Wednesday, April 11, 2007

 

Easter en nog wat films

Alsnog een Vrolijk Pasen (al is het dan een beetje laat)

Het was de bedoeling dat deze post net iets voor Pasen verscheen maar dat is niet helemaal gelukt. Weken voor Pasen waren de schappen in de supermarkten al gevuld met snoep voor Pasen. Natuurlijk kon ik het niet laten om wat te kopen en nieuwe dingen uit te proberen. Resultaat............ik kom om in het zoete goed LOL

Hier een impressie van de selectie:





Op de foto links hebben we een zak met marshmellows in de vorm van kuiketjes, dan rechtsboven de roze zak met Robin Eggs oftewel Whoppers (in NL Maltezers) die naar aardbei smaken, daaronder een zak met Hershey chocolade eitjes, en daaronder twee Willy Wonka Golden Eggs.

De marshmellows smaken gewoon als marshmellows dus die verdwijnen straks waarschijnlijk ook wel in de warme chocolade melk. Die aarbei dingen zijn vreselijk zoet en na zo'n ding is je koffie echt niet lekker meer. Trust me, I've tried. Cola smaakt er veel beter bij LOL. Of melk. De Hershey chocolade eieren, smaken naar gewone Hershey chocolade en de Willy Wonka eieren zijn gevuld met caramel wat er zo lekker uitdruipt als je niet oppast LOL. Volgend jaar is het de beurt aan de andere snoepitems die ik nog niet heb uitgeprobeerd. Er zijn er nog genoeg over.

Daarnaast heb ik overigens een fotootje geplaatst van mijn poging tot een Easter Basket. Ben er nog steeds niet helemaal achter wat de gedachte achter deze traditie is. Het enige dat ik weet dat er Easter Baskets gemaakt werden toen ik in Michigan op MSU zat en weer hetzelfde toen ik stage liep in Orlando.

Mijn digitale cameraatje gaat het overigens steeds slechter doen. Ik krijg steeds vaker een decode error als ik fotos wil terug zien, of compleet overbelichte fotos. Ben nu toch maar langzaam aan het denken om een digitale camera aan te schaffen, althans hier voor te gaan sparen. Nu wil het feit dat mijn digitale videocamera net voor vertrek uit Nederland de geest gaf. Ik heb toen maar mijn oude VHS compact tape camera meegezeuld hier naar toe, maar dat is toch iets te veel gesleep. Persoonlijk vind ik video opnamen maken leuker dan fotos. Maar nu met de website ben ik de fotos weer wat meer gaan waarderen. Nu heb ik twee opties:
1. Een videocamera waarmee ik ook fotos kan maken;
2. Een fotocamera waarmee ik ook videobeelden kan schieten.

Voor een videocamera is er op dit moment zoveel in ontwikkeling dat ik even niet meer weet wat ik moet. Ze hebben hier nog steeds digitale tape camera's wat mijn voorkeur heeft. Echter die worden er steeds minder en bovendien zijn die ook net een slag groter als mijn DV camera die ik in NL had. Dan is er de DVD camera. Die worden steeds goedkoper. Maar ik heb allerhande verhalen over opnemen op DVD gehoord. Je zou het niet kunnen bewerken (doe ik nu ook al niet overigens) en de kwaliteit zou op een of andere manier minder zijn dan op digitale video.

Voordeel van een foto camera is dat het goedkoper is in aanschaf (scheelt minimaal de helft als het niet meer is), en ook nog eens een zeer compact formaat heeft dus geen gezeul als je je camera meeneemt. Maar de videobeelden die op zo'n camera kunnen...is dat wat? Ik heb geen idee. Ik blijf ondertussen nog even nadenken.

Verder is er niet zo heel veel gebeurt. Ik heb uiteraard weer een aantal films bekeken:

-Dead Silence met o.a Donnie Wahlberg (ja die van NKOTB maar nu acteur en de broer van...) Een film over een buikspreekster die blijft rondspoken en er in ene mensen niet meer onder de levenden zijn. Een detective (Donnie Wahlberg) onderzoekt wie er achter zit en heeft al vanaf seconde 1 een verdachte op het oog. Een en ander blijkt uiteraard toch anders in elkaar te steken. Het zou een horror film moeten zijn en daar hou ik dus niet van, maar ja omwille van Donnie toch gaan kijken. Het was leuk om Donnie te zien acteren, maar verder vond ik aan de hele film niet zoveel.

-Shooter met Mark Wahlberg (jawel de broer van...)
Een film over een voormalige marinier die ingezet wordt om een complot om de preseident te vermoorden op moet lossen, hij blijkt dan alleen zelf midden in het complot te zitten. Erg spannend en erg goed in elkaar gezet. Ik snap nu waarom er hier zoveel fans van Mark Wahlberg de acteur zijn. Hij was echt goed.

-"300" met.... heel erg veel acteurs (ik schat over de 300 ?)
Een film over de Slag bij Thermopylae waar Koning Leonidas en de Spartanen vochten tegen het Perzische leger. In principe niet mijn type film, ik ben hem meer gaan kijken omdat deze film het heel erg lang heel goed heeft gedaan bij mij in het theater. Maar ik moet toegeven hij is wel mooi in elkaar gezet.

-Reign Over Me met o.a. Adam Sandler en Liv Tyler
Een man (Adam Sandler) heeft zijn familie verloren bij 9/11 en is nu een beetje doorgedraait en ontkent dat hij ooit een familie had. Zijn oude kamergenoot van de universiteit zoekt weer contact met hem en samen beleven ze van alles en ondertussen probeert de kamergenoot, Adam Sandler, dan weer zijn familie te laten herinneren. Leuke film. Goed in elkaar gezet.

-The Last Mimzy met..... geen idee eigenlijk
Dit is een kinderfilm en gaat over twee kinderen die op het strand een doos vinden met allerlei stenen en een speelgoed konijn erin. In ene kunnen ze voorwerpen verplaatsen en worden ze intelligent. Het speelgeod konijn blijkt dan van een andere planeet te komen en heeft hulp nodig weer thuis te komen. Deed me een beetje aan ET denken.

-The Lookout met oa Joseph Gordon Levitt en Jeff Daniels
Deze gaat over een bankbediende die doordat hij alles vergeet wat hij niet opschrijft betrokken raakt bij een bankoverval en hij uiteindelijk met de buit op de vlucht slaat en dan achtervolgt wordt. Wel leuk.

Op dit moment draait er hier nu ook TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles), Meet the Robinsons (Disney film), Grindhouse (double feature van Quinten Tarentino) en Are We Done Yet (vervolg op Are We There Yet) en Blades of Glory met Jon Heder en Will Ferrell. Geen van deze films heb ik nog gezien. Raar misschien want er zit een Disney film bij, die ga ik misschien van de week wel kijken. Verder heb ik gehoord dat Blades of Glory (over een mannelijk ijsdans paar) heel erg hilarisch is, maar ik ben geen Will Ferrell fan.

Dat was het weer even.

Comments:
Ja jij ook nog een verlaat vrolijk paasfeest..hihi. en als ik lees van al dat lekkere snoepgoed vergeet dan niet goed je tanden te poetsen..LOL.
 
Via Martin's weblog (die ik al jaren volg) ben ik dit weekend op jouw log terechtgekomen.

Leuk om je belevenissen te volgen in mijn favoriete land en favoriete stad/streek!

Mijn vrouw heeft ook een digitale fotocamera, een Sony T-30 en die maakt behoorlijk goede filmjes. Uiteraard blijft het een fototoestel en geen filmcamera, maar voor ons voldoet hij uitstekend.
 
Er zijn best wat review sites te vinden over digitale camera's etc. Voor een digitale camera zou ik bijv. naar een Canon kijken, zij hebben altijd wel goeie camera's waarvan de videokwaliteit ook erg goed is.
Met een videocamera is de kwaliteit van de foto's dan weer niet echt top. Al is het wel een tijdje terug (toen ikzelf op zoek was naar een camera) dat ik hiernaar onderzoek heb gedaan, dus misschien is daar al wat meer progression in gekomen.

300 vond ik trouwens best een goeie film (gisteren gezien). Shooter wil ik denk ik ook gaan zien, al vond ik dat door de trailer de film een beetje als een "standaard actie film" aanvoelde.
 
Ik ben nog nooit in de bios geweest hier in de VS.
Als ik dit zo lees geloof ik dat ik dat toch eens meot gaan doen. The lookout lijkt mij wel geinig..

gr Petra
 
Hoi Suus,

ik denk dat je wat camera's betreft beter een derde optie kan introduceren namelijk allebei. Zelfs de mooiste filmpjes met een fototoestel zijn nog onder de maat (schokkerig en klein van formaat) en de mooiste foto's met een filmcamera hebben vaak niet meer dan een 2 megapixel resolutie.
Vor 150$ heb je al een goed fototoestelletje, fuji o.i.d. dus dat kost je de kop niet.
Hou met de videocamera rekening met NTSC en PAL als je tenminste ook beelen naar je ouders wilt sturen. Ik denk dat een DVD dan de betere optie is omdat de spelers in Nederland beide formaten aankunnen. Groetjes en veel plezier verder!!!
 
@Bugs (welkom overiegens) en Muke:
Bedankt voor de tips. Ik ga absoluut nog wat review sites af voor ik een beslissing neem. Film heeft nog steeds mijn voorkeur maar op dit moment verandert er zoveel op film camera gebied. De camera met harde schijf wordt hier steeds populairder dus misschien wacht ik wel even tot die wat betaalbaarder wordt. Ik ben bang dat als ik nu ga voor een Digitale video camera met die kleine bandjes dat er over een paar jaar geen bandjes meer te krijgen zijn omdat er geen vraag meer naar is. Die DV camera's zijn nu zo goedkoop en iedereen die ik op de camera afdeling observeer gaat dan toch voor het wat duurdere nieuwe spul.

@Wim komt wel goed LOL. AL heb ik nu wel meer snoepgoed dan ik ooit weg zal eten LOL

@Petra
Bioscoop hier is absoluut een aparte belevenis. Het hoort hier gewoon bij het gezinsleven heb ik het idee. Bij mij in de bios zie ik elk weekend veel van dezelfde gezinnen terug. En dat terwijl het in mijn mening hier in LA niet echt goedkoop is met $8.50 voor de matinee en $12 voor de avond voorstelling.
 
De optie van beide is inderdaad een goed idee. Dank je.

De digitale fotocamera's zijn hier spotgoedkoop. Voor onder de 200 dollar heb je al een merk met 7.2 megapixel en allerhande andere opties.

Met de videocamera moet ik inderdaad rekening houden met PAL en NTSC. De beelden van mijn oude camera (PAL uiteraard) zijn hier dus niet te kijken op de TV. Dat was ik even vergeten.

Hoe meer ik er over denk hoe meer ik ga voor inderdaad het hebben van beide. Ik zal dan eerst beginnen met een foto camera en ga dan even goed vergelijken voor video camera's. Ik weet dat de goedkopere alleen een NTSC functie hebben, dus waarschijnlik wordt dat vergelijken en dan doorsparen voor een goede video camera. Kan even duren maar ik wel wel zoveel mogelijk er mee kunnen doen inderdaad.

Bedankt voor de tip nogmaals.
 
Hoi, je zei : "Ik zal dan eerst beginnen met een foto camera en ga dan even goed vergelijken voor video camera's. Ik weet dat de goedkopere alleen een NTSC functie hebben, dus waarschijnlik wordt dat vergelijken en dan doorsparen voor een goede video camera."

Als je voor een harddisc camera gaat zit je vast aan overspoelen op een computer en vandaaruit (al dan niet na bewerkingen = krachtige laptop) op een DVD branden. De meest eenvoudige en praktische oplossing is een DVD camera. NTSC is dan prima omdat nederlandse spelers dat direct weer kunen geven. Ook kun je die discs eenvoudig in je laptop kopieren zodat, als je er eentje naar huis stuurt, je zelf ook een kopietje overhoud. Tot zover de techniek... :-)
 
Hi,

Bedankt voor de tip aangaande HDD camera's. Overspoelen op een PC of laptop lijkt me niet zo handig. Dat zal veel geheugen vreten. Mijn laptop zal dat wel aankunnen denk ik maar het risico dat mijn laptop dan misschien gaat vastlopen vind ik iets te groot. De DVD camera optie klinkt wel goed. Daar ga ik zeker naar kijken. Thanks.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?