Saturday, March 03, 2007

 

Comments zijn weer direct zichtbaar en de DMV

Ik heb zojuist de e-mail verificatie voor de comments weer verwijdert. De word verificatie (dat je een woord moet overtypen) om iets gepubliceerd te krijgen zou voldoende moeten zijn en de Spam advertenties tegen moeten houden. Bovendien is het inderdaad wel zo leuk om meteen ieders comments kunnen lezen. Ik had Word verification nog nooit eerder ingesteld. Ik dacht namelijk dat Word Verification inhield dat woorden gescand worden op eventuele beledigende of scheldwoorden. En dat leek me niet echt te werken op een weblog met Engelstalige software erachter en veelal Nederlandse woorden LOL. Maar zoals gezegd hield dat dus heel wat anders in.

Verder ben ik gisteren weer naar de DMV geweest. Dit maal een andere locatie. Ik heb het verhaal uitgelegd en werd heel erg netjes geholpen. Nu staat alles eindelijk wel goed in het systeem en zou ik over 10 werkdagen nu eindelijk een rijbewijs met een normale geldigheid in de bus moeten krijgen.

Werk gaat nog steeds goed. Vandaag weer voor het grote deel alles in mijn eentje mogen regelen zodat de dienstdoende manager wat anders kon gaan doen. Dus dat gaat prima. Morgen ga ik voor de eerste keer een sluitdienst draaien, althans ik wordt op deze dienst getraind. Dat zal wel laat worden (of vroeg het is maar hoe je het bekijkt). Gelukkig ben ik zondag weer vrij. Dan kan ik uitslapen LOL.

Op dit moment ga ik overigens door een fase waarin ik mijn Nederlands en Engels door elkaar ga halen. Mijn Engels is in principe accentloos (zeg maar ABN maar dan met regulier Amerikaans accent), maar nu ben ik het een beetje aan het afwisselen. Bijvoorbeeld een gesprek aan de telefoon gaat volledig in het Engels en op het laatst zeg ik dan in ene "Doeg" ipv Bye. En het nummer 6 werd in ene een combinatie van Engels (laatste twee letters) en Nederlands middelste letter) waardoor ik het in ene over heel wat anders had dan nummers. Goed heeft er wel voor gezorgd dat ik de lachers op mijn hand had. Of nummers als 32 op de Nederlandse volgorde uitspreken (laatste cijfer eerst) waardoor twee en dertig in ene drie en twintig werd. Raar he dat een telling dan in ene niet meer klopt, als ik het opnoem en een ander schrijft het op. Dat soort dingen.

Maar die fase heb ik tijdens mijn stage en uitwisseling in de USA ook gehad. Dus alles komt nu weer terug en is het echt een feest van herkenning zo van o ja dat had ik toen en toen ook. Hetzelfde als bijvoorbeeld nog steeds een medium drink bestellen, terwijl ik hier aan een small ook al voldoende heb. Wat bij ons namelijk medium is, is hier een small drink. En wat bij ons large is, is hier medium. Dus alles is een maatje groter. En dan hebben ze nog groter, maar ik twijfel of ik daar ooit aan toe kom. Hoewel op een hete zomerdag misschien.
Je zou toch denken dat ik dit inmiddels wel weet en dat soort 'fouten' dus niet meer zou maken, maar niets is minder waar. Ach het is gewoon weer even wennen, en dan weet ik straks weer niet beter meer.

Wat ik overigens ook heerlijk hier vind, is dat als je Iced Tea besteld je ook echt ijsthee krijgt, dus zonder prik. In veel zaken is het ook niet gezoet dus dan kan je zelf je suikerbehoefte toe voegen. In Nederland kreeg ik steevast in alle restaurants een ijsthee variant met prik. Ook wel lekker hoor, maar geef mij toch maar de prik vrije variant. Lest mijn dorst beter.

Comments:
Word verification is inderdaad wel een uitkomst. Ik had dat eerst ook niet, totdat ik alleen nog maar spam comments kreeg. Toen heb ik word verification ingeschakeld en het werkt echt :-)
 
Die talen door elkaar halen klink hier bekend. Mijn dochter begon spontaan engels te praten tegen haar oma in NL. Ook met datums moet ik nog steeds erg nadenken. En dan je naam spellen e=i 1=y a=e
 
Ha ha je bent niet de enige met een mixed language problem. Ik had van Martin begrepen dat die een presentatie had gedaan van een halfuur in het Nederlands en maar niet kon begrijpen dat zijn relatie het maar niet begreep, ja een goed idee om Word verification in te schakelen je wordt gek van al dat SPAM..O ja, ga je alvast voor ons duimen as Maandag 05 Mei is het zover..en you know..I always get my sin..LOL
 
Die Word verification vind ik inderdaad een goede oplossing. Het houdt mooi alles tegen en er kan toch nog in real time commentaar geplaatst en gelezen worden.

Becs, het duurt allemaal wel vreselijk lang zo he voor jullie. Volhouden hoor.

Ja die talen LOL. Ik had er in het begin geen last van (hoor mij nou "begin" ik zit hier net pas 2 maanden LOL), maar de afgelopen week was het echt raak. De volgende fase zal waarschijnlijk zijn dat ik de Nederlandse woorden niet meer weet en ze dan letterlijk vanuit het Engels ga vertalen. Onweer wordt dan donderstorm dat soort dingen.

Petra hoe is het nu voor je dochters op de hele dag op school alleen Engels te spreken? Kunnen ze er aan wennen.
Ik heb je weblog even bekeken. Mooi huis zeg. Gefeliciteerd!!! Eindelijk is het zover.

Wat Martin is overkomen, zou dus ook echt wat voor mij zijn. Ik zie dat nog wel een keer gebeuren LOL.

Voor Wim is het overigens morgen 5 Maart LOL al zover voor de keuring. Ja Wim ik ga zeker duimen. Maar je zult zien dat komt helemaal goed.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?