Thursday, February 08, 2007

 

Co signers

Eigenlijk hoort dit nog bij de vorige post. Misschien handig voor toekomstige emigranten. Ik heb de afgelopen weken ook zelf naar apartementen gekeken maar zodra ze hoorden dat ik uit Nederland kwam en nog geen credit score had was het heel snel dat ik alleen maar kon huren met een co-signer. Iemand moet dan ook de lease tekenen en credit wordt ook ge-controleerd voor die persoon (dus ook twee keer daarvoor betalen). Zelfs als ik aantoonde dat ik al een baan heb. En daarboven op moest ik dan ook een dubbele deposit neer leggen. Ik werd daar wel wat moedeloos van maar ben er niet mee akkoord gegaan. Nu heb ik gelukkig een management gevonden dat er niet moeilijk over doet. Hun enige vraag was voor een halve maand extra deposit (dus anderhalve maand ipv 1 maand) nou da's geen probleem. Zeker niet met wat de rest allemaal vroeg. Dat varieerde van 2 tot 3 maanden extra deposit EN een co-signer. Mijn punt...blijf gewoon verder kijken tot je wat anders vind. Althans zolang je het financieel op die manier kan redden. Ik weet overigens niet of er alleen in California zo moeilijk gedaan wordt over it soort dingen. Misschien zijn andere staten wel wat makkelijker.

Ik ben gisteren trouwens terug gegaan naard e DMV voor mijn rijbewijs. Ze hadden me een rijbewijs voor slechts een jaar verstrekt. Waarschijnlijk omdat ze dit destijds nog alleen konden baseren op mijn entry visa die dus maar geldig was voor een jaar. Dus ik gisteren terug. Ik kon hem zonder moeite omwisselen in een rijbewijs voor 5 jaar. Helaas heeft mijn 1e CA rijbewijs nu een gat erdoor, en heb ik weer een tijdelijk papiertje tot ik over een paar weken mijn andere rijbewijs krijg opgestuurd. Ach ja. Ik wilde van de week eerst naar Disney (na de verhuizing) en dan een annual pass voor CA residents halen. Daar wacht ik nu maar even mee denk ik. Ik weet niet of ze een kaartje met een gat erin (wat dus niet meer geldig is) accepteren of een papiertje waar op staat dat het maar een paar maanden geldig is omdat het tijdelijk is. Ik zie wel. Disney loopt niet weg.

Comments:
Tegen dat probleem lopen wij ook dagelijk op. Een hypotheek krijgen was dan ook een ingewikkelde en moeilijke klus. Gelukkig had ik wel familie die voor mij wilde co signen. Ook een credit card aanvragen krijg je dezelfde problemen. Sommige banken willen je er wel 1 geven maar dan moet je eerst het geld inleggen dat je als limiet op je card wil hebben. Een secured credit card noemen ze dat. Maar van de 5 banken was er maar 1 die ons zo'n card wilde verstrekken. Ook iets op afbetaling kopen om je credit punten te verzamelen is bijna onmogelijk omdat je geen credi history hebt.
 
Ben blij te horen dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Of blij...je snapt het wel. En dan hebben jullie nog een eigen bedrijf. Ach zodra we door die eerste paar maanden heen zijn en credit score gaan opbouwen dan gaat het allemaal vanzelf.

Die secured card laat ik maar even zitten tot over een half jaar ofzo. Mijn eerste aanvraag is al afgewezen een paar weken geleden dus ik laat het maar even. Ik heb ontdekt dat ik mijn debit card ook als "credit card" kan gebruiken bij pompstations etc. Dus wel zo makkelijk qua gebruik. Het enige is dat je dan geen credit opbouwt. Nou ja het is even niet anders. Het zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen voor ons allemaal. Als het werkt is het hele credit score verhaal denk ik een goed systeem, alleen houden ze geen rekening met de starters in het land.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?