Thursday, May 31, 2007

 

Mijn eerste 'tegenslag'

Tja het kon natuurlijk niet altijd goed blijven gaan. Ik heb van de week mijn eerste tegenslag te verwerken gekregen. Als je het tenminste zo mag noemen.

De bioscoop waar ik werk gaat tenminste 4 maanden dicht omdat ze het gaan ombouwen naar het nieuwe concept. Ze zouden eerst open blijven gedurende de verbouwing, maar hebben onlangs toch anders besloten. Nog geen idee wat ze met het management team moeten gaan doen in die tijd. Met andere woorden...dat wordt dus op zoek naar wat anders...heb ik weer. Heb ik eindelijk een baan waar ik al jaren naar op zoek was...het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn.

Dus nu op zoek naar wat anders. Stil afwachten en hopen op het beste is niet echt mijn ding. Ik bedoel, je gaat me niet zeggen dat ze nu nog niet zeker weten wat ze met de managers (en de rest van de crew overigens) gaan doen. Vragen daarom trent worden namelijk nogal ontwijkend beantwoord. Dat alleen al zegt me genoeg. Valt me alleen wel vreselijk tegen van een bedrijf dat zegt eerlijk en oprecht te zijn en het nieuws altijd als eerste te delen met zijn medewerkers...Maar goed, ik ben nu dus even stoom aan het afblazen dat begrijp je.

Ik ben nu zelfs serieus aan het nadenken om naar Las Vegas te gaan. Waarom Vegas? Tja gastvrijheid is toch nog steeds mijn ding en in Las Vegas kom ik daarin echt goed tot zijn recht. Dat wil zeggen er zijn zoveel meer moeglijkheden op dat gebied daar. Verder is de werkgelegenheid in Las Vegas zo vreselijk hoog dat bedrijven erg veel moeite moeten doen alle functies gevuld te krijgen wat weer inhoud dat de salarissen goed zijn. Van wat ik heb kunnen zien op websites met baan advertenties, zijn de salarissen nagenoeg gelijk aan die in Los Angeles. De cost of living (wat je uitgeeft aan huur, eten, etc) is echter veel lager. Je houdt aan het eind van de maand dus meer over. Kijk dat biedt perspectieven. En als het even kan zou ik graag terug gaan richting een resort. Met een werkgelegenheid die zo hoog is in Vegas maak ik daar veel meer kans dan hier in Los Angeles. Maar voordat ik dit besluit definitief neem moet ik er nog wel even een nachtje over slapen. Dus dat ga ik nu ook even lekker doen.

Comments:
Wat vervelend voor je, maar wie weet ben je later blij dat het zo gelopen is. Sterkte en succes met het vinden van een nieuwe job!
groetjes van Carola
 
Hm niet erg fijn. Maar zoals carola zegt, het kan zijn dat het beter voor je zal uitpakken. Hopelijk vindt je snel weer ergens iets dat even leuk of zelfs beter is.

Ik ben het met je eens dat de huurprijzen best hoog zijn in LA. Voor een 2br appartment betaal je toch wel minimaal $1200, en dat is dan ook echt minimaal (voor zover ik het heb gezien).

Al moet ik ook zeggen dat Las Vegas me niet echt fijn lijkt in de zomer. Ik weet nog dat het 2 jaar geleden in de zomer 120F was (49C). Er werden zelfs vluchten naar LV gecanceld omdat het zo warm was LOL.
 
Bedankt voor jullie support. Het zal ook wel goed komen allemaal.

L.A is inderdaad niet goedkoop. Qua huurprijzen hangt het heel erg af in welke wijk je zit. Hier vlakbij Hollywood mag ik blij zijn met een studio voor $1100.

Nee Vegas in de zomer is ook iest wat me een beetje tegenhoudt. Hopenlijk heb ik straks wat meer de kans om rond te reizen dus dan kan ik het zelf ontdekken, voordat ik daadwerkelijk die kant op ga. Naar Vegas verhuizen in de hete zomer lijkt me zowiezo geen goed idee. Dat is meer iets voor in de wintermaanden denk ik. Kan je een beetje acclimatiseren.
 
Ik kijk bijna dagelijks op je site. Nu even 2 dagen niet en dan gebeurd er vanalles... Van een tegenvaller zeg! Ik hoop dat je een beslissing kunt nemen. Er zijn vast nog vele leuke banen te vinden voor iemand als jij.

Groetjes Petra
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?