Monday, October 29, 2007

 

Roadtrip

Ik leef nog en alles is goed gegaan. Ik zit nu in Tallahassee, Florida. Ik had de afgelopen dagen (op de allereerste dag onderweg na dan) geen internet dus heb geen update kunnen maken. Hopenlijk maak ik dat met deze goed LOL

Ik ben nog niet op mijn eindbestemming. Morgen (Dinsdag) vertrek ik vanuit Tallahassee en rij ik naar Kissimmee (vlak bij Orlando) waar ik dan even 2 dagen bij een vriend blijf. Donderdag 1 November helpt hij me dan verhuizen naar mijn eigen apartement in Orlando.

Hier nu dan even een verslag met foto’s van mijn roadtrip:

Op Woensdag 24 oktober ben ik vertrokken vanuit L.A. Onderweg eigenlijk alleen bij L.A zelf verkeer tegengekomen. ’s Avonds ben ik toen dus aangekomen in Tucson, Arizona. Een reis van ongeveer 500 miles (800 kilometer) waar ik 9 uur (inclusief rustpauzes) over gereden heb. In Arizona zat ik eigenlijk in de Mountain Time zone (een uur verschil met Los Angeles) maar in Tuscon was de tijd nog steeds hetzelfde als in L.A. We een rare gewaarwording. Arizona doet niet aan zomer of wintertijd. Dus met of de zomertijd zit er geen verschil tussen AZ en CA.

Hier wat foto’s van onderweg:




Donderdag 25 oktober ben ik van Tucson, Arizona naar Van Horn in Texas gereden. Een reis van een goede 440 miles (704 kilometer). ’s Avonds verbleven in het lokale Days Inn hotel. Een goed hotel maar een klein plaatsje. In Arizona ben ik wat mooie rotsformaties tegen gekomen. Dat is echt een heel mooi gezicht. Verder ben ik ook nog de staat New Mexico gepasseerd. Texas valt in de Central Time zone. Een verschil van 2 uur later in vergelijking met Los Angeles. Omdat ik dus eerder geen last had van tijdsverlies, verlies ik nu echter 2 uur en kom ik dus op de klok nog weer 2 uur later aan dan gepland. Het gekke was dat ik niet in het donker aankwam in Van Horn wat ik wel verwacht had.

Op vrijdag 26 oktober reed ik vervolgens naar San Antonio in Texas. Dat is ongeveer 435 miles (696 kilometer). Ook daar verbleef ik weer in een Days Inn hotel. Dit hotel was toch een stuk minder dan ik van Days Inn gewend ben. Texas zag er overal zo’n beetje wel hetzelfde uit.

Wat foto’s van Tucson naar Van Horn en Van Horn naar San Antonio:





Zaterdag 27 oktober ging de reis vervolgens naar Baton Rouge in Louisiana. Ik heb bijna 9 uur gereden over 468 miles (of wel 749 kilometers). Dat is wederom inclusief pauzes. Ik ben langs Houston gereden. Downtown vond ik er nogal klein uitzien vanuit de auto vergeleken met L.A. Achteraf hoorde ik dat Houston meerdere downtown heeft. Nu msnap ik dan ook de borden boven de weg die het steeds hadden over de downtown AREAS, en verschillende kanten opgingen wel wat meer.

In Baton Rouge verbleef ik in een Red Roof Inn hotel. Een keten van hotels met juist ja rode daken. Hotel was prima en maakte het verblijf in San Antonio weer helemaal goed. Op de hoek van het hotel zat een stomerij met de naam “Dutch Cleaners”. Dat was toch wel even een rare gewaarwording LOL.

Hier wat fotos van Texas naar Louisiana:





In Louisiana reed ik voor een groot gedeelte over een verhoogde weg. Een weg op palen met daaronder moerasgrond. Met die ingestorte brug van de zomer in Minnesota (en de daarop volgende discussie welke bruggen zijn nu wel en niet veilig) voelde ik me niet helemaal op mijn gemak, maar er is uiteraard niks gebeurt.

Dit is een foto vanuit de auto genomen maar misschien komt die verhoogde snelweg zo een beetje over. Aan de overkant zie je net een auto langsrijden.




Zondag 28 oktober ben ik vervolgens van Baton Rouge naar Tallahassee, Florida gereden. Een ritje van 431 miles (690 kilometers) en ongeveer 8 uur rijden met stops. Ik ben niet langs New Orleans gereden. Dan had ik de I-10 snelweg moeten nemen en mijn navigatie systeem stuurde me de I-12 op want die was sneller. Alleen kwam ik daarmee niet langs New Orleans. Ach dat komt nog wel een keer. Verder ben ik ook nog de staten Mississippi en Alabama gepasseerd.

Om 1.00 pm ben ik op zondag Florida binnengereden en werd meteen begroet door palmbomen. Misschien dat doe er ook al eerder stonden maar daar heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. Meteen maar even gestopt bij het Florida Visitors Center en kreeg daar meteen een bekertje Florida Orange Juice aangeboden. Gratis en voor niks, daar zeg ik dus geen nee tegen LOL.

Om een uurtje of 4 ben ik vervolgens aangekomen in Tallahassee op het Days Inn hotel. Dit hotel is zeer goed gelegen, goed onderhouden en mooi ingericht. En een werkende internet verbinding LOL. En dat voor $40 per nacht. Niet slecht.

Hier nog wat fotos van onderweg naar Tallahassee toe:

In Mississippi:

In Alabama:



Florida:



Foto Days Inn Tallahassee:



Morgen ga ik dus onderweg naar Orlando. Het laatste stukje van mijn roadtrip. Ik ben letterlijk het hele land doorkruist en heb een stukje van dit mooie land mogen zien. Het was slechts een gedeelte maar zo mooi. Wat me vooral opviel is dat hoe meer ik naar het Oosten reed hoe groener alles leek te worden. Ik zal bepaalde dingen van L.A best wel missen, maar in Orlando krijg ik er zoveel voor terug. Zo ga ik wederom recht tegenover SeaWorld wonen. Op zich heb ik het niet zo op dierentuinen, maar Dolfijnen hebben echt een rustgevende werking. En dat niet alleen het park is heel mooi opgezet. Net alsof je in een mooi park loopt. Een jaarpas kost voor Florida residents maar iets van 80 dollar ofzo. Raden wat ik dus als eerste aanga schaffen zodra ik mijn Florida rijbewijs heb LOL. Een Disney jaarpas zal ook snel volgen maar gezien de prijs zal dat even op zich laten wachten tot er wat meer geld binnenkomt. Je kan immers niet alles hebben LOL. Ik ben al heel blij dat ik straks weer een aparte woon en slaapkamer heb. Dat heb ik in L.A toch wel gemist eerlijk gezegd.
De komende dagen zal ik overigens geen internetverbinding hebben dus het volgende bericht komt weer zodra ik op mijn eigen apartement zit en daar internet heb. Dus tot gauw (hoop ik, anders zit ik wel erg lang zonder internet LOL)

Comments:
Wat leuk om een update te lezen. Ik vind het echt knap van je dat je deze lange rit in je eentje maakt. Petje af.
 
Susanne, wat een ontzettende gave trip heb je achter de rug en dat allemaal in je eigen land!!! In Nederland ben je binnen twee uur al over de grens! LOL!

Echt super, heel veel succes en ik hou je weblog in de gaten hoor! :-)

Groetjes,
Martin
 
Ik was al een tijdje hier niet op bezoek geweest en zie dat er vanalles veranderd is. Ik hoor dat je weer goed zal aarden in Orlando!
 
Wat een reis zeg. Ik heb een aantal dezelfd eborden gezien een paar weken geleden.

Wat vreemd dat AZ niet aan winter/zomertijd doet. Wist ik helemaal niet.

succes met het inhuizen in je appartement.

gr petra
 
Thanks. De hele trip is me 100% mee gevallen. Het was even doorzitten zo lang rijden elke dag, maar het was de moeite waard. Het is zo'n vreselijk mooi land. En dat ze overal dezelfde taal spraken en hetzelfde geld hadden was inderdaad wel zo makkelijk LOL.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?