Saturday, June 23, 2007

 

LA Zoo, Griffith Observatory en Malibu

Het is weer eens tijd voor een update. Het is even rustig geweest maar dat komt omdat ik op dit moment niet zo veel te melden heb. Ik hou me bezig met van alles, maar niets dat nu echt het melden waard is. Het leven gaat hier zijn gangetje.

De afgelopen tijd heb ik lekker toeristje gespeeld. Ik ben naar de LA Zoo geweest, Griffith Park Observatory en naar Malibu gereden via de Pacific Coast Highway. Uiteraard niet allemaal op een dag.

LA ZOO:
LA Zoo was leuk. Echter ze waren aan het verbouwen dus veel hokken waren leeg en dieren verplaatst, en stukken liepen dood en moest je weer terug lopen. Maar met een flesje water is dat best te doen. Op internet had ik gelezen dat hoewel deze dierentuin een van de grotere in the States is, dat je beter af bent op twee uur verder te rijden naar San Diego. Ik ben niet echt een dierentuin mens maar ik moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben. Voor $10 is het absoluut geen slechte deal en best een aanrader. Maar als je op zoek bent naar wat meer spectaculaire dieren (Panda’s en ijsberen) dan moet je niet naar de LA Zoo. Wat ze onder andere wel hadden: erg veel verschillende vogels, flamingos (roze en witte), veel apensoorten (van klein tot groot), chimpansees, giraffen, een (ja 1) olifant, leeuwen, een grote en een kleine alligator, zeeleeuwen, een handvol Timons (van die kliene prairiehonden heet het denk ik) en Spidercity jawel een stad vol spinnen. Ze schenen ook nog koala’s en gorila’s te hebben maar die hokken waren ivm verbouwing leeg. Geen idee waar ze die beesten geplaatst hebben. Ik ben ze niet tegengekomen in elk geval. Veel van de dieren waren ook aan het schuilen in verband met de warmte. Zou ik ook gedaan hebben LOL. Door het hele park heen stonden overigens van die waternevel machines opgesteld. Dat was erg verfrissend. En af en toe was er een sprinkler die te ver stond opgesteld en dan ook meer de voorbijgangers natspoot dan de planten.

Hier wat foto’s van LA Zoo:













GRIIFFITH OBSERVATORY:
Griffith Observatory was mooi. Ik ben er heen geweest gedurende de dag. Je moet namelijk een plaats in een shuttlebus reserveren voor $8 per persoon die je naar de Observatory brengt. Vroeger kon je er zelf heen rijden maar dat kan in elk geval tot November dit jaar niet meer. Dit heeft voor een deel te maken met het bosbrandgevaar in het omliggende Griffith Park (sommige gedeelten zijn nog steeds afgesloten), maar ook met de drukte die men verwacht nu het Observatorium weer open is, na ruim 3 of 4 jaar van renovatie. In verband met de bus en het reserveren dacht ik dus, ik ga er eerst maar eens overdag heen. Het uitzicht is inderdaad mooi. Alleen hing er van de week veel smog dus erg duidelijk was het zicht niet, maar alsnog erg indrukwekkend. De show in het Planetarium kost nog eens 7 dollar. In dit Planetarium is destijds “Rebel Without A Cause” met James Dean opgenomen. De zaal is inmiddels gerenoveerd en heeft naar men zegt veel comfortabelere stoelen gekregen. De stoel waarop ik zat zat inderdaad vrij lekker. Geen idee hoe de oude stoelen erbij lagen maar men had het over houten hoofdsteunen...mja niet echt comfortabel inderdaad LOL.

Voor degenen die naar het Observatorium zijn geweest voor de verbouwing...er is nu een hele verdieping bijgekomen....onder het observatorium. In het Leonard Nimoy (yep Mr Spock) Theater werd uitgelegd hoe de renovatie en aanbouw van de nieuwe verdieping heeft plaatsgehad. Erg indrukwekkend hoe ze dat gedaan hebben. Ze zijn begonnen een stuk uit te diepen en toen ze niet diep genoeg konden komen, hebben ze gewoon weg het hele observatorium een stukje omhoog gekrikt en een nieuwe fundering eronder gezet. En dat schijnt allemaal heel erg stabiel te zijn...ik geloof het meteen. De rest van de onderste vedieping heeft de tentoonstelling met de weegschalen hoeveel je weegt op alle planeten, uitleg over de melkweg, hoe aardbevingen geregistreerd worden en nog wat opstellingen.

Dit zijn wat foto’s van Griffith Observatory:


















MALIBU EN PCH:
En dan ben ik nog naar Malibu gereden via de Pacific Coast Highway. Ik ben niet naar het strand geweest. Had ik niet echt veel zin in. Vorig weekend was ik bij een Relay for Life voor de Cancer Foundation en ben ik nogal rood geworden (nu is dat wat bruiner) na een hele dag op een sportveld, dus ik blijf uit voorzorg maar even uit de zon. De rit naar Malibu was goed te doen. Voor Los Angeles geldt overigens zeker, hoe mooier de buurt, hoe duurder. De omgeving van Malibu was best mooi en ik zou er zo kunnen wonen...nu alleen het financiele plaatje nog LOL. Ik ben gestopt bij de Malibu Colony Plaza, een klein winkelgebiedje. Bij de Starbucks even lekker een Caramel Machiatto gehaald. Tot mijn grote verbazing was die net zo duur als in Los Angeles zelf. Ik had toch verwacht dat ze wel wat op de prijs zouden gooien maar niet dus. Dat viel absoluut mee. Die Malibu Plaza schijnt een hotspot te zijn om sterren tegen te komen. Niet dat ik daarom gestopt was, maar goed het had gekund. Nu ben ik wel een aantal gezichten tegengekomen waarvan ik dacht je komt me vaag bekend voor...maar wie het waren...geen idee. Het kunnen netzo goed mensen zijn geweest die een keer een filmpje zijn wezen pakken in de bios.

Hier nog wat foto’s:













Verder niet zoveel te melden. Een beetje saai, ik weet het.
Ik kijk hard uit naar de dag waarop de nieuwe Harry Potter film uitkomt. Vraag me nietw at ik met die film en boeken heb. Ik was erg skeptisch over een kinderboek wat zelfs bij volwassenen een hit bleek. Echter na het eerste boek gelezen te hebben veranderde dat heel snel en was ook ik gegrepen door de Harry Potter Mania LOL.
Hier in de VS is de datum net als in Europa vervroegt naar 11 Juli (ipv 13 juli). De trailers zien er heel goed uit. Het lijkt er echter op dat het steeds minder wegheeft van een (alle leeftijden) kinderfilm, zoals het ooit begonnen is. Maar voor mij persoonlijk maakt dat niet uit.
Verder is het weer nog steeds warm, en Starbucks heeft nog steeds heerlijke koffie en frappuccinos (ijskoffie en soort van shakes).

Comments:
Griffith Observatory is inderdaad erg lang under construction geweest. Daarom konden wij er 2 jaar terug ook niet heen.

2 andere sights om te gaan zien zijn de Getty Museum en de Hollywood Bowl.
Getty Museum ligt ook op een hoog gelegen gebied zoals de Griffith. Het parkje, het gebouw zelf en het uitzicht is best mooi. Veel mensen komen er voor de kunst binnen het gebouw (schilderijen etc) al was dat niet echt mijn ding.
Hollywood Bowl is een soort van grote outdoor amphitheater in de Hollywood hills waar vele optredens en concerten worden gehouden. Het is iets dat je een keer gezien moet hebben, maar daarbij komt wel kijken dat heel vaak de shows die er worden gehouden nogal "lame" zijn lol (meer voor de wat oudere mensen die erop af komen). Dus beste zou zijn als je de programmering checkt en een leuke show uitkiest en daarheen gaat. Neem wel wat warme kleding mee en wat kussens mee om op te zitten (het wordt 's avonds koud en de zitplaatsen zijn volgens mij van hout). Kussens kun je daar ook huren, dus als je dat liever hebt.

Iets wat veel leuker is dan deze 2 opties is Seaworld in San Diego. Dat vond ik persoonlijk echt fun en iets waar je absoluut heen moet zijn geweest.

Wat ook erg interessant is om te doen is een dag vanaf venice/santa monica langs de kust helemaal naar beneden te rijden (de weg direct aan het strand nemen dus). Je komt dan langs de verschillende beaches(Manhattan Beach, Hermosa, Redondo etc etc). Sommige stranden kun je dan stoppen en de omgeving bekijken, het is er behoorlijk levendig en soms liggen er ook direct bepaalde winkelstraten aan de stranden. Als eindpunt kun je dan Newport Beach of Laguna nemen. Met het stoppen bij sommige beaches heb dan zeker een hele dag opgevuld.

Zo, dat waren wat reviews van wat andere sights LOL hopelijk heb je er wat aan en vertel ik je niet iets wat je al weet :D
 
Leuke uitstapjes die je daar kunt maken. Malibu ziet er goed uit!
 
@Muke:
Hey bedankt voor de tips. Getty Museum ga ik zeker nog een keer heen. Al is het voor mij dan ook niet vanwege de schilderijen LOL. Hollywood Bowl rij ik elke dag practisch langs, nu de binnenkant nog. Van de weg direct langs het strand wist ik niet. Maar dat ga ik dus zeker een keer doen. En ook Seaworld ga ik vast nog wel een keer bezoeken. San Diego is een leuke stad, ben er een paar jaar terug geweest en uiteraard ook naar SeaWorld. SeaWorld is nog steeds mijn favorite 'dierentuin', ik heb iets met dolfijnen.

@Annemiek:
Ja ik blijf me verbazen hoeveel leuke uitstapjes er hier te doen zijn. En gezien de tip van Muke, heb ik er nog heel veel te zien LOL
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?