Sunday, July 08, 2007

 
Dit keer zonder titel LOL

Ik heb op dit moment niet zo veel te melden maar wilde toch even een berichtje plaatsen.

Morgen ga ik beginnen als manager bij een broodjeszaak hier. Wel even wat anders dan de bioscoop, en niet zo glamorous, maar als de rekeningen maar betaald worden. Dat is nu even het belangrijkste. Later zien we dan wel verder. Ik bedoel ik hoef me nog steeds niet te wenden tot meerdere minimumloonbaantjes (en met die insteek ben ik wel hier naar toe gekomen) dus in dat opzicht gaat het helemaal zo slecht nog niet. Ach als ik voor mijn 35e maar weer een carriere heb opgebouwd. Dat moet toch wel lukken, heb ik dan nog 4 jaar voor LOL

Verder ben ik het een en ander aan het plannen maar daar kan ik op dit moment weinig zinnigs over zeggen, dus dat doe ik dan ook niet. Maar ik moest het toch even kwijt. Ja dat maakt je nog niks wijzer LOL. Met Nederland (helaas voor sommigen) heeft het in elk geval niks te maken. Totdat een en ander definitief is, laat ik verder niks los.

Mijn 4th of July was leuk. Ik ben naar Universal Studios geweest. Ik had verwacht dat het erg druk was, maar dat viel eigenlijk heel erg mee. Het schijnt die dag erg warm geweest te zijn, maar op Universal had ik er weinig last van. Ze hadden daar bijna overal van die ventilators neergezet die vernevelt water alle kanten op spuiten. Zo bleef het lekker koel want je liep vaak door een verkoelende mist heen. Ik heb vrijwel alle attracties gedaan. De enige die ik nog steeds niet gedaan heb ik Jurrassic Park the Ride. Dat is een attractie waarbij je door allelei scenes met dinosaurussen vaart. Op het einde valt je boot dat stijl naar beneden en wordt je zeiknat. Juist dat laatste heeft me ervan weerhouden de attractie te doen. Want dit is niet een beetje nat, nee echt tot op het bot. Van de week had ik dan eindleijk besloten dat het er toch maar van moest komen. Ik had hem alleen tot het eind van de dag bewaart onde rhet mom als ik dan nat ben dan kan ik ook meteen in de auto naar huis...wat denk je...attractie tijdelijk gesloten, maar niemand wist hoe tijdelijk het zou zijn. Daar ga ik dus niet op wachten.

Ik ben om een uurtje of 5 weer naar huis gereden. Daar kwam ik een buurman tegen die me aanraadde om een uurtje of 9 naar het dak te komen, want dan konden we het vuurwerk bekijken. Zo gezegd zo gedaan. Het uitzicht was best mooi. Ik heb geprobeert het vuurwerk op de foto te zetten maar zelfs met de ‘vuurwerk’ stand is dat niet helemaal geluk.

Hier in elk geval wat foto’s van Universal en het vuurwerk:

De ingang van Universal:



Gebied van het tramritje:






Back to the Future attractie die komend september voorgoed gaat sluiten




Het 4th of July vuurwerk (althans de meest presenteerbare fotos)





De afgelopen dagen heb ik me ook tegoed gedaan aan een aantal typisch Amerikaanse snacks:

Panda Express (een bekende Chinese eten keten hier in de VS). Dit was weer eens wat anders dan de standaard hamburger in pretpark voor de lunch. Dit bord bestaat vanaf links onder uit Orange Chicken (kip met een krokant laagje en een smaakje), iets van Beef reepjes, nasi en mihoen. En dat voor iets meer dan $7. et was eigenlijk voor mij meteen lunch en diner.




De Snowcone (geschaafd ijs, hoewel ik niet weet of dit typisch Amerikaans is of zijn oorsprong elders heeft):




De funnel cake
(niets meer of minder dan gefrituurd deeg die dan de vorm krijgt van allerlei rare slierten aan elkaar gesmolten. Sommigen vergelijken dit met een oliebol qua smaak en structuur maar die vergelijking heb ik niet kunnen ontdekken)



Hotdogs met relish (zelf gebakken en dit keer zonder het brandalarm af te laten gaan LOL)




Aardbeien met coolwhip (ok aardbeien zijn niet Amerikaans maar de coolwhip wel. Coolwhip is slagroom maar dan ingevroren en dat ontdooi je voor je het gebruikt)

Dat was het weer even. Voorlopig zal ik het wat drukker krijgen, maar zodra het kan post ik uiteraard weer wat op het weblog.
Tot de volgende post...

Comments:
Ja nou worden we uiteraard wel heel nieuwsgierig....

Mooie foto's hoor!

Veel succes met je eerst dag, maar ik denk dat dit wel gaat lukken.

gr petra
 
Succes met de nieuwe baan. Waarschijnlijk kom je daar geen beroemdheden tegen, maar wie weet...
 
Ik kwam vandaag op jouw weblog via allesamerika.com, en ik heb gelijk alles gelezen! Wat een geluk zeg, dat je een Green Card gewonnen hebt! Ik ben nu 20 jaar, en mijn droom/doel is ook om ooit naar de Vs te emigreren. Voorlopig moet ik het doen met rondreizen en familie en vriendenbezoekjes, haha. Na mijn studie (Pabo), over 2 jaar, wil ik graag voor minstens 1 jaar (het liefst 2 jaar natuurlijk!) als au pair gaan werken en wil ook mee gaan doen aan de Lottery. Het is natuurlijk het handigst om een leuke vent tegen te komen terwijl ik er als au pair werk, haha;)

Ik zal je weblog zeker blijven volgen! Over 4 dagen vertrek ik zelf ook naar de VS, voor een maand naar mijn familie in Indiana. Ik hou dan ook een blog bij!
 
Ohja, ik ben erg benieuwd naar hoe je eruit ziet! Plaats je ook een keer een foto op je weblog van jezelf? :)
 
@Petra
Ik hou iedereen (nou ja bijna iedereen) nog even in het ingewisse LOL. Eerste week is overigens goed gegaan, en het bevalt prima.

@Annemiek
Beroemdheden zullen op de locatie waar ik nu ben inderdaad weinig binnen komen, maar ik heb al een aantal goede look alikes gezien. Dus wie weet LOL

@Larissa
Welkom op mijn weblog. Ik prijs me inderdaad zeer gelukkig met mijn Green Card, echt een droom die uit is gekomen en ik ga er wat van maken ook LOL. Genoeg mensen die deze kans graag zouden willen dus die geef ik niet zomaar uit handen LOL.
Ben niet zo fotogeniek dus ik heb veel fotos waar ik niet opsta. Misschien in de toekomst nog.

Hey veel plezier alvast in Indiana en fijne vlucht. Vlieg je rechtstreeks?
 
De eerste keer dat ik van 'funnel cake' had gehoord werd me dat voorgesteld als 'Dutch funnel cake'. Ik kende dat niet en men stond er versteld van, want het was toch Dutch? Ik neem aan dat het Pennsylvania Dutch is en nu dat je het zegt, is het misschien wel een verbastering van oliebollen?
 
Beste Blogger,

Ik vroeg me af of wij in contact zouden kunnen komen omdat ik voor school een korte documentaire maak over het immigratieproces naar Amerika en ik zou graag via de Skype of telefoon een kort interview doen over hoe het precies is gegaan en hoe het is om mee te doen aan de Green Card Lottery.
Mijn email is danique@simons.es, ik hoor graag iets van u.

Mvg,
Danique Simons
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?