Monday, November 05, 2007

 

Florida rijbewijs en nummerbord

Nou dat gaat lekker snel. Vandaag in een dag mijn Florida rijbewijs en een Florida nummer bord geregeld. Voor het rijbewijs hoefde ik niet af te rijden en geen theorie test te doen. Enige wat ik wel moest doen was een oogtest, $20 neertellen en helaas mijn California rijbewijs inleveren. Ik zei nog wat zonde want die is geldig tot juni 2011. Zegt die beste man achter de balie: "Ik heb een betere deal voor je. Die van Florida is geldig tot juni 2014". Tja dat scheelt toch even 3 jaar. Betekend overigens meteen als het goed is dat ik bij mijn volgende rijbewijs verlenging over ongeveer 7.5 jaar een US Citizen ben. Toch wel een leuk idee.

Het nummerbord zit inmiddels al op mijn auto. Een mooi glimmend wit bord met de kenmerkende sinasappel in het midden.

Onderstaande foto heb ik van internet geplukt om even aan de thuisblijvers te laten zien hoe een Florida nummerbord er nu uit ziet. Het is dus niet die van mij, maar wel zo ongeveer.
Mijn nummerbord is gelijk aan die helemaal rechtsonder (waar 2003 onderstaat en met twee sinasappals in het midden). De andere versies zijn nummerborden van voorgaande (en voorbije)jaren. Zie ook hier veranderen ze de stijl van nummerborden dus regelmatig LOL.





Mijn Florida rijbewijs is nog een papieren gevalletje dat over een paar dagen vervangen wordt door het officiele plastic kaartje.

Eventjes was ik heel blij want iedereen liep meteen al met zijn Florida rijbewijs de deur uit. Ook een dame die ook haar out of state license net had omgezet, dus ik had goede hoop dat ik ook al de bezitter van zo'n mooi plastic kaartje mocht zijn. Helaas, ik ben nog steeds een permanent resident en geen citizen, ook al heb ik dan een California rijbewijs, ik moet alsnog wederom door een of andere 'keuring' en mag mijn plastic kaartje via de post in ontvangst nemen en tot die tijd mijn papiertje bij me houden. Ik heb wel een complimentje gehad van de beste man want hij vertelde me dat hij toch echt verwacht had dat ik 'ja' zou antwoorden op de vraag "Are you a US citizen". "You could have fooled me" zei die. Toch wel weer leuk. Ik vertelde hem dat hij me die vraag over een jaar of 4 nog maar eens moest stellen en dat ik hem dan met "Ja" kon beantwoorden. Hij zei meteen dat hij het heel leuk vond te horen dat ik als immigrant nu al besloten heb voor citizenship te gaan. En hij heette me nog even welkom in de US en in Florida. Laat die man nou werkelijk waar de eerste van een officiele instantie zijn die me na aankomst in de VS ook daadwerkelijk welkom heet in de VS. Toch leuk.

Vraag ik me toch af wat nou als ik die vraag met 'ja' had beantwoord? Ik denk toch dat er wel ergens in zijn systeem wat staat dat ik een resident ben, dus die gok neem ik maar niet eens LOL.

Enige wat me nu nog rest is een baan zoeken. Woensdag heb ik een banenmarkt waar zo'n beetje alle parken en hotels bij aanwezig zijn. Weet niet of ze ook echt functies hebben waar ik naar op zoek ben of waar ik de juiste kwalificaties voor heb, maar wie niet waagt...

Comments:
:-)
Gefeliciteerd!

Ik moest gisteren in Denver op de luchthaven ook lachen bij de douane. (Ik kwam met een Internationale vlucht aanzetten, vandaar...).

Ik liet mijn Custom Clearance papiertje zien en de beste brave mevrouw van de douane zei keurig netjes tegen mij: "Welcome Home"!

Dat deed me zo ontzettend goed om dit te horen als je de US binnen komt. Het is ook mijn 'Home', maar dat dat dan nog eventjes wordt meegegeven deed mij echt goed.

Ik begrijp dan ook als geen ander wat jij bedoelt met je verhaaltje.

:-)
 
Net als Martin begrijp ik ook dat gevoel van welkom zijn hier. Ik heb het "Welcome Home" bij de douane al vele malen gehoord, maar het blijft leuk. \
Succes met het vinden van een baan, maar dat gaat vast lukken.
 
Zo te lezen zitten er daar vriendelijkere mensne bij de dmv dan hier in NY.

Wat lekker dat alles zo voorspoedig verloopt. Die platen van Florida vind ik mooi. Stuk mooier dan de NY platen, maar ja.

Wat een schitterend appartementje heb je daar zeg.

Veel succe sop de banen markt. Kan mij niet voorstellen dat je niet snel iets vind.

gr petra
 
Suc6 met een baan zoeken(ik zal voor je duimen in NL, misschien dat het dan helpt).Doeike van Geesje.
 
Hoi Sue,

Ik kwam toevallig op je blog terecht. Woon zelf nu 2 jaar in Florida (New Port Richey) en vond het heel leuk om je avontuur te lezen.
Veel geluk met het zoeken van werk en misschien tot ziens.
 
Ja dat Welcome Home blijft een apart gevoel. Ik voel me ook echt thuis. Zeker nu hier in Florida. enige wat ik 'gemist' heb is die kenmerkende geur op het vliegveld als je Orlando binnenkomt. Dat was altijd wel een herkenningspunt. In de auto merk je dat kennlijk niet LOL.

@Inge
Welkom op mijn blog. Hoe bevalt aan de Westkust van Florida?
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?