Monday, April 23, 2007

 

Een jaar geleden

Een jaar geleden op 24 april 2006 (ok officieel dus pas morgen een jaar geleden) kreeg ik de eerste notification letter van het KCC. En een jaar daarvoor kwam ik net terug van vakantie in Los Angeles, eigenlijk zwoor ik na die vakantie dat ik er nooit never zou kunnen wonen.

En nu nog geen twee jaar na die vakantie woon ik dus inmiddels jawel...in Los Angeles. LOL.

Wat kan er in een jaar tijd veel veranderen. En wat een gehol en gevlieg en geregel was dat het afgelopen jaar. Maar dat was het allemaal waard.

Wat ik van Los Angeles moet denken weet ik nog steeds niet. Daar ben ik er ook veel te kort voor. Ik zit hier net bijna 4 maanden. Ik heb op dit moment een beetje een haat/liefde verhouding met de stad. Ik vind het geweldig dat er hier zoveel kan en dat je overal dichtbij zit. Ik vind het een ramp dat het verkeer zo druk is, mensen als gekken rijden en de snelwegen volgepakt zitten en je bijna overal moet betalen om je auto te parkeren, en waar je niet hoeft te betalen (Supermarkt etc) is er vaak weinig plek. Voor mij is Amerika nog steeds ruimte, grote parkeerplaatsen (overal), en verkeer dat rustig rijdt. Dat past niet helemaal bij Los Angeles. Hoewel...er zijn toch behoorlijk wat parken te vinden zelfs midden in de stad.

Wat ik heerlijk vind is het warme weer. Daar kan ik echt geen genoeg van krijgen. Ik ben geen mens voor sneeuw of ijs. Hoe heet het van de zomer gaat worden is even afwachten. Het kan nooit erger zijn dan de vochtige hitte in Orlando midden in de zomer. Ja ik weet het never say never.

Om het te vieren (ik was vandaag vrij) heb ik mezelf vanmiddag even getrakteerd op een lunch bij Johnny Rockets in het Highland Center (naast het Kodak Theater op Hollywood Boulevard). Dat is een diner achtig concept. Zie ook http://www.johnnyrockets.com/index2.php
Ik heb vanmiddag gekozen voor een orange float (sinas met vanille ijs) en een B.L.T (Bacon Lettuce and Tomato).

Ik ben van mijn apartment gaan lopen naar Hollywood Boulevard. Ik deed er ongeveer 20 minuten over, misschien korter. Ik ben op Highland langs een leuk eettentje gelopen. Het had in de naam iets met Bakery. Er stond een lange rij wachtenden om naar binnen te komen dus daar ga ik wel een keer heen buiten lunchtijd. Met zo’n rij wachtenden moet het wel goed zijn, dat of een enorme hype.

En ik heb een paraplu gekocht. Tja het regent hier wel eens en als het dan goed regent kan je alsnog kletsnat worden als je naar je auto loopt. En een paraplu had ik dus niet meeverhuist vanuit Nederland. In een souvenir shop op Hollywood Boulevard kwam ik een paraplu tegen voor $7 dus dat vond ik wel te doen. Ik heb ook andere paraplus gezien bij Target bijvoorbeeld maar die gingen meteen richting $20 en dat vond ik gewoon teveel geld. Zo vaak regent het hier nou ook weer niet.

Vanmiddag ben ik naar de film gegaan. En kwam meteen 5 collega’s tegen die net een cursus hadden gehad in de Arclight Hollywood bioscoop en ben meteen voorgesteld aan 10 anderen. Kijk zo leer je mensen kennen.

De film was wel aardig. “In the Land of Women” met Meg Ryan en Adam Brody (Seth van The O.C). Zijn vriendin heeft het uitgemaakt en dan verhuist hij van L.A naar ergens in Michigan waar hij bij zijn oma intrekt. Meg Ryan heeft een hond en hij loopt dan met haar mee om de hond uit te laten en dan praten ze over vanalles en hij sluit vriendschap met haar dochter. Wel aardig.

Een van de benefits van het werken voor een bioscoop is dat je gratis naar de film kan. Daardoor kan ik nu veel films zien net nadat ze zijn uitgekomen. En je komt nog eens mensen tegen. Gisteren stonden Demi Moore en Ashton Kutcher voor me. Ik had dat (uiteraard) niet eens door. Ze kwamen me wel bekend voor maar kon het even niet plaatsen. Mijn personeel had het echter wel door en deden in ene erg zenuwachtig. Maar ik denk meer vanwege Ashton dan Demi. Dus ik vraag heel bezorgt aan een medewerkster of ze zich wel goed voelde en of ik iets voor haar kon doen. Nee het ging wel zei ze. Dit werd gevolgt door een grote glimlach van Demi met de opmerking dat het zo lief was dat ik zo bezorgt was. Helaas wist ik op dat moment nog steeds niet wie ze was, wat ze denk ik wel doorhad. Zo schijnt ik wel meer beroemde mensen gesproken te hebben, zonder het zelf te weten. Van rappers en stand up comedianten tot script schrijvers. Ja weet ik veel, ik kan niet alle beroemdheden onthouden LOL. Waarschijnlijk zou ik Joe McIntyre niet eens herkennen als hij voor me stond...hoewel...ik denk dat ik alle 5 de heren van NKOTB nog wel zou herkennen. Althans ik heb die posters jarenlang op de muur gehad en zoveel zijn ze niet verandert de afgelopen jaren. Maar da’s een heel ander verhaal. Ik heb wel een paar acteurs herkent. Sommigen die inmiddels niet meer op TV zijn en in series speelden die jaren geleden op TV waren, tot spelers van best wel recente series (maar dan de mensen met wat kleinere rollen). Wat me nog steeds opvalt is dat die mensen dus gewoon met rust worden gelaten door het bioscoop publiek. Althans voor zover ik heb kunnen zien. Ok als een Justin Timberlake of een Brittney Spears binnenkomt ja dan weet ik niet wat er gebeurt (of misschien ook wel). Maar mensen van dat kaliber gaan denk ik ook niet zo maar een drukke bioscoop binnen. Althans dat lijkt me niet. Then again, ik kan ze best wel eens niet herkent hebben...

Comments:
Proficiat met deze speciale dag!
"Het kan verkeren", zei Bredero...
 
wuqwhhwLol, leuk stukje.

Zoals je zegt, in de grote steden worden dat soort mensen vaak met rust gelaten, behalve als je mega bekend bent.
Gelukkig ook maar, want ik moet er niet aan denken dat je als "celeb" constant wordt lastiggevallen. Ik vind het dan ook nogal sneu als ik beelden zie van mensen die steeds worden achtervolgd door fotografen, ze kunnen dan amper hun deur uit of zit al zo'n aap achter hun aan.

LA heeft inderdaad best een file probleem, in de spitsuren (en zelfs daarbuiten) weet ik nog dat er geen doorkomen aan was.

Dat je overal moet betalen lijkt me trouwens in Amsterdam veel erger. Daar kun je je auto dus gewoon nergens kwijt zonder 4-5 euro per uur te betalen. Dit terwijl we in LA (uit mijn beperkte ervaring daar spreek ik dan) best de auto een straat (of meerdere) van een drukke plek voor niks konden neerzetten, zoals bij de Venice boardwalk of Santa Monica Pier.
Ook vond ik de parkeergarage bij bijv. de Kodak Theatre niet zo heel duur.
 
Die "wuqwhhw" aan het begin was trouwens niet de bedoeling lol..
 
Leuk om zo beroemdhedeb tegen te komen,lijkt me heel raar.
 
Ja inderdaad In een jaar kan veel gebeuren. Het lijkt me wel mooi zo'n grote stad, maar niet om te wonen. Geef mij maar de bergen en de rust. Maar ik kan me er altijd wel vermaken. Ik ben nog nooit inj LA geweest en die staat toch wel op mijn lijstje.

GrPetra
 
Wel grappig dat je je twee jaar geleden niet in Amerika zag wonen en kijk nu eens. Je weet nooit wat de toekomst je brengt! En dat is misschien maar goed ook ;-)

Leuk zeg dat je zo af en toe nog wel eens een beroemdheid tegen het lijf loopt.
 
Leuk all die comments. Ja in een jaar kan heel veel gebeuren.

@kastelke:
Dank u. Hopen dat het voor jullie toch nu ook een keer gaat gebeuren.

@Muke
Kodak is inderdaad niet al te duur $2 voor 4 uur met validation. In Amsterdam zijn de kosten inderdaad wel hoger. Hoewel Kodak zonder validated parking is ook erg duur. Dat is me een keer overkomen. Ik was voor een half uur iets van $9 kwijt.

Die goedkopere parkeerplekken moet ik nog even zien te vinden. Ach komt wel als ik mijn weg wat beter weet te vinden.

@Annemiek
Het is inderdaad erg bizar om via mijn werk zo beroemdheden tegen te komen. Het zijn echt doodnormale mensen. Nou ja er zit wel eens een uitzondering tussen. En sommigen knopen vaak een doodnormaal gesprek aan. Best leuk. En ze waarderen het ook als je 'normaal' doet. Logisch ze zijn in de bios om even een leuke tijd te hebben.

@Petra
Als jullie ooit in LA zijn laat maar even weten. Gaan we een bakkie doen.

@Becs:
Ja als je me 2 jaar geleden had verteld, jij woont over 2 jaar in LA had ik je echt voor gek verklaard. In Amerika wonen ja heel graag zelfs, Maar LA...ik zag mezelf eerder weer naar Orlando vertrekken en nu zit ik toch hier LOL.
 
Hey Sue,

Xerxes hier! Ik had een tijdje niet gelezen... die bakkerij op Highland waar je voorbij liep is Doughboys (het is de 2e nieuwe vestiging, originele is op 3rd Street (L.A. niet SM) en het is inderdaad heel lekker eten, soepen, salades en sandwhiches op versgebakken heerlijke broden!!! en niet duur! Dus daar moeten wij de volgende keer maar lunchen of dineren, misschien een idee voor onze "date" Woensdag?
 
@Xerxes:
Dat was het ja. Ik wist dat het iets met deeg te maken had LOL.
Ja lijkt me een goede voor Woensdag.

Weet nog niet of ik ons in Spiderman kan krijgen. Het is een beetje uitverkocht in het weekend. Even afwachten of het doorzet van de week. Maar anders zijn er nog geneg andere films waar we wel in kunnen.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?