Monday, November 19, 2007

 

Ikea en SeaWorld

Vorige week de openings perikelen bij de Ikea overleefd. Ik kwam om 8.30 uur aan en er was al een enorme wachtrij. Rijen dik en zelfs om het gebouw heen. Ikea wist er echter wel een leuke show van te maken. Om 9.00 uur gingen de deuren open en binnen 15 minuten was ik binnen. Eenmaal binnen viel de drukte wel mee. Het was druk maar het pand is ook erg groot dus je had niet het idee over de hoofden heen te lopen. Met een matras, een tafelblad en een fluitketel stond ik later weer buiten. Later ook nog terug gegeaan om de lamp van 8 dollar te halen. Zo’n plafoniere achtig ding. Mijn apartement heeft namelijk behalve in de keuken en badkamer geen lampen aan het plafond. Daar moest ik zelf dus voor zorgen. Had ik niet echt op gerekend maar goed. Na anderhalve week een lamp van de huiskamer naar de slaapkamer gesleept te hebben en terug (van de walmart ook een plafonniere maar dan ook met leeslamp) en waarvan een soortgelijke niet meer op voorraad was, dan toch maar die 8 dollar extra uitgegeven bij de Ikea. Ongeveer hetzelfde model maar dan zonder leeslamp. Dus nu in alle kamers standaard licht. En ik zit inmiddels aan mijn bureau te typen. Ik heb bijna een jaar lang geen bureau gehad en heb dat toch wel gemist. Nu nog een lade kastje, bed-ombouw en boekenkast. Maar dat komt wel als ik een baan heb. Ik heb een paar gesprekken gehad en die gingen goed dus nu wachten op het vervolg.

Hier wat foto’s van de Ikea opening en mijn bureautje en inmiddels lege breakfast bar die nu dus weer gebruikt wordt waarvoor die bedoelt is :-)

Ikea medewerkers met daaracher iets van 6 rijen dik wachtende mensen:



De rij die nu inmiddels om het gebouw heen staat:





Matras (ja niet echt bijzonder I know):



Breakfast bar met daarachter het bureau en in de hoek bij de deur een grote (gratis) Ikea paraplu. Komt zeker in Florida vast wel een keer van pas LOL:



Wat ik wel gedaan heb van de week is een jaarkaart voor SeaWorld gekocht. Daar kan ik nu voor $116 (inclusief BTW) heen. Aangezien ik er tegenover woon kan ik er lopend heen. Ben ik er toch even uit. Een dagkaart voor SeaWorld is inmiddels $72 incl BTW.
Even ter vergelijking Disney is voor een kaartje voor een (1) park dan slechts $74. Voor een park hopper (dus je kan dan meerdere parken op een dag bezoeken) ben je $124 kwijt. Wat een bedrag eigenlijk dan is een Florida Resident jaarkaart met 365 dagen toegang en gratis parkeren en park hoppen voor ‘slechts’ $350 een koopje en zelfs die met back out dates en betaald parkeren van $230 is dan goedkoop.
De verschillen tussen SeaWorld en Disney kwa dagkaartjes was vroeger toch wel een stuk groter. De parken gaan allemaal hard Disney achterna wat prijzen betreft...maar ja mensen blijven het er voor uitgeven onder het mom “We zijn op vakantie...” dus geef ze eens ongelijk. Het is af en toe alleen even schrikken voor mensen kennelijk. Een dame die naast me stond, heeft haar kids voorgesteld om dan voor die prijs nog een dag Disney te doen.

Maar goed ik heb dus een jaarkaart voor SeaWorld. Disney komt wel (net als de bedombouw en boekenkast dus) als ik een baan heb.

Gisteren en vandaag ben ik meteen met de opening van het park naar het gedeelte gegaan waar je dolfijnen kunt voeren. Je kan voor $5 een paar visjes kopen en dan dolfijnen voeren vanaf 9.15 uur. Maar dat doe ik dus niet, ik ga om 9.00 uur meteen naar een ander gedeelte waar je ze kan aanraken. Zodra het voeren is begonnen, kan je dat vergeten in dat gedeelte. Het is namelijk afgescheiden van het voer gedeelte en die beesten weten dondersgoed dat jij in dat gedeelte toch echt geen visjes voor ze hebt. Maar om 9.00 uur ’s ochtends zijn ze juist blij dat ze iemand zien en komen ze dus wel naar dat gedeelte toe. Gisteren had ik net mijn hand in het water en ik kreeg meteen al een dolfijn naar me toe zwemmen. Vanmorgen kwamen er zelfs 3 naar me toen die allemaal even aangehaald wilden worden en ook gedurende een kwartier lang steeds terug kwamen zwemmen. En dat is dus echt heel gaaf.

En uiteraard de shows gedaan. De orca show blijft leuk. Gisteren en vandaag was hij zelfs met een moeder orca en kleine orca. Leuk om te zien. Ook de zeeleeuwen show blijft leuk, al is het dan nog steeds dezelfde show als een paar jaar terug. Verder heerlijk gelopen door de park achtige omgeving van het park (snap je het nog?).

Hier wat fotos van SeaWorld:



Het voerder gedeelte Dolphin Cove (niet te verwarren met Discovery Cove waar je kan zwemmen met dolfijnen). Tot aan de paraplu helemaal rechts is betaald voeren. Dan rechts van de laatste paraplu zit een stukje waar je kan staan zonder te voeren, maar dat gedeelte staat net niet op de foto. Midden op de foto wel een groep dolfijnen die erg veel lol hadden samen en totaal geen aandacht hadden voor de mensen met visjes aan de overkant.
Dolfijnen die graag gevoerd willen worden
Deze dolfijn vond het erg grappig me te laten schrikken door 's morgens vroeg vlakbij me in ene op een uitstekend gedeelte (wat is het NL woord voor ledge?) te zwemmen en ook nog vrolijk te blijven liggen en maar aandacht vragen. Zo dichtbij kunnen ze dus komen en daar hoef je niks voor te doen. Echt vreselijk gaaf.
Je begrijpt zolang ik niet hoef te werken of ergens anders verwacht wordt, ben ik om 9.00 uur te vinden bij de dolfijnen.

Comments:
Geweldig die dolfijnen, echt gaaf!

Valt me reuze mee die drukte bij Ikea trouwens.

Succes met de gesprekken. Hopelijk lukt het je snel een leuke baan te vinden.

gr petra
 
Wat gaaf zeg, zo dicht bij de dolfijnen en ze zelfs te kunnen aanraken! Echt tof ook dat Seaworld tegenover je appartement is (ik wil nou toch wel eens foto's zien van je app en omgeving;)) en uiteraard dar Ikea ook dichtbij is! Hebben ze daar ook de Zweedse gehaktballetjes met friet?;) Volgens mij wel heh?
 
Ik zou er geen geduld er voor hebben om er dan voor in de rij te gaan staan.Persoonlijk zou ik(dan alles via internet bestellen).Geniet van je (niet werkende) dagen lekker bij de dolfijnen!!! Lijkt wel Dolfinaruin van NL.
 
Wat moet dat onwijs leuk zijn om 's ochtends naar die dolfijnen te gaan! Heerlijk dat je tegen over Seaworld woont zeg!
 
Ze hebben inderdaad ook zweedse gehaktballetjes met friet en ook die zijn hier mega populair. Evenals de 2 hotdogs met soda. In de rij buiten hoorde ik mensen al dan gaan we van die swedish meatballs eten en een ander deed het al voor de twee hotdogs met cola. LOL
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?