Sunday, February 18, 2007

 

Disney en werk

Ten eerste even een felicitatie voor Lala. Ik ken haar via het Alles Amerika forum en zij heeft van de week haar interview voor een Green Card gehad en dat is allemaal goed verlopen. Welkom alvast.

Wim gaat in Maart naar het consulaat. Zo te zien komt het voor Muke nu toch ook een stuk dichterbij. Nog even volhouden Muke. Ik leef met je mee dat weet je.

Hier weer even een kleine update...
Van de week naar Disney geweest en een Southern California Annual Pass gekocht. Ik heb de iets duurdere versie en dan mag je van maandag t/m zaterdag het park in. Behalve tijdens de zomermaanden en nationale feestdagen en de weken voor de kerst en tijdens kerst en oud en nieuw. Maar goed dat zijn dus toch de drukste dagen, dus dan wil je denk ik niet eens in Disney zijn. Em bovendien zal ik dan zelf ook moeten werken.

Disney was leuk. Wel wat rustig. Ik ben naar het Magic Kingdom geweest en heb Space Mountain gedaan, Big Thunder Mountain Railroad, Matterhorn (ja hij is er nog steeds evenals dat grommende witte sneeuwbeest),

Hier wat Disney foto’s:

Het kasteel van ???? (Ben het even vergeten was het cinderella of sleeping beauty?)




Matterhorn



Mickey pretzel




Big Thunder Mountain




Mickey's Toon Town



En...




Op dezelfde dag ben ik ook nog naar de bioscoop waar ik nu werk geweest om vast even een film te bekijken en te kijken hoe het een en ander daar ging. Mooi theater wel.

Inmiddels heb ik er ook mijn eerste twee werkdagen op zitten. Eigenlijk te kort om er echt iets over te kunnen zeggen. De baan zelf is leuk, maar maar ik blijk tot wat later te moeten werken dan aanvankelijk gedacht. Dus dat vraagt even een andere aanpassing. En het rooster steekt iets anders in elkaar dan ik gewend ben. Als je een sluit hebt, kan je daarna weer een opening hebben. Maar ja ik zie wel. Dit is maar het begin uiteraard en mijn eerste baan hier. Wie weet wat er nog op mijn weg komt via en bij dit bedrijf.

Wat ook leuk is, is dat er veel bekende mensen langs komen in het theater waar ik werk en degene die er vlakbij zit. En nee ik ga niet zeggen waar. Het is alleen een locatie die ik zelf niet verwacht had.

Het is even een wat kortere post maar ik ben zo moe nu van alle nieuwe indrukken. Ik heb net wel voor het eerst echt gekookt hier op mijn apartement. Lekker gebakken aardappeltjes en een cheese burger (zonder brood dus alleen het vlees).

Ik heb overigens digitale TV met een digitale video recorder. Ik heb eindelijk uitgevonden hoe dat ding op kan nemen. Ja inderdaad gewoon op record drukken LOL. Ik moet er nu nog even achter komen hoe ik dat ding kan programeren en dan de opnames ook weer terug krijgen. Ik heb ook een video recorder (zo'n ouderwetse met tape), maar met digitale TV kan je volgens mij alleen opnemen wat je kijkt. Niet echt handig als ik van huis ben en dan wat wil opnemen. Je snapt ik be zo a-technisch als wat. Er zal vast wel een manier zijn, maar daar moet ik nog even achter komen. LOL.
Even een edit: het blijkt toch geen digitale video recorder te zijn volgens de bon. Ik kan wel opnemen en dan komt er vrolijk in beeld dat het programma wordt opgenomen. Maar daarna is het verder nergens meer terug te vinden. Ik kan upgraden naar een digitale video recorder maar daar moet ik nog even over denken. Misschien dat ik naar Tivo ga kijken, dat schijnt beter te zijn.

Ik ga weer. Even lekker TV kijken. Hopenlijk kan ik dit maal een keer een avond TV kijken zonder iets te horen over Anna Nicole Smith of de kale kop van Britney Spears. Ik vind het erg vervelend wat er met de eerste dame gebeurt is en het afgelopen jaar met haar zoon, en begrijp daarom de ophef maar iets minder mag toch ook wel. En de tweede...tja als ze met een kale kop door het leven wil, moet ze dat zelf weten. En als ze spijt heeft...het groeit heus wel weer aan LOL. Maar laat mij er even buiten als ik toevallig de TV aanzet LOL. Er is praktisch geen enkel kanaal dat er niet iets over uitzend. Ach het zal uiteindelijk wel een keer ophouden en dan wordt er weer een ander in het zonnetje gezet.

Comments:
Thanks for the support, means alot! Ook jij Wim, ik zal zeker voor jullie tests en interview duimen!

De werktijden die je noemt zijn wel nogal extreem ja. 3 uur 's nachts stoppen en 9 uur 's ochtends weer aan de slag... en ik dacht dat ik lange uren maakte lol.

Maar precies wat je zegt, je moet opnieuw beginnen en dan moet je even doorbijten. Dit is pas het begin ;)

Televisie in de US was wel grappig, je had 3 keer zoveel kanalen als in Nederland, maar nog steeds viel er geen reet te beleven. Nouja, in ieder geval beter dan sbs hier die elke maand dezelfde film 5 keer herhaalt lol...
 
Hi Muke,

Ja die uren lol. Ach we zien wel. En precies, ik ben net begonnen met mijn leven hier.

Ze zijn hier net met wat nieuwe seizoenen van shows begonnen (24, Grey's Anatomy, Dirt etc etc) dus op dit moment is er wel redelijk wat. Het is me die avond zelfs gelukt om geen Anna of Britney te zien LOL. Inmiddels heb ik die schade weer ingehaald. In de TV guide staat overigens netjes aangegeven welke afleveringen nieuwe zijn. Goed maakt voor mij niet zoveel uit maar als je geod plant hoef je hier geen herhaling te zien LOL.
 
Toen ik 1,5 jaartje terug daar was had m'n oom 1 tv in de woonkamer en alle series waren on summer-break. Dus veel viel er niet te beleven lol.

Maar ik kijk al geen tijden meer tv hier in Nederland. Er valt gewoon niks te zien. Misschien eens in de maand/2 weken doe ik de tv aan.

Alle nieuwe afleveringen van tv-series zijn de volgende dag dat ze in de US zijn uitgezonden, al op het internet verkrijgbaar. En gewoon op superhoge dvd-kwaliteit.
Dat is omdat ze in de US HDTV uitzendingen hebben, dan zijn er een paar slimme gastjes die dat kunnen "rippen" en op het internet zetten zodat anderen dat kunnen downloaden.

Dus zo heb ik elke week weer de nieuwste afleveringen hier lol.
Want als ik op de Nederlandse tv moet gaan wachten (wat ik dus vroeger deed) ben je alweer 1-2 jaar verder....
 
Leuke foto's.

Dat lijkt me een hele belevenis daar.

Haha ja wat een ophef maken ze ervan he. Wat kan mij het schelen wat ze met haar haar doet. Maar ja het levert een heleboel aandacht op en dommige mensen hebben dat erg nodig... Volgens mij is het al jaren geleden dat ze een plaatje heeft uitgebracht en ja je moet toch ergens publiciteit vandaan halen.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?