Sunday, January 28, 2007

 

Patat met Mayonaisse

Het is gelukt. Overal waar ik tot nu toe kom heb ik het voor elkaar gekregen om mayonaisse bij de patat te krijgen. Denny's, Wendy's, BK, McD, en Carl's Jr hebben allemaal zakjes met mayoinaisse (ok bij Denny's kreeg ik het netjes in een schaaltje). Dat zijn dan de enige zaken waar ik tot nu toe geweest ben. Ik krijg patat met ketchup nog steeds niet weg. Ketchup vind ik wel lekker, maar op een hotdog of hamburger of macaroni. Niet op patat. En ze kijken je niet eens raar aan als je om mayo vraagt. Ik had ondertussen toch wel eens ergens de vraag verwacht "Waar gooit u de mayo dan op?" Maar dat is nog nergens gebeurt. Ik vind het al heel mooi dat de meeste zaken standaard zakjes mayo hebben liggen. Dan is er dus toch vraag naar...LOL

Er schijnt hier in de buurt overigens ook een hele Nederlandse gemeenschap te zijn. Ergens in Salinas of iets dergelijks? Het begon in elk geval met een S en ik ben het wel eens ergens tegen gekomen. Grappig, misschien is er daarom wel zoveel mayo te krijgen hier. Grapje. Misschien ga ik daar nog wel eens kijken. Ik werd erop gewezen door de verkoper bij CarMax. En nee ik heb nog geen auto gekocht. De autos die ze hadden staan nu waren een beetje boven budget op dit moment. De autos binnen budget zaten een beetje aan erg hoge miles. Dus ik ga morgen maar even met Enterprise bellen, daar weet ik dat ze autos binnen mijn budget hebben met redelijke miles op dit moment.

Ik ga mezelf nog even trakteren op een heerlijke Starbucks koffie en dan de rest van de middag en avond helemaal niks doen. Ik ben echt bekaf. Er komt ook zoveel op je af. Solliciteren, wel baan, geen baan, op autos af etc. Ach het is nog maar voor even, en voor een goed doel. Ik zal blij zijn als ik straks werk heb en een eigen plekkie. Kan ik eindelijk weer even in een normaal ritme komen en is al dat geregel voorbij. Hopenlijk nog maar eventjes LOL.....

O ja fotos van Universal volgen ergens in de loop van de week. Er zal er op de camera vast wel een tussen zitten die een beetje duidelijk is...

Comments:
Er is niet echt een Dutch community, meer een Danish community met een windmolen. het dorpje heet Solvang, en veel Californiers confuse it with Dutch vanwege de windmolen. http://www.solvangusa.com/

There are Dutch communities in Iowa (Pella or something) and Michigan (they even have a Dutch-born Republican (yuck) U.S. representative Pete Hoekstra).
 
Hahaha het is wat al die "moeite" voor een patatje met mayonaise. Ben blij dat je het in ieder geval zo zonder problemen hebt kunnen krijgen tot nu toe.
 
Ik bestel ook altijd patat met mayonaise en inderdaad hebben ze het altijd wel ergens liggen, die zakjes van Heinz Mayonaise.

Heel soms eet ik ook wel eens mijn frietjes met tomatensaus (vind ik ook wel lekker soms), maar het is te krijgen! :)

Je hebt het druk... maar geloof mij maar, je leven in Amerika zal vele en vele malen drukker zijn dan in Nederland. Je komt er wel achter, zelfs nadat je alles op de rit hebt gezet en denkt klaar te zijn. In Amerika weten ze altijd wel hoe iets net even iets meer omslachtiger gemaakt kan worden, waardoor je ongevraagd heel veel (met name) administratieve zaken moet afhandelen.

Toch is het een lekkere drukte en als je eenmaal je weg weet te vinden dan ga je het nog normaal en 'leuk' vinden ook. LOL!

Je vind je auto wel, gewoon even de tijd nemen en je werk heb je ook zo binnen als ik het zo lees. Het komt wel goed.

Succes en groetjes!
Martin
 
Mijn jongste eet ook graag mayonaise op zijn frietjes, en ook op alles in zijn school lunches blijkbaar.
In dat Deense dorpje ben ik heel lang geleden eens geweest, tijdens mijn allereerste VS bezoek, was wel grappig. Er is ook ergens een Wilhemina park met een molen, ik weet niet meer waar dat was.
 
Danish is ook leuk. Ben nog nooit in Denemarken geweest dus kan ik er hier toch wat van meepakken LOL. Ok nou lijkt ik echt wel een Amerikaan.

Ja als ik kijk naar familie en vrienden hier die hebben bijna tijd te kort. Je moet echt met ze afspreken wil je ze kunnen zien. Dat zal bij mij straks niet anders zijn. Maar dat vind ik geen probleem. Amerikanen zijn volgens mij de uitvinders van formulieren en administratieve rompslomp. Alleen al om een auto te kopen (ja het is gelukt) moest ik ik weet niet hoeveel formulieren ondertekenen. De Amerikaanse bedrijven waar ik vroeger gewerkt hebt konden er qua formulieren ook wat van overigens. Maar Martin wat je zegt het is wel een lekkere drukte.
 
Je hebt zoiezo veel Nederlanders/belgen in LA en Orange County zitten dus let op als je iets in het Nederlands zegt. Alleen al met het Sinterklaas feest waren er 150 kinderen. Mensen op mijn werk vragen mij of Nederlanders echt friet met mayonaise eten want dat snappen ze echt niet (ze hebben allemaal pulp fiction gezien). Trouwens ik zag je vraag nog over Murrieta maar dat is waarschijnlijk een slaapstad omdat het in de zomer zo verschrikkelijk heet is en je niet buiten je huis met airco wilt komen.
Succes
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?