebben vast nog wel mensen op het park nodig ergens.

Westside renatls ziet er inderdaad goed uit. wel een stuk lager dan bijvoorbeeld forrent.com enzo. Weet ook niet of het dan in ok wijken ligt? Ik ga ervan uit dat zolang het niet in East La, Compton en Watts ligt dat het wel ok moet zijn. Toch?
 
Hey Sue:

Xerxes weer. Rents gaan langzamerhand weer omlaag, maar natuurlijk hangt de prijs af waar je ook woont. Als je interesse hebt in apartementen in L.A. dan kan ik je daarmee helpen, ik heb vrijwel in elk gebied in de stad L.A. (inclusief West Hollywood gewoond). Westsiderentals is wat Angelinos raadplegen wanneer zij van apartment verhuizen. Tja gewoon niet in die buurten wonen die je opnoemde, maar je wilt ook in een wat leuke buurt wonen, persoonlijk vind ik (in L.A.) West Hollywood, Hollywood, Los Feliz, Silverlake en Miracle Mile leuke buurten. Er zijn er zoveel, als je van plan bent in de stad L.A. te vertoeven zal ik je graag helpen (je hebt m'n contact info).

Voorderest ben ik zelf bezig met mijn verhuizing (naar Texas), over drie maanden verlaat ik California waarschijnlijk voor de Lonestar State (eng!!!).

Ik vind het echt fantastisch hoe je een go-get-it approach hebt, je hebt all wat interviews achter de rug, en over een paar dagen weet ik zeker dat je zal bloggen dat je een leuke baan hebt (willing to bet a $100 on that!).

Fantastisch om te lezen!!! Nu hopen dat Muke ook doorkomt (die komt ook richting CA volgens mij).

Mazzel
 
Je intuitie is iets waar je naar moet luisteren. Als zich iets niet goed aanvoelt is dat iets wat je niet moet negeren.
Ah, tegen een muur oplopen, het zal de laatste keer niet zijn, maar houdt de moed erin.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?