Tuesday, January 23, 2007

 

Rijbewijs en Universal

Afgelopen Zondag ben ik naar de Universal Studios Hollywood geweest. Dat was leuk om te doen. Ik heb toch maar de volle jaarkaart gekocht (dus inclusief parkeren). Als ik dan op een vrije dag even wat wil doen kost het me alleen de benzine en eventueel wat te eten.

Universal was leuk, maar wel anders dan Universal in Orlando. Naar Islands of Adventure in Orlando ben ik nog nooit geweest dus ik heb het dan echt puur over de Universal Studios zelf. Mijn favoriete attractie in Orlando was E.T. Die hebben ze niet in Hollywood. Geen idee of ze die ooit gehad hebben overigens. The Back to the Future ride hebben ze nog wel in Hollywood. Ik blijf dat toch een van de betere films met opvolgers vinden. Deze attractie schijnt er in Orlando niet meer te zijn. Verder zijn Earthquake, King Kong en Jaws in Hollywood in de Studio Tour verwerkt waar het in Orlando losse attracties zijn. Bij de Studio Tour krijg je een kijkje bij diverse decors. Niet op de sets zelf want die zijn allemaal gesloten. Je kan daar wel een kijkje nemen als je een VIP tour neemt. Misschien doe ik dat nog wel eens. Ik heb het decor van Wisteria Lane van Desperate Housewives gezien, het decor van Amity ville (Jaws) , en van alles en nogwat. Geen beroemdheden gezien dit keer. Wie weet een volgende keer...ik mag nog 12 maanden lang ‘gratis en voor niks’ terugkomen.

Op Universal heb je op een gegeven moment een mooi uitzicht over de omgeving (Burbank, Studio City etc). Toen besefte ik wel even dat ik hier nu echt ben. Maf dat een uitje naar Universal daar voor nodig is, maar goed.

Ik heb in Universal fotos gemaakt. Ik zal van het weekend even kijken of die een beetje fatsoenlijk zijn en op het weblog geplaatst kunnen worden. De meeste zijn tijdens de studio tour genomen vanuit een rijdende tram dus even afwachten.

Maandag heb ik hier afgereden en mijn Californische rijbewijs gehaald (afgelopen vrijdag had ik al de theorie gehaald). Ik had oorspronkelijk een afspraak in Santa Monica maar omdat ze daar met wegwerkzaamheden bezig zijn hadden ze alle examens afgebeld. Behalve die van mij dus...Gelukkig mocht ik door naar Culver City en daar heb ik afgereden. Dus dat hebben we ook weer achter de rug. Nu heb ik en een Californisch rijbewijs en een Nederlands rijbewijs.

Culver City lijkt me overigens een leuk stadje. Geen idee of het ook zo is. Mijn examinator zei in elk geval dat het een heel leuk stadje is om te wonen alleen wat oud. En met oude gebouwen. Tja wat is oud denk ik dan maar.

Vanmiddag naar de bioscoop geweest. Even wat research gedaan voor een sollicitatiegesprek van de week (tweede ronde).

Verder even weinig te melden vandaag.

Comments:
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Het moet toch wel een rijn gevoel zijn om die nu ook op zak te hebben.

Zo zie je maar weer, langzaam maar zeker gaat alles op zijn pootjes terecht komen ;-)
 
Hey Sue:

Gefeliciteerd met je drivers license!! Culver City is een "up and coming" buurt, dit is waar veel hipsters, jongeren nu naartoe verhuizen. SONY Pictures is daar, etc. en je bent niet ver van de Beach af. Er is een heel goede cubaanse restaurant (Versailes) en een braziliaans restaurant daar.

mazzel
 
Gefeliciteerd met je Amerikaanse rijbewijs!

Leuk 'dingetje' is dat he? :)
 
Het rijbewijs is inderdaad een heel leuk dingetje. Lekker goedkoop ook. Ik heb nu overigens alleen nog het papiertje. Het officiele kaartje komt over een x aantal weken met de post.
 
Hey Sue,

Gefeliciteerd met je rijbewijs, kan je nu echt lekker ongestoord met je autootje rond tuffen, heb je er al een gevonden?
Zo nu jij je rijbewijs hebt kunnen we les gaan nemen bij jou voor ons Amerikaans rijbewijs.LOL
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?