Thursday, June 07, 2007

 

Lease, camera en koffie cups

Dat was even vet balen vandaag. Sorry maar ik moet even uitblazen...

Zit ik plannen te maken om naar Las Vegas te verhuizen, mijn familie enthusiast...kan ik niet onder mijn lease contract uit. Komt er als volgt op neer. Je mag wel weg voordat je lease afloopt, maar als er geen andere huurder inkomt draai je op voor de huur tot het eind van de lease (in mijn geval Januari). Dat risico kan ik dus niet nemen.

Ik baal echt mega want Amerika staat immers bekend om het flexibel huren. Veel mensen die ik ken en die huren, komen wel onder hun lease uit, zonder problemen. Heb ik weer.

Helaas komt Las Vegas nu even op de lange baan te staan en daar baal ik van. Het is wel goedkoper in Vegas maar zo goedkoop ook weer niet, dat ik eventueel voor dubbele huur op moet draaien. Het gaat even niet zoals ik gepland had, en ik zit dan ook even flink te balen.

Ik ga van de week wel gewoon zoals gepland een paar dagen naar Las Vegas. Gewoon om te kijken hoe het is, en dan ben ik even uit LA weg. Ik kan je een ding zeggen, ik val mooi niet meer voor lange lease termijnen. 6 maanden wil ik eventueel wel doen, maar langer forget it.

Maar goed. On a more positive note...

Gisteren heb ik ook een nieuwe digitale foto camera gekocht. Voor de liefhebbers het is een Nikon Coolpix L12. En heel klein cameraatje dat voor zover ik het kan zien best goede foto’s maakt. In elk geval goed genoeg voor mij. Hij heeft 7.2 megapixel voor wie dat iets zegt, en ik heb er twee geheugen kaartjes van elk 1 GigaByte geheugen bij gekocht. Die waren goedkoper dan een van 2GB. En ik vond het wel handig om 2 losse kaartjes te hebben. Op elk kaartje kunnen op de hoogste resolutie (7 megapixel en dan super kwaliteit) ongeveer 300 foto's. Met de resolutie die ik gebruikt heb (alsnog 7 megapixel maar dan normale kwaliteit en niet super) kan ik bijna 600 foto's kwijt. Dat is alles bij elkaar op twee kaartjes 1200 foto's. Dat komt neer op 50 fotorolletjes...

Ik ben gisteren meteen even op stap gegaan en heb wat foto’s gemaakt op onder andere Hollywood Boulevard.

Typisch voor mij heb ik nog niet de moeite genomen de handleiding tot in detail door te lezen. Dus hoe ik van alles handmatig (licht gevoeligheid, type achtergrond etc) kan instellen weet ik nog niet. Ik heb hem gisteren de hele dag op automatusche instelling laten staan.

Dit is het resultaat:







De foto rechts in het midden is het beroemde Manns Chinese Theater (die met alle hand en voet afdrukken). Daar heb ik gisteren de film Knocked UP gekeken met onder andere Katherine Heigl (Izzy van Grey's Anatomy). Film was wel aardig. Het theater was van binnen heel mooi. Het was alleen te donker om een foto te maken en na de film heb ik gewacht tot de lichten aan gingen, maar werd helaas voor die tijd al door een security guard gevraagd te vertrekken. Jammer maar helaas. Ik zat in de grote zaal beneden. Een zaal met allemaal van die chandeliers aan het plafond en allerlei mooie figuren aan de muur. Een velours rood carpet. Leuk om eens mee te maken.
En ik heb eindelijk koffie cups gevonden. Op aanraden van Oneduts ben ik naar de Smart & Final gegaan. Een soort van groothandel maar dan voor consumenten. Vergelijkbaar met een Maxis denk ik (als die nog bestaan in Nederland). Een pak van 50 cups was nog geen $3. Niet duur. En houdbaar tot eind 2007. Kijk daar heb ik wat aan, hoef ik tenminste geen hele pakken koffiemelk meer weg te gooien LOL.



Je ziet ik hou van veel melk in de koffie.

Comments:
Mooie foto's zeg!

Wat balen van die lease zeg, dat is effe tegenvallen. Kan me voorstellen dat je dat risico net wil lopen, maar balen is het wel..

gr petra
 
Leuke foto's, het lijkt wel vakantie.
Veel plezier in Vegas!
groetjes van Carola
 
Je bent van plan al te verhuizen? Dat had ik gemist. Wel balen van die huur zeg.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?