Sunday, April 01, 2007

 

Amerikaanse mentaliteit

De vorige post met de vergelijkingen was nogal heavy geloof ik. Er zijn inderdaad heel veel hindernissen die nieuwe emigranten hier moeten nemen voor je eindelijk het een en ander voor elkaar kan krijgen. En dan hebben wij als Nedelanders vaak nog het voordeel dat we goed Engels spreken en ons tenminste verstaanbaar kunnen maken.

Daar tegenover staat dat de Amerikanen heel erg behulpzaam zijn. Ook hier in Los Angeles. Zodra ze horen dat je net uit een ander land komt, staat iedereen voor je klaar om je op weg te helpen. Goed ze kunnen je nog steeds niet aan een credit score helpen, maar wat ze wel kunnen doen zullen ze ook voor je doen.

Het enige wat ik in Los Angeles heb gemerkt is dat mensen heel druk zijn met vanalles. Je moet echt met mensen afspreken want anders zie je ze niet. Het is dan ook wat moeilijker voor mij om hier een sociaal leven op te bouwen. Een makkelijke manier is natuurlijk om bij clubs en organisaties te gaan. Helaas ben ik met een zeer onregelmatig rooster daarvoor niet echt de juiste persoon en zou door mijn werk rooster te onregelmatig verschijnen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga oplossen want het wordt toch ook wel een keer tijd voor een wat meer sociaal leven hier LOL. Maar ook daar moet ik even geduldig voor zijn.

Verder bevalt het hier prima. Ondanks alle hindernissen zou ik dit niet willen opgeven en weer terug naar Nederland. Er zijn teveel mogelijkheden voor mij hier en er valt nog veel te veel te ontdekken. Alleen tja dat eerste jaar dat is even doorbijten, maar gelukkig ben ik daarin niet de enige LOL.

Comments:
Hee, Sue! Wij zijn nu ook een weekje in LA en komen uit het tweede drukste gebied in de VS, maar ik kan je zeggen, het haalt niet bij hier! Mijn hemel, wat een drukte, op de wegen, overal! Je hebt wat dat betreft echt het drukste van Amerika uitgekozen!
Ik woon nu meer dan 20 jaar in Virginia en ook wij zijn door de credit scores, etc. etc. gegaan. Een Amerikaanse kennis van ons is net naar Nederland geemigreerd en heeft daar allerlei problemen, maar een daarvan is, dat ze niet wordt geholpen door mensen, die haar zien worstelen. Volgens haar lijkt het of ze leedvermaak hebben. Als ik dat lees voel ik me een beetje beschaamd in haar ogen bij de Nederlanders te horen.
Maar het gezegde "Alle begin is moeilijk" geldt overal! Overigens lees ik je blog met plezier, het vergt veel doorzettingsvermogen om zo'n emigratie in je eentje te bewerkstelligen!!
 
Ondanks de hindernissen zou ik ook voor geen geld terug gaan hoor! Inderdaad het is af en toe frustrerend, maar langzaam krijg je de dingen voor elkaar en dat geeft wel weer een goed gevoel.
 
Hey Sue, Ik ben eind deze maand 2 dagen in Miami! Iets te ver weg om even langs te komen, maar toch weer even in onze oude staat.... Zal eindelijk weer de echte amrikaanse dingen kunnen kopen na 7 jaar....
 
@Kasaka:
Ja het is echt een gekkenhuis kwa drukte hier. LA is een grote stad maar dan nog. Hoe was jullie vakantie?

@Petra:
Inderdaad hoe meer je hier voor elkaar krijgt, hoe beter het voelt. En acht na een jaar kijken we allemaal lachend terug op deze periode.

@Bo:
Super gaaf. Zie je zat je toch bij de top. Goed man.
Hoop dat je wat van de Mountain Dew en Taco Bell kan genieten LOL. Doe ze de groeten in Florida.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?