Saturday, July 14, 2007

 

Broodjes en Harry Potter

Mijn eerste week in de broodjes zit erop. Het is goed bevallen tot nu toe. En alles is eigenlijk al bekend van een paar jaar terug en dat scheelt zeker. Helaas zit ik op een iets andere locatie dan eerst gedacht. Ik zou de kant van Beverly Hills op gaan en zit nu midden in de stad zelf. En da's toch wel even wat anders. Gelukkig is het gedeelte waar ik nu zit stukken beter (en da's een understatement) van wat het een paar jaar geleden was dus da's een meevaller. En ze zullen er hun redenen wel voor hebben om me daar te plaatsen. We zullen het zien. En maandag ga ik een store opening meemaken. Is dan wel niet mijn restaurant (hoewel het wel nog steeds een optie is na mijn training, maar dat zijn wel meer locaties), maar toch wel erg leuk. Binnen twee jaar tijd heb ik dan de opening van twee zaken meegemaakt en dat is toch iets speciaals.

Ik ben vanmorgen voor $6 naar de nieuwe Harry Potter film geweest. Ja echt $6.... AMC (zie ook http://www.amctheaters.com/ ) dat is een bioscoop keten hier blijkt namelijk op vrijdag, zaterdag en zondag voor de films die voor 12 uur 's middags beginnen een toegangsprijs van slechts $6 te rekenen. Kijk dat is leuk naar de film gaan. Dit is iets wat ze landelijk doen overigens (prijs verschilt per regio, in Orlando bijvoorbeeld is het $5) dus misschien een tip voor mede Neder-Amerikanen?

Mijn nieuwsgierigheid naar verschillende prijzen voor bioscoop kaartjes werd overigens wel gewekt. Dus ik heb de prijzen hier in L.A even vergeleken met een aantal bioscopen in Orlando. Waarom Orlando? Ik heb in die stad bijna een jaar stage gelopen en heb daar erg veel films gezien. Dat was ongeveer 8 jaar geleden en toen betaalde ik met een student ID slechts $2.75. We gingen meestal in de middag dus de matinee prijs zal toen $5.50 geweest zijn. 's Avonds was het destijds geloof ik iets van $6.50

Prijzen nu in 2007 voor Los Angeles:
AMC Theaters matinee $ 9.50 en na 4 pm $11.50
Mann's Theaters matinee $ 9 en na 4 pm $12.75
Pacific Theaters matinee $ 9 en na 4 pm $12.75
Arclight Hollywood matinee $11 en na 4pm $14

Prijzen in Orlando:
AMC Theaters matinee $7 en na 6pm $9 (AMC Disney matinee $7.50 en na 4pm $9.50)
Regal Cinema Pointe Orlando (was ooit Muvico) matinee $7 en na 4pm $9.25
Pacific en Arclight zitten alleen in California

Scheelt toch even, ook al is het misschien maar $2 voor matinee maar zeker 's avonds scheelt het behoorlijk tussen L.A en Orlando. Als je naar Daytona in Florida gaat, ben je overigens slechts $6 voor matinee en $8 voor na 4pm kwijt bij AMC. En ik weet zeker dat er vele plaatsen in de V.S zijn waar het nog goedkoper is.

De laatste keer dat ik in Nederland naar de bioscoop ging betaalde ik 9 euro geloof ik (dat zal iets van $12 zijn)


O ja Harry Potter...ik denk dat ik die film nog een keer moet zien om er een goed beeld van te krijgen. Het was een goede film, maar voor de mensen die het boek niet kennen is er denk ik moeilijk een touw aan vast te knopen. Er is dit keer letterlijk over het boek heen gevlogen en veel dingen zijn (waarschijnlijk in verband met tijd) uit de film gelaten. Ik ben benieuwd of er straks een DVD uitkomt met erg veel gedelete scenes. De film was net iets meer dan 2 uur, maar had voor de verhaal lijn denk ik beter wat langer kunnen zijn. Maar op zich een goede film.

Van de week hebben ze hier op TV een aantal Harry Potter films uitgezonden. Tot mijn grote verbazing waren er bij elke film zo 4 tot 5 extra scenes toegevoegd die niet op de DVDs staan, en die toch echt wel bij de film pasten. Ik dacht eerst dat het aan mijn (Europese) DVDs lag, maar een collegaatje had hetzelfde ontdekt en die heeft de Amerikaanse versies. Misschien toch maar eens contact opnemen met Warner Bros LOL

Oh overigens LOL is kort voor Laughing Out Loud. Het wordt hier vaak gebruikt in plaats van die smiley's :-)

Comments:
Hier (Washington area) is het voor 12 uur $6, na 12 tot 16 uur $8,50 en daarna $10,50 bij AMC. Dat is trouwens ook ons grootste theater in de buurt.
 
Ik weet nog goed dat in 2000 (eerste keer dat ik in LA was) de prijzen een stuk lager waren. Ik ging toen in Santa Monica bij 3rd street naar de bios (bij Mann's).
Het was $5 voor 6pm en $10 daarna.

Die $14 bij Arclight vind ik trouwens wel wat overdreven, maar de prijzen in Nederland zijn ook bijna hetzelfde. €6 voor 12 uur en €9 daarna. In de grote zaal van Tuschinski Amsterdam betaal je zelfs €10, dus bijna hetzelfde als bij Arclight. Wel heeft Pathe hier op dinsdag de hele dag alle films voor €6 dacht ik, dus dat scheelt wel weer.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?