Saturday, June 02, 2007

 

Trader Joe's en Larchmont

Na het lang uitgesteld te hebben ben ik toch op aanraden van vrienden en familie hier maar een keer langs Trader Joe’s gereden ( http://www.traderjoes.com/ ) Dat is een supermarkt die veel biologische producten verkoopt. En zou goedkoper wezen dan Ralph’s ( http://www.ralphs.com/homepage/index.htm ).

Biologisch en goedkoop zijn bij mij nog steeds twee dingen die niet helemaal bij elkaar passen. Vandaar dat ik het ook heb uitgesteld denk ik. Dus van de week er toch eindelijk maar eens langs. Trader Joe’s is inderdaad een stuk goedkoper. Neem alleen even de melk als voorbeeld. Een pak van bijna een liter kost bij Ralph’s $ 1.59. Eenzelfde pak melk kost bij Trader Joe’s slechts $0.89 . Kijk dat scheelt even enorm. En dan de eieren...bij Ralph’s betaal ik voor een pak van 12 ik geloof iets van tussen de $2 en $3. Bij Trader Joe’s betaal je slechts $ 0.99. En de kwaliteit van de verse producten (groente, fruit etc) schijnt bij Trader Joe’s beter te zijn dan bij Ralph’s of Vons (http://shop.safeway.com/superstore/default.asp?brandid=2&page=corphome )

Wat ik ook erg handig vond bij Trader Joe’s was de duurzame boodschappen tas. Ter grote van een papieren boodschappen zak maar dan met handvaten, en hij gaat een stuk langer mee. Kijk daar kan je nog een keer wat boodschappen in meenemen. Niet dat ik nu zo’n milieu freak ben, maar het formaat van de papieren zak (paper bag) vind ik handiger dan de plastic tasjes waar ze hier boodschappen inpakken. Nadeel van de paper bag echter is dat, bij mij althans, de handvaten steeds afscheuren. Niet echt handig dus. Soms tref je zelfs winkels waar de paper bag geen handvat heeft en je ze dus net als je op TV ziet, moet dragen. Ook niet handig LOL. Dus dit duurzame tasje is voor mij een uitkomst, en ligt dan ook standaard achter in mijn auto. Ook handig voor bij de Ikea. Daar laten ze je nu betalen voor de platsic tasjes. Slecht 5 cent per stuk maar toch...

Hier het resultaat van wat Trader Joe shoppen:



En vandaag heb ik mezelf even getrakteerd op een ontbijtje bij Denny’s. Ik vier vandaag namelijk mijn eerste verjaardag in de USA. Ik moest even nadenken of dat wel klopte met al die vakantiebanen, uitwisselingen en stages destijds, maar dit is echt mijn eerste verjaardag hier. Wel een raar idee ergens.

Na mijn ontbijtje ben ik een stukje gaan rijden. Zonder navigatie en stom toevallig kwam ik op Larchmont Boulevard uit. Ik reed daar uiteindelijk door een stukje gezellige winkelstraat. Althans zo zag het eruit. Winkels aan beide kanten, parkeerplek (schuin insteken) aan beide kanten. Zo’n typisch Amerikaanse stukje winkelstraat zeg maar. Ik ben vandaag niet gestopt maar ga er zeker binnenkort naar terug. Er is daar een Starbucks en een Coffee Bean & Tea Leaf heb ik al gezien dus ik kan in elk geval ergens wat zitten drinken.

En toen weer terug. Zonder navigatie systeem...Vraag me niet hoe maar op het eind van Larchmont Boulevard ben ik links gegaan en toen weer ergens links om dacht ik weer terug te komen op Larchmont. Dat gebeurde alleen maar niet en wist ik vervolgens even niet meer waar ik heen moest. Na lang rijden kwam ik in ene op Alvorado Street uit (toeristische trekpleister met Mexikaanse markt). Ehm ja...zo ver weg is Larchmont nu ook weer niet van waar ik woon...Alvorado Street is dat wel. Ik voelde me niet echt prettig op dat moment maar was wel heel erg blij dat dit me overdag gebeurde en niet ‘s avonds. Gelukkig zag ik dat ik ergens op 7th street was en ik wist dat een van de supermarkten waar ik welleens heen ga ergens vlak achter 2nd Street ligt. Dus maar op zoek naar 2nd Street en zo uiteindelijk via wat andere straten weer thuis gekomen. Ik ga dus nooit meer zonder navigatie op pad, dat begrijp je.

Over de Starbucks en Coffee Bean gesproken, om weer even op het vorgaande stukje terug te komen, ik moet daar toch een keer gewone zwarte koffie met melk en suiker proberen. Starbucks omdat ik dat nog nooit gedaan heb. En bij de Coffe Bean schijnen ze koffie te maken / zetten op Europese wijze (wat dat dan ook is) en het schijnt gebasseerd te zijn op Europese koffiehuizen waar de oprichters ooit kwamen (geen idee in welk land). Hoe dan ook, misschien vind ik de koffie daar wel lekker smaken. Ik heb het nog steeds niet met zwarte koffie in de VS. Nu ben ik al niet echt een zwarte koffie drinker maar met melk en suiker kan ik er meestal nog wel wat van maken. Dat is me hier nog niet echt gelukt. Ook niet met de koffie die ik zelf zet. Ik heb het zelfs al geprobeerd met gefilterd water maar ook dat is het niet. En verschillende merken geprobeert van goedkoop tot duur (nee nog geen Starbucks of Peet’s koffiepak geprobeerd). Ik vermoed dat het aan de maling licht. De koffie is hier wat meer vlokkerig gemalen, in Nederland is het wat meer richting poeder achtig. Ik kan natuurlijk een koffie molen kopen en losse bonen maar...da’s me te ingewikkeld...zo erg hou ik nou ook weer niet van koffie LOL.

En over koffie gesproken...heeft iemand hier ooit melkcups kunnen ontdekken in de supermarkt of ergens? Die dingen zie je overal in restaurants dus moeten toch ergens te krijgen zijn? Of zou het alleen groothandel zijn? Ik koop nu meestal een halve liter half and half of andersoortige vloeibare creamer, maar omdat ik ook weer geen koffieleut ben moet, gooi ik vaak de helft weg nadat de houdbaarheid na opening verstreken is. Da’s gewoon weg zonde. Ik los het nu op door gewone melk in de kofife te doen. Dat heb ik meestal toch in huis dus daar gaat niks van weg. Ik gebruik ook wel melkpoeder maar da’s toch weer zoeter dan koffiemelk.

Dat was het weer even voor vandaag. Het is nog steeds een raar idee dat ik straks niet meer in de bioscoop werk. Maar zoals Muke en Carola bij het vorige bericht al aangaven, het komt allemaal wel goed en waarschijnlijk zal dit inderdaad het beste zijn wat me overkomt en vind ik straks een veel leukere baan. Ik ben al hard op zoek dus to be continued...

En nu maar eens over het avondeten gaan nadenken...ben al uitgebreid uit eten geweest vannochtend dus ik denk dat ik maar even een salade voor mezelf in elkaar ga draaien.

Comments:
inderdaad zijn vele koffie soorten net afwas water. Wij zijn grote koffie liefhebbers en ik drink nu Maxwel die is wel te drinken.
Hier in de Hannaford kun je gewoon cupjes kopen en koffiemelk poeder. Ik koop ze nooit want wij gebruiken 2 liter half en half per week...

Gr petra
 
Nog gefeliciteerd Suus!!!
Waarom geef je jezelf niet een Senseo kado? Via internet kun je voordelig aan hele lekkere koffie komen...
 
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Hou op over een ontbijtje bij Denny's...... zou ik graag weer eens doen!
Starbucks is deze week geen probleem, woensdag gaan we naar Engeland voor een paar dagen, en daar zijn er genoeg. Dus deze week kunnen we een paar mocha frappuccino's gaan proeven!

Inderdaad is een senseo een goed idee. Die dingen zijn zelfs in de USA doorgedrongen. Koffie in het buitenland blijft altijd een moeilijk iets.....
 
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
 
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Sue! Trader Joe's vind ik ook altijd leuk om zijn speciale spullen. En rond de kerst kun je er, althans bij die van ons, stroopwafels kopen.
 
Gefeliciteerd!!!

Ik heb wel eens van Trader Joe's gehoord, maar wist niet dat dit een supermarkt was. Wel interessant om te weten.

Een navigatie systeem is 1 van de eerste dingen die je in LA moet hebben denk ik, want zonder ben je bijna verloren. De weg terug van een winkelcentrum was al een beetje verwarrend in het begin, dan wil ik niet weten hoe dat zal zijn als je een stuk verder rijd (voor je het weet zit je in South Central lol).
 
Happy Belated Birthday Sue. Ik hou wel van koffie en in de Amerikaanse koffie zit volgens mij teveel 'filler' in. I love my Senseo. Voor jou zou een Senseo een uitkomst zijn, vooral daar je niet zoveel koffie drinkt. En dan heb je tenminste lekkere DE koffie. Je kan die pods bij Target kopen (3.99 voor 18. Ik gebruik geen melk, maar heb die melkcups bij Smart & Final gezien, maar dat is wel in een groot verpakking. Success.
 
Nog gefeleciteerd voor je verjaardag.

Groetjes van Jeroen en Angélique en Kusty en Biscotte :-)
 
@Bugs
En hoe was de koffie bij Starbucks in de UK?

@Iedereen
Hartelijk dank voor de verjaardags wensen LOL

Senseo is inderdaad een optie. Senseo lijkt zelfs de Bosch machines hier verdreven te hebben.
Ben nu Maxwell House koffie aan het proberen. Die valt inderdaad wel mee.

En ik heb eindelijk koffie melk cups gevonden. Inderdaad zoals Oneduts aangaf bij Smart & Final. Een doos van 50 stuks voor nog geen $3 en houdbaar tot eind van het jaar. Dat komt voor die tijd wel op.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?