Tuesday, November 13, 2007

 

Rijbewijs en IKEA

Vandaag heb ik via de post mijn definitieve Florida rijbewijs ontvangen. Het ziet er erg cool uit met allerhande hologrammen en mijn foto staat er twee keer op. Gelukkig kan de foto er mee door LOL. Ik heb een onderstaand artikel gevonden waaruit blijkt waarom dat kaartje er zo vernuftig uitziet. Er zitten allerhande veiligheidsmaatregelen op.

Op het internet heb ik een voorbeeld kunnen vinden van hoe een Florida License er uit ziet. De informatie komt direct van:
http://www.sptimes.com/2005/05/04/Tampabay/New_drivers_licenses.shtml




Uit het artikel blijkt ook dat Foreign Nationals, dus niet Amerikanen, onder de loep worden genomen. Zij mogen niet meteen dezelfde dag het rijbewijs mee want er moet bij allerhande instanties gecontroleerd worden dat ik daadwerkelijk in de VS mag zijn. Ben je goedgekeurd dan krijg je binnen 30 dagen je rijbewijs opgestuurd. Nou ik heb hem met 8 dagen al binnen. Dan mogen ze me vast wel erg graag. Toch een geruststelling. Met dit soort maatregelen zal ik echt blij zijn als ik straks een US Citizen ben. Ik snap waarom het gedaan wordt overigens, en heb er ook begrip voor maar soms wordt je er wel moe van.

Maar goed mijn rijbewijs is dus binnen. Voelt toch wel beter zo’n plastic kaartje in plaats van een papiertje. Ik zit me net te bedenken, het is me dus nog geen een keer gelukt om op de dag van een geslaagd rijexamen met een rijbewijs de deur uit te lopen. In Nederland was destijds de machine stuk en moest hij opgestuurd worden (sta je dan zo trots als een pauw aan de balie van het het gemeentehuis), in Los Angeles moest hij ook zo’n lange procedure door en werd hij opgestuurd en in Florida dus weer. Met als enige verschil dat ik in Florida dan niet heb hoeven afrijden.

En morgen gaat dan eindelijk de IKEA in Orlando open. Of ik morgen echter kan slagen voor wat ik kopen wil, is nog maar de vraag. Op de Ikea site staat heel leuk dat mensen vanaf maandagochtend (eergisteren dus) mogen camperen op het terrein. Ik denk dus wie doet dat nou...uit het lokale nieuws blijkt dus dat genoeg mensen dat doen en dan nog vanaf zondagavond ook...het zal dus wel een beetje druk worden.

En toch ga ik kippig als ik ben proberen de IKEA in te komen morgen meteen ’s morgens vroeg. Lukt het niet dan niet, maar dan heb ik het geprobeerd. Als ik wacht dan loop ik kans dat wat ik hebben wil is uitverkocht en wie weet wanneer ze dat dan weer krijgen. Wat ik dan hebben wil...nou heel simpel een matras. En nog een van de goedkopere ook want die sliep heel erg goed in Los Angeles. Een bed daar waag ik me morgen niet eens aan, als ik dat matras maar heb zodat ik weer lekker kan slapen. Luchtbed is ok, maar toch niet voor weken achter elkaar. Ja tenzij je misschien een mega duur luchtbed koopt, maar dat had ik er niet voor over LOL. En ik begin het nu toch wel te merken. Verder nog een tafelblad zodat ik met de tafelpoten die ik wel nog in de auto meekreeg weer even een bureautje op kan bouwen. De rest zoals een boekenkast en een bank moet maar even wachten dan tot de drukte wat is afgezwakt. Ik ga er zelfs vanuit dat het matras en tafelblad morgen niet lukt, maar wie niet waagt LOL. En lukt het wel is het alleen maar meegenomen.
Volgens mij is de foto op het voorbeeld rijbewijs overigens een acteur, maar ik heb geen idee meer wie? Weet iemand dat?

Comments:
De buit(bedoel daarmee dat je Rijbenwijs) is binnen, en dat pakt niemand meer van je af.Shop's ze bij Ikea!!!
 
Hier in NY heeft onze gouverneur het plan opgevat om illigalen een rijbewijs te geven. Volgens Spitser zou dat veiliger zijn. Heel NY staat op zijn kop al weken door dit plan. De DMV al helemaal.

Ons rijbewijs is geldig tot de datum van de I94. Aangezien die 2 jaar is ( ons visum 5 jaar) moeten wij hem dus verlengen, na 2 jaar al. Dan wrdt ie weer verlengt tot de datum van de I94 die je dan hebt. GJ is bv in mei naar NL geweest. Als hij zijn rijbewijs in oct 2009 moet verlengen dan krijgt hij dus een nieuwe die dan geldig is tot mei 2010. 7 maanden verder dus maar.... Hoezo omslachtig.

Veel plezier en succes bij de Ikea.

gr petra
 
Hoi Sue,

Het bevalt ons prima hier aan de westkust. We wonen aan het water en genieten van alles wat Florida te bieden heeft. Het enige nadeel zijn de orkanen, gelukkig hebben we daar nog niet mee te maken gehad. Orlando is ook geweldig met al de attractieparken !!
Jammer genoeg is hier nog geen Ikea, wij moeten nog wachten tot 2009. Hopelijk heb je kunnen slagen. Groetjes Inge
 
@Petra
In California zijn ze ook met zoiets bezig dat illegalen een rijbewijs mogen gaan halen. Maar welke illegaal gaat nu riskeren om in het systeem gezet te worden. Althans lijkt mij.

Wat 'grappig' met jullie rijbewijs. Misschien dat daarom mijn eerste rijbewijs in CA ook maar een jaar geldig was (inreisvisum). Bij mij bleek het een fout te zijn. Weet je zeker dat ze niet moeten kijken naar de geldigheid van jullie visum?

@Inge
Goed te horen dat het bevalt aan de westkust. Is wel de mooiste van de twee in Florida heb ik gehoord LOL.

@Inge en Geesje
Shoppen bij de Ikea is helemaal gelukt LOL.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?