Wednesday, February 28, 2007

 

Unwanted Advertisements

Ik ben zojuist even geconfronteerd met een tweetal advertenties die ergens in een oude post op mijn blog in de comments zijn gezet door een anoniem bedrijf. Gelukkig wordt ik bij elke comment ge-emaild dus ik heb ze kunnen verwijderen, want ik heb geen flauw idee waar de links die geplaatst waren naar toe leiden (iets over equitity en nog wat financieels). En voordat iedereen overal op gaat klikken en weet ik veel waar terecht komt, daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn. Ik heb nu een feature geactiveerd waardoor als je een comment plaatst deze eerst naar mijn e-mail gaat en zodra ik iets approved heb, dan wordt het pas geplaatst. Het zal dus even langer duren voordat je je comments op de webpagina ziet verschijnen. Dat kan zelf een paar dagen zijn. Een andere optie kan zijn dan ik alleen members toe sta om te posten, maar dan ga ik weer mensen uitsluiten die dan eerst member moeten worden voordat ze kunnen posten. Graag hoor ik van jullie wat jullie de beste oplossing lijkt. En als je andere tips hebt over hoe dit het beste is op te lossen dan hoor ik het ook graag. Alvast bedankt.

Verder gaat alles nog steeds zijn gangetje hier. Werk gaat goed, ik heb gisteren een evaluatie gehad en ze waren heel erg tevreden, dus dat is mooi.
Morgen ga ik voor de derde keer naar het DMV voor mijn rijbewijs. Het eerste bleek maar geldig tot 1-1-2008 (tot dan in mijn INREIS visum geldig), bij de tweede zou alles geregeld zijn en nu wel voor 5 jaar, maar helaas ik heb er weer een gekregen die tot 1-1-2008 geldig is. Nu ga ik morgen weer naar de DMV om te kijken of ik daar met iemand kan praten die het nu wel goed voor elkaar kan krijgen en me een rijbewijs voor 5 jaar kan geven. Ik wil gewoon dat het nu goed gebeurt, en een rijbewijs met een normale geldigheidsduur.
En dan morgen ook weer naar die speciale bioscoop. Ik blijk daar namelijk omdat ik 10 minuten voor de show aanwezig was een hele verhaal routine van de usher (persoon die mensen naar hun plaats wijst) gemist te hebben. Dus dan gaan we nu maar eerder. Ik heb nu mijn bioscoop ID kaart en kan vanaf nu gratis naar de film LOL.

Comments:
Sue, dat van die 'spam' berichten, daar heb je filters voor, zodat mensen na het intikken van hun reaktie nog even als extra een 'woordje' moeten intikken dat alleen met je ogen waarneembaar is is en onherkenbaar voor komputers die ongevraagd spam berichten willen plaatsen.

Geen idee hoe dit heet, maar het moet ergens in je programma van je weblog in te stellen zijn of je dit wilt aanzetten of niet.

Ook denk ik dat het (als je die optie niet hebt) beter is dan de vaste mensen maar zich te laten registreren ofzo, voordat ze je toestemming krijgen om te mogen plaatsen.

Als iedereen pas na dagen zijn of haar reaktie kan zien, dan is het 'nieuws' er ook zo vanaf ben ik bang voor.

Dat ge-spam moeten ze echt keihard aanpakken. Ik word er ook ziek van. Het is tegenwoordig worstelen tussen je email om de 'normale' berichten eruit te vissen.

Ohhh... krijg nou wat!!! LOL!
Ik zie dat je ineens die hierboven genoemde instelling al gevonden hebt...

Nou ja, ik plaats het toch maar dan, dit bericht, hihi...
 
Ik zou niet voor de oplossing kiezen om alleen member toe te staan een comment te leveren. Ik krijg regelmatig een reaktie van iemand van wie ik eht totaal neit verwacht en dta maakt het leuk. Eerst goedkeuren kan geen kwaad toch.
Gisteren stonden er op de blogs van mijn dochters ook een vreemde reaktie van een advertentie. Ik heb die ook verwijderd en de afzender geblokkeerd. Of dat werkt weet ik niet.
 
Ik had nu beide opties (word verification en e-mail moderation) aan staan. De e-mail is er nu inmiddels af dus er kan weer gewoon 'normaal' gepubliceerd worden. Word verification zit er nog steeds op. Ik had dit er nooit eerder opgezet want ik dacht dat dit inhield dat bepaalde woorden dan met sterretjes (***) gepubliceerd worden ivm mogelijke scheldwoorden. Maar het was dus compleet iets anders LOL. Tja af en toe kan het best handig zijn om een keer op een help knop te klikken zodat je wat meer uitleg krijgt LOL. Hopenlijk was dit in elk geval het eerste en laatste geval van de spam advertenties.

Martin en Petra bedankt voor de feedback overigens.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?