Wednesday, February 07, 2007

 

Superbowl, baan, apartement en Jodie

Ik heb hier en daar wat subtiele hints gekregen dat ik mijn weblog even moet updaten met de laatste ontwikkelingen. En groot gelijk LOL

De Superbowl
Ik ben bij mijn neef en nicht en kids de Superbowl gaan kijken. Mijn andere neef was er met zijn zoontje, mijn tante was er en later kwam ook nog de zus van mijn neef met haar echtgenoot en kids. Een gezellige boel dus. De chili stond al op en de hapjes en drankjes al klaar. Een van mijn neven heeft een poule gemaakt. Ik snap er nog niks van maar bovenaan stond de Colt en Links de Bears en dan cijfers van 0 t/m 9. Daaronder weer allerlei vakjes en dan moest je je naam in een vakje plaatsen en $ 5 inleggen. Als het om geld en gokken gaat ben ik nogal kat uit de boom kijkerig, dus ik had maar een vakje ingevuld en $ 5 ingelegd. Aan het eind van elk gespeeld kwartaal werd de eind score van de teams dan naast de ingevulde hokjes gelegd en de persoon die daar staat kreeg dan het geld. Het geld is bijna allemaal naar mijn nichtje van bijna 11 gegaan. Heerlijk. De laatste poule had niemand gewonnen en werd onder iedereen verdeeld.

De Superbowl was erg interessant. Er werd vrijwel al meteen een Field Goal gescoord en dat schijnt nog nooit gebeurt te zijn. Althans niet voor zover wij konden nagaan. Doorgaans schijnen Superbowl wedstrijden erg traag te verlopen en zit er weinig aktie in het spel. Dit keer gebeurde er constant erg veel op het veld. Wel vreselijk veel balverlies door een natte en gladde bal , maar dat was eigenlijk wel zo komisch.

De Chicago Bears gingen goed van start maar uiteindelijk hebben de Indianapolis Colts toch gewonnen. De stand weet ik even niet meer. Ik dacht 29-17.

De reclames waren erg leuk. Ik drink geen bier maar vond zelf de Budweiser en Bud Light reclames erg leuk.

Ik kon op internet niet zo snel de volledige reclames vinden. Wel een samenvatting met van elke reclame 10 seconden. Een klein stukje van elk, je mist wel de clou maar dan heb je een idee.

http://www.youtube.com/watch?v=tWvcdO1Sdlk


APARTEMENT

Ik heb met hulp van een goede vriend (nogmaals Thanks ook aan you know who LOL) een apartement gevonden. Het is een studio (dus huiskamer en slaapkamer in een) apartement in Hollywood, maar wel met een hele grote keuken. De keuken kan zo in een eengezinswoning geplaatst worden. Wel lekker wat dan heb ik toch even een aparte ruimte waar ik me kan terug trekken als de studio me iets te klein wordt. Het is een mooi begin in elk geval. Dan kan ik van daar uit verder kijken en me eerst straks lekker op mijn werk concentreren en weer even een leven zonder geregel en spanningen van gaat het wel of gaat het niet door opbouwen. Daar ben ik echt wel even aan toe nu. Vanaf April vorig jaar heeft alles in het teken gestaan van de Green Card Lotterij en heb ik alleen maar dingen lopen regelen en de tijd dat ik niet aan het regelen was zit je hoofd toch bij het hele Green Card verhaal.

Ik heb het hotel nog tot en met zondag dus heb ik de komende dagen om spulen over te huizen en te laten afleveren. Vanaf maandag ben ik dan weer volledig op mezelf met mijn eigen stekkie. Het apartement zit in een gebouw met ook andere huurders en met een apartment manager die er ook woont. Een aantal huurders heb ik al ontmoet en die lijken er aardig. De manager is een hele toffe gast. Hij regelt alles heel snel en is erg begaan met zijn huurders. En hij is ook meteen mijn buurman. Ik zit in het apartement naast hem. Ik zal van de week even wat fotos maken van het lege apartement. Dan krijgen jullie een beetje een idee. De fotos van Universal moet ik ook nog plaatsen overigens. Dat komt allemaal LOL.

Maandag en Dinsdag heb ik even geen internet dus zal het even rustig blijven. Dinsdag middag wordt telefoon en internet geinstalleerd. En tevens wordt mijn TV aangesloten. Ik heb digitale TV van TimeWarner, daar heeft de apartment manager een deal mee. Ben benieuwd welke kanalen ik allemaal heb. Zou leuk zijn als ik Disney had en ze de Highschool Musical en die Double Dutch film nog eens zouden herhalen. Ik heb namelijk in mijn auto Radio Disney op de radio ingesteld. Die zet ik meestal standaard aan als ik naar mijn neef en nicht gaan ivm de kids. En dan vergeet ik hem uit te zetten. Nu hoor ik dus steeds liedjes uit die films, en kan ze inmiddels woordelijk meezingen, maar ik ken de films dus niet. Nu moet ik overigens wel heel eerlijk bij zeggen dat de liedjes die ze op Radio Disney draaien (van de pop nummers bedoel ik dan, de Disney liedjes zelf zijn ook wel grappig) wel in mijn smaak vallen, dus zo erg vind ik het niet als ik de radio niet terug zet naar het andere station wat ik luister Star 98.7 geloof ik. De rest van de stations moet ik nog even ontdekken. Kissfm ken ik ook al, maar die vind ik niet zo geweldig. Ik geloof dat de morgen shows wel aardig zijn.


BAAN

En ik heb een baan. Ik heb twee aanbiedingen gehad. Een van de koffie company (nee niet die in Nederland) en een van de bioscoop. De bioscoop kwam er als beste uit, dus daar ga ik voor.

Ik heb gisteren ook gehoord waar ik kom te werken voor de bios. Ik ga werken in een grote bioscoop in Sherman Oaks, een stad ongeveer 20 kilometer van Hollywood vandaan. Het schijnt een kwartier rijden te zijn volgens mapquest. In praktijk met het verkeer hier zal het wel langer duren. Maar daar kom ik snel genoeg achter. Ik heb er echt zin in.

Zoals al eerder vermeld wordt er hier veel gewerkt met “At will” employment. Je hebt dan een baan, maar zit nergens aan vast. Je kan zo weg als je echt wil. In theorie geldt dat ook voor de werkgever, maar er is me verteld dat er in praktijk erg veel haken en ogen aan zitten in California en een werkgever je niet zomaar op straat kan zetten hier. Dat geeft toch wel even een wat zekerder gevoel.


JODIE FOSTER

Nee ik heb haar niet gezien. Er is me alleen de afgelopen week door ik denk een man of 5 afhankelijk van elkaar verteld dat ik wel heel veel op haar lijk en klink. En vanmorgen bij de DMV was het weer raak. Ik zie het zelf niet, maar zelfs een vriend van mij hier in Los Angeles (die ik nu toch al een jaar of 10 ken) beaamde het vandaag. Het zal dan wel. Het enige wat zij en ik gemeen hebben in mijn ogen is blonde haren. Misschien moet ik haar manager maar een keer bellen en auditie doen als een of andere dubbel ofzo. Hey misschien is dat wel de reden dat ik me altijd zo bekeken voel LOL.

Dat was het weer. Ik ben de komende dagen erg veel aan het regelen dus het kan zijn dat het wat stil blijft op het weblog. Zodra ik verhuisd en gesetteled ben, zal ik mijn best doen om het weblog dagelijks of in elk geval om de dag bij te werken. Kan niks beloven uiteraard maar ik ga mijn best doen.

Comments:
Heerlijk zeg, je eigen stekkie!! Veel succes met de vrhuizing en alles wat er bij komt kijken ;-)
 
Geweldig dat je al een baan hebt!!
echt klasse!!

en net zo leuk is je eigen stekkie nu natuurlijk!!!!

succes ermee van uit een sneeuwachtig nederland...
 
Dank jullie wel. Ik sta ervan versteld hoeveel er nog bij komt kijken om te verhuizen. Ik ben hier eigenlijk alleen met twee volgepropte koffers gekomen, maar nu al dat spul weer in de kofers krijgen LOL. Ach dan maar wat vaker heen en weer rijden.

Ik ben best trots op mezelf dat ik in zo'n korte tijd zoveel voor elkaar heb gekregen. Dat heeft hier ook indruk genaakt op mensen. Ik had eerst het idee dat het allemaal veel te lang duurde (wel 5 weken) maar gezien alle positieve reacties heb ik het toch best snel gedaan allemaal LOL.

Stefan welkom op mijn weblog trouwens. Hartstikke leuk.

Sneeuwt het nog steeds in Nederland?
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?