Saturday, March 31, 2007

 

California Adventure

Afgelopen maandag ben ik naar California Adventure geweest. Of volluit Disney’s California Adventure Park. Dit park ligt recht tegenover Disneyland in Anaheim, CA.

Normaal is dat park hartstikke rustig en het was ook nog een maandag dus ik dacht dan ben ik er even lekker uit, en struikel ik niet over alle wandelwagens heen. Nou dat dachten er dus kennelijk meer...

Al bij de ingang van beide parken stonden er mega rijen. Binnen bleek het niet veel beter...California Adventure ging om 10.00 uur open en meteen al stonden er voor de grootste attracties al rijen van 45 minuten. Ik had niet zo heel veel zin om in mijn uppie ergens 45 minuten voor te staan wachten. Nu is California Adventure niet echt het park om even met een beker cola of wat dan ook op een bankje mensen te gaan zitten kijken...dus ik heb maar een fast pass gehaald voor Soarin Over California. Daar kon ik dan anderhalf uur later terecht en dan hoef ik niet in de rij te staan. Gedurende die anderhalf uur ben ik door het park gelopen en ben ik uiteindelijk bij Golden Dreams terecht gekomen, een filmimpressie met Whoopy Goldberg over de Gold Rush in California van destijds.

Uiteindelijk kon ik met mijn fast pass bij Soarin Over California terecht. Dat is een hele mooie atrractie waarbij je in een soort van grote ski lift achtige constructie zit en dan letterlijk over bepaalde gedeeltes van California vliegt. Het zit echt heel mooi in elkaar, zo ruik je de sinasappels als je over de orange grove vliegt en je wordt nog net niet nat als je over een groep surfers zweeft em je voelt de koele lucht. Beetje moelijk uitleggen maar dat is echt een attractie die de moeite waard is. Alleen mensen met hoogtevrees kunnen hem denk ik beter niet doen. Net als in een ski lift zit er namelijk niks onder je, en je wordt behoorlijk hoog omhoog getakeld als je in de voorste rij zit. Je zweeft dus echt en je kan ook zo naar beneden kijken.

Na Soarin Over California ben ik maar weer richting uitgang gelopen. En wat schetste mijn verbazing...er stonden voor California Adventure nog steeds rijen om naar binnen te mogen en aan de overkant bij Disneyland waren de rijen bij de ingang weg. Dat is echt heel uitzonderlijk want het is altijd andersom geweest. Ik heb nog even overwogen om naar de overkant te lopen en naar Disneyland te gaan, maar gezien de rijen ’s morgens zou het daar niet veel rustiger wezen.

En waarom het zo druk was, werd me ook al snel duidelijk na de zoveelste erg gehorige groep jongeren...Spring Break is begonnen. Net als in Nederland gaat het gespreid hier. Het hangt van het school district af en van de universiteit waar je heen gaat. Spring Break hier is voor studenten de tijd om er even een week tussen uit te gaan en dan de boel op zijn kop te zetten.

Ik ben na de lunch maar weer vertrokken en besloot om een gratis filmpje te pakken. Maar niet voordat ik nog even bij de Wonderful World of Disney naar binnen ben geweest. Ik heb daar eindelijk een leuke Disney mok gevonden. Een slaperige Mickey met van alles en nog wat wat scheef zit ofzo ’s morgens vroeg. Het is een lekkere grote Amerikaanse mok. Als ik de koffie opdrink die daar in past, zou ik vast de hele dag stijf staan van de caffeine...ik drink allen decaf...

En ik kwam nog een DVD tegen met allerlei dingen van Walt Disney zelf erop. Shows die hij vroeger gedaan heeft en interviews. Erg leuk. Het is in totaal 7 uur materiaal en ik heb nog niet alles bekeken.




En hier zijn wat fotos van California Adventure:






En ’s avonds heb ik heerlijk genoten van een bakje aardbeien. Was inde reclame voor $2.50. En ze smaakten heerlijk. Lekker zoet en niet zo waterig als de laatste aardbeien die ik in Nederland had LOL




Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?