Saturday, March 17, 2007

 

Mijn kasten, Santa Monica en Venice

Mijn weblogs zijn zojuist automatisch overgezet naar een nieuwe versie van weblog. Ik heb het geprobeerd tegen te houden voor een hele lange tijd, maar kon er nu niet meer onder uit. Ik heb geen idee wat voor gevolgen dit heeft voor gebruikers en lezers, maar dan zijn jullie op de hoogte.

Door wat berichten op andere weblogs ben ik ook maar eens mijn kasten ingedoken en publiceer ik hier het resultaat. De foto’s zijn met een flits genomen en dan komt nu toch de wat mindere kwaliteit van mijn camera om de hoek kijken. Ik heb maar besloten dat de camera ok is voor buiten opnamen en dat ik voor binnen maar wat anders moet verzinnen maar dat even terzijde. Hopenlijk krijgen jullie toch een beetje een beeld zij het wat wazig...

Dit is zo’n beetje wat er in mijn kasten en koelkast ligt /staat:

Frisdrank, uiteraard kan de Mountain Dew dan niet ontbreken...ik moet alleen wel zeggen dat nu ik hier woon de behoefte aan Mountain Dew wel wat minder is. Mischien omdat ik het elke dag kan krijgen? Voor degenen die het niet weten Mountain Dew is een citroen-limoen achtige frisdrank, gifgroen van kleur en je moet er maar net van houden...

Mountain Dew, Pepsi light en Decaf Diet Coke


Dan heb ik nog een ik denk typisch Amerikaanse drankje. Een frisdrank gebasserd op Frambozen met room. Het smaakt een beetje als zo’n wit met rode streepjes campina snoepje. Romig en zoet. Daarnaast staat dan nog een blikje met iets van een Grapefruit frisdrank.

Frambozen-creme drankje en grapefruit drankje.


Uiteraard is het niet allemaal frisdrank.....




Yoghurt, melk, sinasappelsap, mango sap, slagroom, koffiemelk, kalkoen en edammer kaas (edammer ligt overigens niet standaard in mijn ijskast, amerikaanse Montery Jack is ook lekker)

En wat lekkers mag ook niet ontbreken......



Cake-je gevuld met creme en chocolade cake-je met creme, caramel popcorn, frozen yoghurt ijs en mango sorbet ijs van haagen-dazs




Peanut butter cheese crackers en penaut butter M&Ms (geef mij voor die laatste maar liever reeses pieces, ook chocola met pindakaas maar net even beter in mijn mening)

Is dat alles Suus? Nee tuurlijk niet. Ik heb ook nog koffie, thee, flessen water, suiker, peper en zout, brood, vlees, blikjes soep en groenten etc in mijn kasten, koelkast en vriezer liggen maar dat leek me niet echt speciaal om op de foto te zetten.

Van de week ben ik ook nog even naar Santa Monica geweest. Er is daar een autovrije straat met winkels en dat scheen heel speciaal te zijn. Dus ik er naar toe...om heel eerlijk te zijn...ik vond er niet veel aan. Misschien omdat ik niet veel zin had in shoppen, maar de winkels die ik daar tegen kwam, kom ik hier overal tegen. Het was gewoon een winkelstraat. Maar misschien is dat juist wel het speciale eraan omdat je dat hier niet echt kent?
De Santa Monica pier heb ik dit keer overgeslagen overigens.

Hier in elk geval een paar foto’s van 3rd Street Promenade:




Toen door naar Venice Beach. Ik weet niet naar welk gedeelte ik door mijn JoeJoe ben ge-navigeerd maar waar ik was, zag er armoedig uit. Ben even het strand opgelopen maar werd daar begroet door een aantal dronkelappen en waaide zowat uit mijn broek op de pier, dus dat had ik ook snel bekeken.

Het was meer een ‘spur of the moment’ bezoek dus echt goed voorbereid was ik niet. De kanalen van Venice heb ik ook nog niet kunnen vinden, dus dat komt nog wel een keer. En Muscle Beach ben ik denk ik ook finaal voorbij gereden. Gelukkig was er dan wel een Starbucks voor een beker warme koffie.

Hier wat foto’s van het strand bij Venice:




Er valt nog genoeg te zien en beleven hier dus er zullen nog vele fotos en uitstapjes volgen. Verder niet zo heel veel te melden op dit moment. Ik ben hard aan het werk en het weer is hier ook nog steeds heerlijk. O ja ik heb sinds gisteren een parkeervergunning om hier vlak in de straat te parkeren. Ik kan vrij parkeren op de straten die grenzen aan mijn apartementgebouw en dan is er op alle straten hierachter gratis parkeren. Kom je echter laat thuis dan kan het voorkomen dat je 4 straten verderop moet parkeren. Vind ik niet echt prettig want dan wordt het gebied om 's ochtends je auto te zoeken wel erg groot (had ik nou hier geparkeerd of daar of daar) en ik wil ook niet midden in de nacht 4 straten terug moeten lopen. Maar goed de straten aan de overkant van mijn apartement zijn straten met een parkeer vergunning en daar is midden in de nacht nog zat parkeerplek en lekker dichtbij. Dus toch maar een vergunning gehaald. Om de kosten hoefde ik het niet te laten...tot eind December 18 dollar...

Tot weblogs.

Comments:
Hahaha, ik lag helemaal in een deuk om die foto's te zien van wat je in de kast hebt staan! LOL!

Schitterend dit! Je moest eens weten hoeveel mensen het juist leuk vinden zulk soort berichten te lezen. Mijn vrouw verklaart me echt voor idioot, maar ik zie er juist de humor wel van in, haha...

Het zoekraken van je auto in Amerika dan ken ik... Vorig jaar in de zomer moest we even in Denver zijn. We hadden de auto dit keer maar eens in het centrum zelf geparkeerd, ok een van de vele parkeerplaatsen.

Het was zo'n 48 graden C., dus bloed en bloed HEET in de stad. Toen we weer naar hus gingen hadden we een discussie waar de auto stond. Ik was 100% overtuigd te weten waar en heb Tova (mijn vrouw) er tegen haar zin in mee naar toe gesleurd, terwijl die 100% zeker wist dat onze auto daar NIET stond.

Ze had dus gelijk! (SCHAAM)

Hebben we de de hele stad echt letterlijk elke zijstraat af moeten lopen om te zien waar hij dan wel stond. Het was zo warm, dat we niet eens meer konden lopen. We gingen zowat tegen de vlakte aan en wilde maar een ding: in de auto met airco aan zitten!!!

Onnodig te zeggen dat de sfeer onderling die middag ook niet echt leuk meer was.

Maar... na een 'uurtje' hadden we heb gevonden! lol
 
Ah leuke foto's :-)
Venice Beach is een mooie beach, vooral gedurende de zomer ben ik daar vaak te vinden.
 
18 dollar. Moet je in NL eens een parperkeervergunning aanvragen. 6 weken en 800 euries armer....

gr Petra
 
@Martin
Ja ik dacht laat ik mensen eens even een kijkje geven in mijn keuken LOL. Dan weten ze in Nederland ook dat ik hier best goed voor mezelf zorg LOL.

Ik ben tot twee keer toe in Disney mijn/een auto kwijt geraakt overigens. De eerste keer in Walt Disney World, op een hele grote parkeerplaats bij EPCOT. Ik was met een vriend en hij reed, maar deed ook even een tour backstage, voordat we definitef parkeerden. Ja dan ga ik echt niet meer onthouden waar de auto geparkeerd staat. Hij dus ook niet...we hebben een uur lopen zoeken en dan ben je nog op een afgesloten parkeerplaats en niet in een stad zoals jullie waren. Ik zag de humor er wel van in, die vriend vond het wat minder grappig LOL.

De tweede keer was in de Parking Structure (Mickey & Friends) van Disneyland hier in LA. Ik was vergeten op welke etage ik had geparkeerd. Nu zijn dat er niet zoveel maar toch lastig als je de bovenste etages af moet lopen LOL.


@ Petra:
Ja wat een bedrag he voor die vergunning. Dat kon ik dus echt niet laten liggen.

Er werd me ook op het hart gedrukt dat ik dan wel $18 betaalde en een parkeervergunning had, maar dat het niet inhield dat mijn plekje gereserveerd was. Vol is vol. Ja dat wist ik. Maar de straat is daar meer leeg dan vol dus dat moet wel goedkomen. Maar juist dat is wat veel mensen er hier van weerhoudt om een vergunning te kopen. Die lopen dan liever een paar straten verder. Dat hoor ik althans van medebewoners. Nou mij best. Des te meer ruimte heb ik LOL. Dichterbij parkeren is mij die $18 wel waard.
 
@ Timmo:

Heb je nog tips voor goede locaties op Venice Beach? Ik was nu ergens bij Washington Street of Washinton Blvd uitgekomen. Dat gedeelte heeft eigenlijk een kaal stuk strand en een kale pier en verder niet echt veel.
 
Handig, al die foto's van etenswaar! Zo weten toekomstige Nederamerikanen of AmerikBelgen wat ze moeten kopen!
 
Je hebt niet echt veel gemist op Muscle Beach, tenzij je kijken naar een stel patsers working out plezierig vind. Ik ben er een paar keer geweest en heb alleen maar engerds en ouwe kerels gezien die van alles doen 'to look good' ???. Maar goed dat is dus mijn persoonlijke mening. Third Street in Santa Monica is voor de Amerikaan natuurlijk wel iets anders - auto vrije straat. Wat de winkels betreft daar heb je gelijk in. Leuk trouwens die foto's van je etenswaren in de kast. haha
 
Third street is vooral leuk 's avonds! Hele straat loopt dan vol omdat er (straat)artiesten zijn die optreden. Dus ga er bijv. vrijdag/zaterdag avond eens heen.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?