Wednesday, October 10, 2007

 

Nieuwtje

Sommigen weten het al, en de mensen die ik hier in Los Angeles nog op de hoogte moest stellen weten het inmiddels ook. Ik ben er al een tijdje mee bezig maar nu iedereen die het weten moet het weet, kan ik het nu ook met de rest van de wereld delen...

Ik heb mijn spullen gepakt en ik ga verhuizen...

Nee...niet naar Nederland...ik weet dat sommigen dat wel hopen, maar dat zal niet gebeuren. Daar is de greencard me veel te waardevol voor. Bovendien zou ik in Nederland niet meer kunnen aarden en zou ik de VS alleen maar missen. Dus sorry. Maar zodra ik hier in de UsofA gesettled ben kom ik jullie allemaal vast wel een keer opzoeken. Wanneer? Tja dat durf ik echt niet te zeggen. Maar goed...Waar ik dan wel heen ga....

Ik ga (terug) naar Orlando, Florida.

Ik zeg terug want ik heb er tijdens mijn studie al een jaar mogen wonen en dat was gewoon zo perfect. Ik wilde eigenlijk helemaal niet weg uit Orlando, maar ja dat stagevisum hield op. Verder is het is al jaren de vakantieplek van mijn familie, en dat met het jaar daar wonen, maakt het dus practisch een tweede thuis.

Van de zomer was ik weer even een paar dagen in Orlando en besefte ik pas hoe goed ik me er thuis voelde. Alles was nog steeds bekend en zelfs mijn kapstertje van destijds zat er nog. Het voelde gewoon aan als thuis.

Reden te meer dus om naar Orlando te gaan. Het apartement daar is inmiddels ook rond dus aan het eind van de maand is het Bye L.A en op weg naar Orlando.

Er zijn best wel dingen die ik zal gaan missen van L.A. Ik wandel graag door de buurt en dan kan hier lekker. In Orlando heb je meer apartment communities met een stuk weg ertussen voordat je in de ander komt en niet echt wijken. En (bijna) elk weekend toch even kijken of Joe toevallig nu een keer zijn gras aan het maaien is LOL. Nee zelfs dat Joe hier woont, houdt me niet in Los Angeles (had ik mezelf dus nooit horen zeggen was ik nog 14 geweest overigens LOL). Misschien als hij nu daadwerkelijk een keer zijn gras aan het maaien was geweest de afgelopen 6 maanden dat hij er woont... Het staat er overigens netjes bij hoor dus of hij maait als ik net niet kijk, of hij heeft er een mannetje voor.

Maar zonder dollen. Los Angeles was erg leuk, echter Orlando is mijn thuis. Ik zie L.A als het eerste hoofdstuk in mijn leventje in de VS. En er zijn hier in L.A een paar vrienden (you know who you are, Thanks guys) die me geweldig geholpen hebben en die ben ik heel dankbaar. No worries ook in Orlando houden we contact. Welcome back to L.A by the way LOL (als ik dat nog mag zeggen).

Orlando wordt dus hoofdstuk 2. En met een beetje geluk kan ik over een jaar of 4 op Independence Day de eed afleggen op het plein voor het Cinderella Castle in het Magic Kingdom. Dat lijkt me als Disney fan echt heel erg gaaf. Daar te horen krijgen dat je je nu Amerikaans staatsburger mag noemen. Maar da’s pas over 4 jaar. Eerst maar even een lange road trip van Los Angeles naar Orlando afleggen. Gelukkig hou ik van autorijden, en er zijn vast wel hotels onderweg LOL.

Het apartment is all-in (behalve telefoon en TV), heeft airco, ligt op de bovenste verdieping dus geen mensen meer boven me, heeft een full size Amerikaanse ijskast (heb nu een model a la Nederland), en ook niet onbelangrijk het ligt midden tussen de attracties en hotels en resorts in Orlando. En praktisch recht tegenover SeaWorld. Echt een superlocatie. En ook niet onbelangrijk een management team on property die elke dag te bereiken zijn en 24/7 maintenance. En dan nog de groundkeepers etc.

Hier wat fotos van mijn nieuwe apartement in Orlando. Dit is hetzelfde apartementen complex als waar ik gezeten heb toen ik stage liep in Orlando jaren en jaren geleden. Het enige verschil is dat ik nu een 1 slaapkamer apartement krijg en tijdens mijn stage op een twee slaapkamer apartement zat waar ik de slaapkamer moest delen. Nu is hij echt helemaal van mij LOL.


De slaapkamer:



De keuken met breakfast bar:




Badkamer:



De tennisbaan:




Een van de zwembaden:



Het meer:




Wat sfeer fotos:




Een foto van de huiskamer kon ik op internet niet vinden. Althans niet een die ik ook bewaren kon dus die houden jullie tegoed.

Maar goed ik ben erg blij en opgelucht. Nu nog de roadtrip voor bereiden, mijn auto moet immers mee. Ik zal blij zijn als ik goed en wel in Orlando zit, verhuizen is echt niks voor mij LOL.

Comments:
Wat leuk, zeg, en je klinkt super enthousiast! Heb je ginder ook al een baan? Er is daar waarschijnlijk plenty te doen. Succes met de verhuizing!
 
Hey Sue,

Geweldig dat het gelukt is met het appartement. volgens mij hebben ze het wel iets opgeknapt, of herinner ik het me verkeerd? Als ik die foto's zo zie krijg ik meteen de kriebels. Als we een keer langskomen (en dat zal zeker gebeuren) weet ik in ieder geval de weg. Weet je al welk gebouw je komt? Succes met de verhuizing.

Gr. Bo
 
Nou en goede verhuizing. Je bent altijd welkom om een kijkje te nemen op kijn blog(klik daarvoor op mijn naam Geesje boven aan mijn berichtje.Groetjes vanuit NL!
 
@Kasaka
Nee ik heb nog geen baan maar wel wat leads dus dat komt wel goed. Ik ben inderdaad heel enthusiast. Ik heb er echt zin in.

@Bo
Klopt het grauwe grijs van de gebouwen is nu meer aardekleuren geworden. Fleurt de boel wel meteen op. Ik zit in het M gebouw bij de tennisbaan. Zit in het gebouwblok met N, O, P en Q. Het enige blok waar geen wasserette bij zit maar ja dan maar wat verder lopen LOL.

@Geesje
Je weblog heb ik in mijn favorieten gezet. Van het weekend heb ik wat meer tijd en ga ik zeker even lezen.
 
Wow, Sue, dat ziet er leuk uit! En zoals Kasaka al zegt: je klinkt heel erg enthousiast.
Back to your 'roots'!.... Veel succes!
 
Wat leuk Sue, gefeliciteerd! Je apartement ziet er super uit.
Succes met de verhuizing.
 
Way to go Sue - zo te zien ga je wat woonruimte er ook nog een stuk op vooruit. good luck with the move and job hunt in FL!
 
Wat GAAF! Ziet er super uit. Ik denk dat die baan vast wel komt. ALs ik zie hoe je he tin LA allemaal voor elkaar gekregen hebt... Ja dat is een lange reis.. Maar je zult er van genieten. Ik heb afgelopen week ruim 5000 km gereden en het wat echt gaaf. Zo'n vreselijk mooi land...

Ik wnes je vast heel veel geluk daar!

gr petra
 
Bedankt iedereen voor de leuke en positieve reacties. Ik heb er erg veel zin in. Nog anderhalve week en ik zit op mijn eigen apartement in Orlando LOL.
 
Ik ga mijn Suetje missen! Los Angeles verliest een cool persoon maar Orlando wint er een bij!

love,

Xerxes
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?