Thursday, June 14, 2007

 

Las Vegas

Ben van de week even naar Las Vegas geweest. In mijn auto. Was ongeveer 4.5 uur rijden van Los Angeles vandaan. Ik ben om 6 uur ’s ochtends vertrokken en kwam even voor half 12 ’s ochtends aan in Las Vegas. In mijn auto heb ik lekker de airco aangehad, dus ik stapte uit en werd overvallen door een deken van hitte. Het merendeel van de reis gaat door stukken niemandsland. De eerste foto is overigens van de snelweg in LA...zonder verkeer...nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zien LOL. De onderste twee fotos zijn van onderweg naar Las Vegas toe.





Ik kwam uiteraard aan op een van de eerste hete dagen van het jaar. Althans volgens het nieuws. Ik dacht altijd dat een droge hitte wel vol te houden was, maar dit was echt erg warm. En het was nog slechts 89F (iets van 32C). Het kan nog veel warmer worden daar. En het voelde nu al aan als een oven.

Maar met een flesje water was het best te doen om over de strip te lopen. Het was mijn doel om ter hoogte van MGM helemaal de strip af te lopen tot aan de Stratosphere. Dat is van het begin van de Strip tot het eind. Ik ben heel ver gekomen maar het is me niet gelukt om helemaal naar de Stratosphere te lopen. Ik ben tot vlakbij het Circus Circus Hotel gekomen. Geen idee hoe lang dat was maar het was een aardig stuk lopen. En toen weer terug uiteraard.







Op de heenweg liep ik net langs het Bellagio Hotel toen daar de Waterfontijn show begon. Altijd leuk om te zien. Ik heb er ook nog een videofilpmje van gemaakt, maar hoe ik die van de camera af moet halen en dan hier publiceren...geen idee dus dat komt nog wel een keer.






En de Strip ’s avonds. Onderstaande foto’s zijn gemaakt zonder flitslicht op een speciale nachtopname stand. Niet slecht dacht ik zo...







De dag erna ben ik naar de Hoover Dam geweest. Dat was wel leuk om te zien.








Ik heb overigens overnacht in het Tropicana Hotel. Kostte me $40 per nacht via een deal op Expedia.com (website om reizen te boeken). Niet slecht dacht ik zo. Ik had wat slechte referenties gelezen en dat ging dan met name over het eten in het hotel. Dus dat heb ik lekker vermeden. Immers waarom veel geld uitgeven als je naast de duur een foodcourt met veel goedkoper Subway, Wendy’s, Panda Express en Starbucks hebt zitten. De kamer was verder prima in orde. Het enige was dat ik geen centrale lichtknop kon ontdekken. Alle lampen moest ik dus handmatig op de lamp zelf aan en uit doen. In principe geen probleem, maar het was wel even een vreemde gewaarwording dat er dus nergens een lichtknop zat. Maar als je op zoek bent naar goedkoop en toch degelijk en op de Strip dan kan ik dit hotel zeker aanraden.




Las Vegas is een stad die mooi ruim is opgezet. Het is en blijft echter een woestijnstad en ik vond het behoorlijk heet. Ik zou echt niet weten of ik er zou kunnen wonen om eerlijk te zijn. Qua ruimte zeker wel en kwa lage prijzen voor huur en boodschappen etc ook...maar kwa zand en hitte (ook al is het dan maar een paar maanden heet en bestaat er zoiets als airco), ik weet het niet...het pakte me niet helemaal als een stad waar ik me zou thuisvoelen...Ik heb altijd geleerd....bij twijfel, niet doen. Ook al hebben ze dan diverse Walmarts in Las Vegas LOL. Sommigen kunnen deze winkelketen niet uitstaan, maar ik vind het zalig winkelen daar, het is echt mijn favoriet en dat mis ik wel in Los Angeles. Lekkere lage prijzen voor toch merk producten en goedkope kleding. Ok de kleding gaat niet altijd lang mee, maar ja je kon niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten LOL. Ik ben dus ook even bij de Walmart binnen gestapt in Las Vegas. Tja ik was er toch in de buurt...Niet veel gekocht uiteraard want dat had niet veel zin, maar ja flesje cola voor in het hotel en heerlijk verse sinasappel sap voor weinig geld is nooit weg.

Verder niet zo veel te melden. Het weer is nog steeds heerlijk. En ik ben lekker bezig met van alles en nogwat. Ik heb ook ontdekt dat ik een card reader voor de kaartjes van het fototoestel op mijn laptop heb zitten. En het werkt ook nog, dus dat is mooi meegenomen.

Comments:
Woow mooie foto's. Ik zag dat het vrijheidsbeeld ook nog vertegenwoordigd is. Hihi

Ik vind het wel een indrukwekkende stad, maar of ik er zou willen wonen, nee denk het niet. Ik hou van de natuur en de bergen. Maar blijft wel mooi daar.

Ik denk dat het ook een beslissing is waar je goed over meot nadenken.

En inderdaad twijfel is niet goed.

Ik ga graag naar de Wal mart.Ze hebben vaak toch dingetjes die je nergens anders ziet. En ze zijn soms ook wel erg goed koop met bv linnnegoed voor het motel.

gr petra
 
Voor even is Las Vegas leuk, maar ook ik zou er niet altijd willen wonen.
Leuke foto's!
 
Hey, ik ben op je blog gekomen via het Amerika forum, leuk om alles te lezen! :)
Las Vegas lijkt mij ook een mooie stad om te wonen, en zit er soms wel is over na te denken. Ik ben nu bezig voor registeraccountant,en in Las Vegas zie ik een heleboel financien die gedaan moeten worden haha. Hou ons op de hoogte, ik lees geinteresseerd mee! :)
 
Ik ken iemand die zo naar Vegas zou willen verhuizen. Voor mij was het een stad om even te bezoeken en dan hup weer weg. Je moet inderdaad op je gevoel af gaan.
 
Vegas gaat het voor mij niet worden. OP vakantie naarVegas is inderdaad leuk. Misschien zou ik er wel kunnen aarden, maar ik heb teveel twijfel dus doe ik het niet.

Vergeleken bij Las Vegas is LA heerlijk koel. Al was het toch nog best warm vandaag (80F) met een vochtigheidsgraad van 60% geloof ik.
 
Mooie foto's Sue, zeker weten dat je heb genoten en dan maar 40 dollar voor een nacht?
Jammer dat Vegas het niet is voor jou, maar he er zijn nog zoveel mooie plaatsten te zien in de USA. Kom eens hier naar Charlotte....GEWELDIG.
 
Zeker leuke foto's en je berichten zijn ook altijd interessant. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groeten vanuit Groningen
 
Leuk zeg even op en neer naar Vegas! Wij wilden dit volgende week gaan doen voor onze anniversariy, maar wegens omstandigheden stellen we dit maar even uit.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?