Sunday, December 09, 2007

 

Moe maar voldaan

Even een kort berichtje. Alles gaat nog steeds goed in Orlando. Terwijl zo'n beetje de rest van het land aan het winteren is met sneeuw en het zelfs koud is in Los Angeles, is het hier in Orlando nog steeds zomers warm met een graadje of 80F wat geloof ik 27 graden celsius is. Niet slecht dus. Ik zat dan ook in korte broek terwijl ik bezig ben wat kerstversieringen aan te brengen. Raar idee. Vorig jaar was ik druk bezig met inpakken en zat ik aan de warme chocolade melk. Nu ben ik bijna uitgepakt en heb ik in warme choco dus echt geen trek. Het smaakt gewoon niet zo lekker als het warm is.

Op mijn werk gaat alles nog steeds goed. Maar het is erg intensief en vermoeiend op dit moment. Ze hebben namelijk een trainingsprogramma voor managers waar je doorheen moet. En de operations manual lezen is hierbij een verplicht onderdeel. Dat boek is dus lekker dik in alle procedures staan erin. Na het lezen ga je dan in praktijk brengen wat je gelezen hebt en vervolgens zijn er dan weer procedures die inmiddels zijn aangepast dus moet je je daarin weer verdiepen. En dat zijn er ook nog een twintigtal DVDs die bekeken moeten worden en pamfletjes met Operating Procedures en vragen die dan beantwoord moeten worden. Ze stomen je in 6 maanden echt klaar om een zaak over te nemen. Op zich wel goed wat alle aspecten komen aan de beurt. Het is wel iets intensiever dan de training die ik bij de Mc en de BK gewend was. De Mc en de BK staan bekend om hun intensieve trainingsprogramma's. Wendy's doet er nog een schepje bovenop. Maar daar is niks mis mee. Het is alleen even wennen en druk.

Gevolg is dan ook dat ik op mijn vrije dag nu uitslaap terwijl ik normaal eigenlijk vroeg uit de veren ben. Ik heb de extra slaap dus echt wel even nodig dus die neem ik dan ook maar. Als alles straks wat rustiger is en werk en procedures meer routine, zal ik vanzelf wel weer vroeger wakker worden. Dolfijnen laat ik dan ook even voor wat ze zijn. Het leukst is het namelijk als je meteen 's morgens vroeg gaat want dan zijn ze nog erg speels en zoeken contact zonder dat daar een bakje vis voor nodig is, later op de dag als de verkoop van voer begonnen is, kan je dat wel vergeten...en geef ze eens ongelijk LOL.

Dat was het weer even. Ik ga nog even proberen een boekenkast in elkaar te zetten want dat ding staat er nu ook twee weken in een doos te staan en ik wil eigenlijk voor kerst lekker met alles uitgepakt en ingericht zijn.

Comments:
Dat klinkt inderdaad als een flink trainings programma. Maar ik denk dta je ervaring je ook wel veel zal helpen. Nooit geweten dat Wendy's zo intensief programma heeft.

Gr petra
 
Ja hier in NL is het kouder aan het worden, geniet maar van het lekker weer is veel beter dan het koud weer dat we in NL hebben. nou suc6 met wat er nog op je af komt.

http://ibloghurt.wordpress.com
 
hi sue, ben inmiddels een trouwe lezer aan het worden. je blogt dan wel niet vaak, maar wel meteen een heel verhaal als je het wel doet. keep up the good work. en wel weer ff snel naar die dolfijnen he, dat lijkt me magisch!
 
@Petra
Het is inderdaad behoorlijk intensief trainen bij Wendys. Wist ik ook niet dat Wendys zo'n uitgebreid programma had. Zo leer je nog eens wat, maar het is wel erg vermoeiend. Hoe bevalt het jou bij de Mc?

@Jewau
Welkom op mijn blog. Ik zou graag wat meer willen posten, maar ik ben domweg te moe als ik thuiskom. Zodra ik gewend ben aan mijn uren en baan bij Wendys, ga ik vanzef wel weer wat meer posten LOL. Althans dat is wel de bedoeling.

Dolfijnen blijven inderdaad iest magisch. Naar Discovery Cove om met ze te zwemmen staat dan ook op mijn verlanglijstje ooit.

@Geesje
Succes met het koude weer in Nederland. Geniet maar lekker mee van ons warme weer hier via het weblog :-)
 
Hey Sue, ook ik lees vaak je postings. Woon in Miami en ben ook net aan een nieuwe baan begonnen. Ik weet niet meer waarom, maar m'n nieuwe manager vertelde dat hij z'n gehele high-school tijd bij.....Joe Mcintyre in klas heeft gezeten.
 
Hoi Sue In Orlando...via de weblog van Martin in Colorado, las ik dat je nu in Orlando zit!!! Ik ken je verder niet hoor maar in Orlando heb je wel een maatje gevonden, wij reizen vaak met gezin naar Orlando, zo ook in Mei weer!!! Eerst 9 daagjes parken doen waaronder ook voor het eerst Discovery Cove!!! Belofte aan mezelf en kids om met dolfijnen te zwemmen wordt dan werkelijkheid. Dan gaan we nog 4 dagen cruisen naar de Bahamas en nog 3 dagen bijkomen voor we helaas weer terug gaan. Ik kan eigenlijk niet zo snel teruglezen waarom je nu van Califonie naar Orlando deed verhuizen????? groetjes...angelique
 
Hoi Sue,

bedankt voor je groeten via AA. Ik ben nu van plan om in januari te gaan activeren. Ik kom zelfs na FL, maar ik weet niet of ik ook in Orlando langs kom. Wanneer wel, dan moet ik een keertje bij Wendy's komen eten ;) Echter wordt het alleen een bezoek om het groene kaartje te activeren. Ik moet nog een re-entry permit aanvragen voor de zekerheid. Wanneer ik uiteindelijk vertrek moet ik nog even uitzoeken.

Altijd weer leuk om te lezen wat je doet en beleefd. Alvast prettige kerstdagen toegewenst en een leuke "1st anniversary" binnenkort.

Aleman
 
Ik was even op je blog en dacht, van ik wens je alvast Fijne Feestdagen.

http://ibloghurt.wordpress.com
 
@Anonymous
Hey gaaf dat je in Miami woont. Hoe ben jij in de VS gekomen?
Grappig van je manager overigens.

@Angelique
Welkom op mijn blog. Ja ik zit inmiddels in Orlando. Los Angeles was veel te duur, en in Orlando heb ik me altijd prima thuisgevoeld plus het is stukken goedkoper hier. Leuk dat jullie in Mei deze kant op komen. Discovery Cove is echt super heb ik gehoord. Staat ook op mijn verlanglijstje LOL

@Aleman
Januari komt nu snel dichterbij. Leuk zeg. Laat maar even weten als je in de buurt bent. Ben benieuwd wanneer jullie definitief komen.
En bedankt voor de 1st anniversary herinnering LOL

En voor iedereen fijne feestdagen en een goed 2008.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?