Wednesday, October 03, 2007

 

Candy Corn

Het is bijna Halloween en overal hoor ik iedereen over Candy Corn. Dat het snoep was had ik inmiddels wel door, maar wat voor snoep.

Nou dit dus:

Candy Corn
The History of Candy Corn
Candy corn has been around for more than 100 years. George Renninger, an employee of the Wunderlee Candy Company, invented the popular confection in the 1880s and Wunderlee became the first to produce the candy. The Goelitz Candy Company (now Jelly Belly Candy Company) started producing the confection in 1900 and still produces candy corn today.
When candy corn first appeared, it was popular among farmers because of its agrarian look. The tri-color design was considered revolutionary and the public went crazy for it. Lack of machinery meant that candy corn was only made seasonally from March to November. Candy corn has remained unchanged for one hundred years and is a favorite at Halloween.
How is Candy Corn Made?
In 1900, it was the job of many men to produce candy corn for eight months of the year.
Sugar, corn syrup and other ingredients were cooked into a slurry in large kettles. Fondant and marshmallow were added to give a smooth texture and bite. The 45-lbs of hot candy was poured into buckets called runners. Men dubbed stringers walked backwards pouring the candy into cornstarch trays imprinted with the kernel shape. It took three passes to make the white, yellow and orange colors. Originally, candy corn was delivered by wagon in wooden boxes, tubs and cartons.
The process of making candy corn is very similar today, but now machines do most of the work. Manufacturers use a method called the corn starch molding process. A tray containing depressions is filled with corn starch. Candy corn is made from the bottom to the top and in three-color passes. First, the depression is filled one quarter full with yellow syrup and allowed to partially set. Next, the orange syrup is added. The mold is then topped off with the white syrup and is cooled. The candy now can gel together. After is it has finished cooling, the trays are emptied and the little candy corns are ready to be eaten.

Bovenstaande komt van
http://www.candyusa.org/Candy/candycorn.asp

Dus ik heb zelf ook maar even een zakje aangeschaft:



Ik kan niet echt uitleggen hoe het smaakt, alleen dat het geen harde snoepjes zijn en erg zoet smaakt...

Verder ben ik van de week naar Disney geweest. Disneyland en California Adventure zijn nu helemaal in Halloween stijl gedecoreerd. Ziet er erg gezellig uit zo.









De bovenstaande foto (dus de onderste in de rij) is van het Haunted Mansion. Deze attractie is een spookhuis en nu helemaal in Halloween stijl aangekleed van binnen en buiten en zelfs de show is in Halloween stijl (en meteen een stuk minder 'eng' gemaakt). Als ik binnenkort terug ga zal ik even proberen of ik wat van de show kan filmen want de fotos zijn mislukt. Ik moet echt nog even met die camera aan de slag om goede binnen fotos te maken (zonder flits uiteraard, het is en blijft Disney). Maar goed de show is echt uniek.

Verder gaat alles hier zijn gangetje. Ik ben met van alles en nogwat bezig. Het weer is nog steeds heerlijk en afgezien van de regenbuien van een week of wat geleden is er hier geen spatje regen meer gevallen.

Dit is overigens nog een foto van die behoorlijke regenbui die. Ik had ook een filmpje maar ik was zo slim om dat op een of andere manier te deleten. Jammer want op het filmpje was de regen erg goed te horen :-)

En ik kon het niet laten. Op internet eindelijk een foto gevonden van de 3 heren van NKOTB samen op een foto van de benefiet waar ik een paar weken geleden over schreef.
Van links naar rechts Jordan, mijn 'buurman' Joe en Jonathan

Wees gerust. Tenzij ik Joe daadwerkelijk binnenkort tegen het lijf loop of iedereen in ene in de buurt op toernee gaat, zal ik verder weinig meer over de heren schrijven LOL. En vraag me niet waarom die heren me na jarenlang nog steeds bezighouden want daar heb ik echt geen antwoord op.

Comments:
Zo daar hebben ze wel werk gemaakt van die pompoenen zeg. Prachtig!

Die pluto geweldig.

Ik heb die corn snoepjes nog nooit gezien. Klinkt apart!

gr petra
 
Ja leuk he? Geeft ook meteen een hele leuk sfeer.

Candy corn heb ik hier bij de Target gehaald. Geen idee of ze ook in de supermarkt liggen. Ik ga er wel vanuit eigenlijk.

Ik ben nog steeds aan het uitvogelen wara het nou naar smaakt. Het heft iets weg van een combinatie tussen honing en van de roomboter snoepjes maar dan zachter (beetje schuipjes achtige structuur)
 
en candy corn hebben ze dan in allerlei verschillende smaken. vooral als het Halloween is.. Geweldig:D..
 
Moet ik toch dit jaar eens op letten die verschillende smaken. Thanks for the tip.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?