Sunday, January 14, 2007

 

Weer een week verder, en wat voor een

Hier weer even een kleine update.

Alles gaat nog steeds goed in California. Van de week ben ik begonnen met solliciteren en ik heb maandag al een derde gesprek voor een en hetzelfde bedrijf. Dat gaat dus de goede kant op. Verder komende week nog een gesprek voor een manager's functie bij een bioscoop keten hier in LA, en bij een grote koffieketen ook voor een manager's functie. Vooral die laatste is kennelijk een heel goede werkgever hier want toen ik dat aangaf bij mijn familie hier zeiden ze allemaal stuk voor stuk dat als ik de keuze heb, ik absoluut voor deze koffieketen moet gaan. We zien wel. Op dit moment is het denk ik eerder de eerste baan die ik aangeboden krijg, die wordt het. Ik moet toch ergens beginnen.

En vrijdag a.s mag ik naar de DMV. Volgens de man aan de telefoon hoef ik niet eens af te rijden en gaat het alleen om een theorie test omdat ik net recentelijk voor ik naar de USA kwam, mijn rijbewijs in Nederland had laten verlengen. Ik heb daar zelf mijn twijfels over want volgens het theorieboek van de DMV is out of state toch echt wat anders dan out of country. Maar volgens hem maakte dat niet uit. Ik zie wel. Moet ik alsnog afrijden dan doe ik dat. Ik vermoedt namelijk dat het dan waarschijnlijk gaat om het inleveren van het NL rijbewijs voor een Californisch rijbewijs en dat doe ik dus absoluut niet. Dan rij ik wel af. Zoveel moeite is dat ook niet en het NL rijbewijs heeft me veel te veel moeite (en niet te vergeten geld) gekost om het destijds te krijgen. Het is nog bijna 10 jaar geldig en zolang het geldig blijft wil ik het wel houden LOL.

Verder hard op zoek naar een auto en een apartement. Het hotel is niet goedkoop en ik wil toch ook wel snel mijn eigen stek hebben. Tot nu toe is alles waar ik voor gebeld heb aan apartementen via rent.com en forrent.com en apartments.com al verhuurd. Er zijn nog wel apartementen vrij maar die liggen dan ook meteen vanaf 200-300 dollar in de maand hoger. En da's best veel op dit moment. Maar alsnog goedkoper dan het hotel LOL. Ach vandaag is het zondag en volgens mij zijn dan veel van die kantoren bij apartementen dicht dus ik doe het even rustig aan vandaag. Morgen weer een dag. Geen idee meer wat er nu wel en niet dicht is op MLK day morgen, maar ik heb het idee dat het merendeel toch wel open is. Ik weet destijds toen ik op MSU zat dat ze wel een vrije dag gaven maar dat dit het jaar ervoor weer niet het geval was geweest zoiets.

Er zit hier overigens een Starbucks recht tegenover het hotel. Net als de supermarkt even de parkeerplaats over en ik ben er. Erg gevaarlijk :-) En er zit een Subway in de buurt maar daar ben ik vreemd genoeg nog niet eens binnen geweest. Ik heb wel al een Grand Slam breakfast bij Denny's op. Hoewel op... ik heb de helft opgekregen en zat de rest van de dag vol, voortaan maar een los item bestellen. Wat er over was mocht ik meenemen maar ik zag het mezelf toch echt niet meer opeten. Weggooien is ook zonde maar ja als ik het mee had genomen was het ook uiteindelijk weggegaan. Ach misschien een volgende keer. En ik heb de nieuwe cinnamon melt van McDonald's op. Die is echt heerlijk maar oh zo zoet (het is zeg maar een sticky bun of hoe heet zo'n ding zeeuwse bolus?). Misschien vanavond maar even een Subway-tje halen. Dan heb ik alles wat ik aan fast food lekker vind wel gehad. Kan ik er de komende weken weer even tegenaan. Ik heb in het hotel een keukentje met ijskast en twee kookpitten. Het is electronisch koken maar dan op van die ijzeren ronde spiralen. Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben maar die liggen er dus scheef in en ik krijg ze ook niet recht gelegd (ik ga maar niks forceren) dus als je er een pan opzet helt die over. Dat kookt niet echt lekker. Hoewel...de steak die ik gebakken had, kwam er wel goed uit.

Overigens bovenstaande food items zijn geconsumeerd in een periode van de afgelopen twee weken. Ik heb dus niet alles tegelijk gegeten (ik moet er niet aan denken).

Dat was het weer even. Als er iets is wat jullie graag lezen, laat maar even weten.

Comments:
Hahaha... Je hebt alles wat je omschreven hebt in de afgelopen twee weken gegeten en niet in een dag! LOL! Ik zou er zelfs niet eens verbaasd van hebben gekeken als je alles in een dag weggewerkt zou hebben. Alles is zo lekker en je wilt van alles proberen, ook al zit je vol!

Maar dat gaat wel over met de tijd, als je de pondjes ziet aankomen, haha...
 
Hey Sue,

Om goede apartments te vinden in L.A. is http://www.westsiderentals.com/default.cfm
een van de beste websites. Probeer niet van Fleck management te huren, want zij zijn een zeer slechte management company die veel properties hebben in wat leuke neighborhoods zijn.

Wat fantastisch dat de job search al 3 possible posities heeft opgeleverd!! Ik weet zeker dat je een goede baan gaat krijgen.

Wel, veel mazzel en wanneer gaan we koffie drinken!

mazel tov

Xerxes
 
Nou ben ik wel benieuwd welk koffie keten het is :P
 
Nou goed verhaal, hoeveel pond erbij? Een gokje wagen die kofieketen is Starbucks.
 
Ik denk Coffee Bean :P
 
Zo kom je langzaam maar zeker een stapje vooruit! Och, je vind vast en zeker wel een leuke baan en een goed betaalbaar apartement!
 
Wij hir in NY moesten wel opnieuw afrijden ondanks dat mijn man net voor vertrek nog zijn rijbewijs heeft verlengd. Om af te rijden moesten we eerst wachten op de SSN. (wacht ik nog op) De theori test stelt niet veel voor. Na het behalen ervan moet je nog een ochtend op cursus (hier in ieder geval)daarna mag je de rijtest doen.

Succes met je sollicitaties!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?