Saturday, March 22, 2008

 

HAPPY EASTER

HAPPY EASTER 2008


Ik heb me dit jaar een beetje ingehouden met snoepgoed voor Pasen. Ik heb een klein zakje chocolade eitjes, een klein chocolade paashaasje en een zakje met licorice (drop) jelly beans gekocht. De jelly beans zijn inmiddels al op en ik heb net 3 chocolade eitjes weg gewerkt. Niet slecht. Al smaakt dit type chocola wel erg suikerachtig.

Met Pasen moet ik werken. Maakt op zich niet echt uit want echt iets gepland met Pasen had ik toch niet. Het enige waar ik nog steeds naar op zoek ben is de Easter Parade op TV. Die kan ik net als vorig jaar weer niet vinden. Ik begin het idee te krijgen dat hij niet meer uitgezonden wordt. Jammer hoor.

Verder gaat alles goed. Van de week werd ik alleen weer even helemaal gek. Weer die bekende muur. Wat is het geval, ik heb in Nederland nog een studentenlening en krediet lopen, die elke maand afgelost moeten worden. Was op zich geen probleem maar met de extreem goedkope dollar en dus dure euro (en wisselkoers verliezen) is de aflossing per maand inmiddels gestegen naar bijna $600. Echt niet te geloven. Dus ik dacht goh mijn secured credit card is net omgezet in een unsecured en mijn limiet is omhoog gezet omdat mijn credit en credit history nu opgebouwd zijn. Dan kan ik nu ook vast wel voor een lening hier in aanmerking komen, dan kan ik daarmee een en ander aflossen, en zit ik niet meer met het koersverschil opgescheept. Leuk idee maar de praktijk werkt dus wederom anders...bij twee banken is mijn aanvraag finaal afgewezen. Een was mijn eigen bank en de ander een credit union. Reden...mijn credit history is nog niet goed/lang genoeg. Ok dus ik weer een wedervraag...vertel mij dan hoe ik die kan opbouwen...standaard antwoord is uiteraard...door een lening af te sluiten...ehm ja maar die wijzen jullie net af. Ja dan wist ze het zo ook even niet. Ja of een extra credit card aanvragen. Ja ok bedankt maar weer. Een extra credit card zit ik nou niet echt om te springen, maar wie weet als me dat eventueel over een jaar verder helpt...en of dat nu nog zin heeft weet ik ook niet want inmiddels heb ik natuurlijk wel weer 2 credit inzages erbij op mijn report. Lijkt me niet echt verstandig er nog een derde bij aanvraag van een credit card op te zetten.

Af en toe word ik hier echt een beetje st...tziek (pardon my French) van dat hele credit history verhaal. En ook hoe je het opbouwt. Moet ik nu wel of niet elke maand in een keer het openstaande bedrag op mijn credit card aflossen? Van de een hoor ik nee los het stukje bij beetje af en schuif het voor je uit want zo bouw je een geschiedenis op. Van anderen en ook experts op internet hoor ik weer het tegenovergestelde. Dus juist wel het openstaande bedrag geheel aflossen want dat bewijst dat je je schuld in een keer kan aflossen en het niet verspreid over een aantal uitbetalingen want dat kan dan weer aantonen dat je niet verwantwoordelijk met je geld omgaat want je geeft meer uit dan je kan aflossen. Echt om hotel de botel van te worden. Nu maar hopen dat de dollar niet nog meer gaat zakken want dan weet ik het echt even niet meer.



Comments:
Dat is inderdaad flink balen van die credit history. Ons is destijds gezegd de balans niet helemaal af te betalen, maar wel altijd op tijd te betalen (het zijn de late fees, die op je rapport komen te staan). Ik duim voor je, dat de dollar weer gaat stijgen!
 
Inderdaad is het hele credit verhaal een moeilijk iets. om geld te lenen moet je opbouwe en je kan alleen opbouwen als je leent. Zonder enige vorm van d=credit card of lenen bouw j angenoeg niets op. Wij hebben een hypotheek bij de oude eigenaar en bouwen dus ook alleen op de sec credit card. Het idee om onze cash betaalde auto in te ruilen voor een andere met een kleine lening kregen wij ook niet voor elkaar.Geen credit hystory..

Het inderdaad een drama die euro. Moet je naar Nl op vakantie gaan. ppf of inderdaad schulden moeten aflossen... Wij hadden nog een ziekte kosten verzekering in NL die ik nu omgezet heb naar een amerikaanse want dat was inmiddels goedkoper geworden dan de bedragen die ik naar nederland moest over boeken.

Ook wij hopen dat de dollar weer lekker omhoog gaat.

gr petra
 
Oh Susanne... Ik weet als geen ander wat je bedoelt als je over je credit history begint. Ik heb er inmiddels ook heel veel vreemde (lees: nare) ervaringen mee!!!

Ten eerste, los NOOIT je Credit Card die je hebt in een keer af. Dat hebben wij ook gedaan en dan wordt er doodleuk gezegd dat je goed voor je zelf zorgt, maar ze willen dit niet zien. Ze willen zien dat je elke maand een beetje aflost zodat ze kunnen zien dat je verantwoordelijk met de aflossingen om gaat.

Heel krom, ik weet het.

Vlak voordat wij ons huis in Colorado voor de eerste keer in de verkoop wilden gooien, wilde ik zien of ik niet mijn hypotheek kon her-financieren, omdat ik een lagere rente wilde betalen dan nu het geval was. Dus ik (stom, stom, stom!!!) bij Lending Tree online gratis offerte aan gevraagd met als gevolg dat mijn Credit Score weer naar beneden is gevallen!!!

Ik heb maar 6 offertes gehad, maar mijn Credit Report is 26 keer (!!!) opgevraagd. Inderdaad, elke keer als men je Credit Report opvraagt ziet men dit als iets negatiefs.

Wij wonen dan wel meer dan 3 jaar in Amerika en hebben ALLE rekeningen die wij moeten betalen ALTIJD dezelfde week betaald, dus wij hebben niet een dag een te late rekening betaald. Maar omdat ons Credit History nog niet precies 3 jaar is bijgehouden, houden ze ook onze Credit Score laag.

Ongelooflijk!!! Ik word er tot op de dag van vandaag nog steeds ziek van dat wij niet op EXCELLENT staan, maar nog steeds op GOOD. Ik wil ook straks bij de koop van een nieuwe woning de laagst mogelijk rente betalen en niet steeds weer in de hoogste kategorie vallen zoals nu nog steeds het geval is, ondanks wij er alles aan doen om geen negatieve vermeldingen op onze Credit History te hebben.

Straks wil ik een nieuwe hypotheek voor ons nieuwe huis. Omdat je niet bij de eerste de beste een hypotheek wil aanvragen, zal er wel weer 'geplunderd' gaan worden in ons Credit History, waardoor deze nog veel lager gaat worden en wij nog meer moeten gaan betalen.

Ik HAAT dit achterlijke Credit History gebeuren hier in de US. Het is te belachelijk voor woorden gewoon.

Ja, ik leef met je mee. :-(
 
Ikzelf heb me met pasen ook ingehouden, was namelijk ziekjes. Zelf moet (je goed je ogen open houden) met alles wat op je pad komt.Want anders weet je niet waar je aan toe bent.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?