Sunday, March 09, 2008

 

Raar weer

Het is raar weer hier. Van de week hebben we een hele dag en nacht lang onder een Tornado watch gezeten. Dat houdt in dat de kans erin zit dat we een Tornado krijgen. Een watch wordt een warning als de kans reeler wordt. De Watch is gelukkig nooit een warning geworden, maar het was wel behoorlijk aan het waaien. Gevolg is wel dat het nu al twee dagen behoorlijk koud is. Ok we zitten in Florida dus wat is koud denk je dan...nou het was niet veel hoger dan een graadje of 10. Ok dat is nog steeds warmer dan het grootste gedeelte van de VS en Europa...maar voor hier is het bar en bar koud. En door de wind voelde het nog kouder aan. Buiten met een jas ging het nog wel maar mijn handen voelden op een gegeven moment wel aan als ijsklontjes. Ja handschoenen had ik niet aan gedacht uiteraard. Te koud dus om echt iets te doen. Dus ik dacht gisteren ik ga dan maar bij de dolfijnen langs. Was ik al een tijd niet meer geweest. Ja dat dacht je dus...hele gebied afgesloten want ze waren met de dolfijnen aan het testen...tja moet ook gebeuren. Veel zin om in de kou nog uren rond te lopen om te wachten op de Shamu show had ik ook niet, dus terug naar huis.

Ben toen maar weer eens naar de film geweest. Geen idee wat er speelde dus ik ben maar gegaan voor een film die op het moment dat ik een kaartje kocht zou beginnen. Dat werd dus "Untraceable" met onder andere Colin Hanks (zoon van Tom). Gaat over een gek die een website heeft en dan mensen op pijnlijke wijze vermoord en hoe meer hits de site krijgt, hoe sneller het gaat. Was wel aardig. Maar om eerlijk te zijn heb ik het er ondertussen niet echt meer voor over om geld (in de vroeg avond $10) voor een filmkaartje uit te geven. De film was aardig, maar eigenlijk niet om nou $10 voor uit te geven. Voortaan als ik zo nodig naar de film moet ga ik wel naar de vroege morgen weekend movies bij AMC. Dan kost een kaartje maar $5. Scheelt toch weer.

Vanmorgen weer de dolfijnen geprobeerd. Het gebied was nu wel open. Leuk dacht ik...tja het water was toch wel warmer dan de lucht temperatuur dus die beesten bleven lekker onder water zwemmen. En geef ze eens ongelijk...tja toen het tijd werd voor het voeren kwamen ze natuurlijk wel boven. Toen maar naar de underwater viewing bij de dolfijnen. Was mooi en vergelijkbaar met wat ze bij het Dolfinarium ook hebben. Alleen nu was het water en de ramen wel schoon en de dolfijnen duidelijk zichtbaar. Bij het Dolfinarium is het altijd zo groezelig. Kan best natuurlijk zijn, maar daar kom ik niet voor als ik dolfijnen wil zien. Was mooi om ze voorbij te zien zwemmen overigens. Gaat altijd zo gracieus.

Toen door naar het Shamu stadion om daar in het Underwater viewing gedeelte naar de orka's te kijken. Ja mooi niet dus...dat hele gebied was nu compleet afgesloten (geen idee of dat gisteren ook zo was). Je kon niet eens naar de overkant lopen. Ja het ging open vlak voor de eerste show om 12 uur. Het was net 9.30 uur. Dus maar weer naar huis.

Ik heb vandaag geluncht bij de Steak n Shake (http://www.steakandshake.com/default-home.asp). Daar had ik al eens wat dingen van gehoord en zou erg goed zijn. Het was inderdaad niet onaardig. Milkshake was zo'n lekker ouderwetse handgemaakt en ik had een of andere Swiss Melt. Dat is twee steakburgers op toast en dan op elkaar met kaas ertussen (snap je het nog?). Een steakburger is net als een hamburger maar dan gemaakt van een echte gehakte sirloin steak. Het lijkt wat meer op handgemaakte burgers dan wat je bijvoorbeeld bij vele fastfood ketens tussen je broodje vind. En het smaakte goed. En meteen een China Buffet ontdekt met Chinees eten, dat zat ernaast. Maar daar ga ik wel een andere keer heen. Ik weet er nu in elk geval eentje te vinden.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Niet echt veel te melden eigenlijk.

Comments:
hey sue,

ik weet nog dat we in 2000 ook die kou een keer hadden. Toen hebben we de oven gebruikt als kachel.... achteraf niet echt veilig... Er zit vlakbij jou toch ook een chinees? Als je vanaf het appartement richting international drive gaat zitten er aan de linkerkant een paar winkels vlak voordat je linksaf onder de I4 onderdoor gaat. Daar zat volgens mij ook een goede chinees, maar mischien is die inmiddels al weg. Heb daar wel een keer lekker gegeten.
 
Hi Susanne,

't Is weer een tijdje geleden dat we nog iets van je lazen op je blog, blij te horen dat het goed met je gaat, als het een troost is, hier in het koude kikkerlandje dat Belgiƫ is, is het weer momenteel niet veel soeps, bob en ik kijken echt uit naar beter weer, zodat we weer met ons wespje kunnen cruisen in 't weekend!
 
Haha ik moest wel erg lachen om je kou.... Wij doen een moorf voor 19 graden boven nul en zijn al blij als het overdag niet vriesd..

Maar wij vinden -10C eigenlijk al niet meer koud. Gek dat je zo aan temperaturen kan wennen eigenlijk.

gr petra
 
Je kan er niks van zeggen wat voor weer het per dag wordt, gewoon boffen moetje met het weer.
 
Hoi Susanne,
ik las net dat Starbucks eindelijk naar Belgiƫ zal komen met een filiaal, maar waarom verdorie niet naar Antwerpen, kan ik eindelijk ook nog es proeven van die heerlijke koffies, heb ooit een iced cappucino gedronken in NY, nooit meer zoiets lekkers geproefd daarna!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?