Sunday, May 25, 2008

 

Tijd voor een update

Het werd weer eens tijd voor een update LOL.

(Hey Bo laat even weten waar je graag foto’s van wilt hebben. Dan ga ik die van de week even voor je maken en dan plaats ik ze hier).

De afgelopen weken is er wederom erg veel gebeurd. Het is leuker voor jullie als ik op die moment natuurlijk steeds een stukje plaats, maar helaas weet ik de tijd daarvoor gewoon niet te vinden.

Natuurlijk was daar eerst op 16 mei het allereerste New Kids on the Block optreden bij de NBC Today show in 14 jaar tijd. Ik had wel een hoge opkomst verwacht, maar dat er ruim 3000 man zou komen opdagen had ik dus echt niet verwacht. Het merendeel van deze groep is zelfs zo gek geweest om vanaf Woensdag nacht al te gaan overnachten op de straten van New York. Vrienden van mij uit Los Angeles zijn ook naar New York gevlogen op Donderdag morgen om erbij te zijn. Ze hadden mij nog meegevraagd want ik was vrij, maar na het even overwogen te hebben, heb ik het toch maar niet gedaan. Ik wist namelijk wel dat de opkomst waarschijnlijk groot genoeg zou zijn om de kans dat je uberhaupt iets zou kunnen zien wel erg reeel te laten worden. (En dat niet alleen, een managerop het restaurant was ziek en ik wist dat de kans groot was dat ik haar op Donderdag moest coveren, wat ook gebeurde). Mijn uitzicht op TV was perfect en ik heb alles goed kunnen zien LOL. Mijn vrienden bleken ergens gedropt te zijn achter grote pilaren en hebben wel het een en ander kunnen horen maar zagen dus niks. Of zoals een vriendin me later aan de telefoon meldde “We saw jackshit, but it was so awesome”.

Op het geluid na, was het optreden perfect. Nog even waren we bang dat ze het optreden vanwege de stortregen zouden afblazen, maar dat lieten de heren niet doorgaan. Met als enige commentaar op de stromende regen “This sucks”, zijn ze allemaal in de stromende regen, op een glad podium toch gaan optreden, weliswaar af en toe uitglijdend maar toch.

Voor de mensen die geinteresseerd zijn hier een link.
Het optreden is in drieen geknipt. Er zijn in totaal 3 videos. Als je lang genoeg wacht spelen ze allemaal af. Ik denk dat de video die begint, die met een medley van oude songs is. Hun nieuwe single is SUmmertime. Wil je die zien, klik dan op de link op de MSNBC site.


New Kids perform on the Today show



En de New Kids komen naar Florida. Ze hebben een show in Tampa (aan de Westkust) en een in Fort Lauderdale vlakbij Miami. Als het aan mij ligt ben ik er zeker bij. Helaas gaan de VIP kaarten (die ik eigenlijk wilde kopen) in de verkoop voor American Epress Gold en Platinum houders only. Ja en die heb ik dus niet. En dan ook nog een keer een week eerder dan gepland op 2 Juni. Dan gaan de kaarten voor beide shows ook nog een keer in de voorverkoop ook op 2 juni terwijl er voor deze shows aanvankelijk geen voorverkoop gedaan zou worden. Ook de voorverkoop is weer voor American Express houders only. Maar dit keer mag het ook een normale American Express zijn. Wederom leuk want ook die heb ik niet.

De verkoop zou starten voor zowel VIP als normale kaarten op Maandag 9 juni. Maandag is een inventory dag en mag je dus als General Manager eigenlijk niet vrij nemen, behalve als je op vakantie bent. Ik heb dan ook bij de gratie Gods Maandag 9 juni vrij kunnen krijgen. There’s no way dat ik die twee maandagen zomaar kan omruilen.

Dus nu of hopen of ik op een of andere manier daarna nog tickets kan krijgen. Of ik ga op 4 juni (toevallig door een roosterwijziging voor een asssitentmanager heb ik die dag vrij, is that faith?) een VIP kaart kopen voor de show in San Diego en dan vlieg ik daar wel naar toe. San Diego is op dit moment de laatse show in de lijst eind November. Dan koop ik voor de shows in Florida wel gewone kaarten. Wordt dan wel iets duurder, maar dan heb ik in elk geval een redelijke kans. En de meiden van de Fanclub in California hebben me practisch al uitgenodigt. Dus dat moet wel goed komen.

Maar goed dankzij de New Kids reunie heb ik wel mensen leren kennen in Orlando en ben ik nu wel mijn vriendengroep hier aan het uitbreiden. Dus dat is wel heel mooi. We zij na het concert op de Today show zelfs uit eten geweest en dat was heel gezellig en hebben nu regelmatig contact over de telefoon. Gek genoeg zijn het allemaal meiden die net naar Orlando zijn verhuist. Ja mannelijke fans ben ik nog niet tegen gekomen hier. Ze zijn er wel degelijk overigens...

Verder ben ik vorige week in ene weer naar een ander Wendy’s restaurant geplaatst. Ik neem nu een aantal weken waar voor een General Manager die op ziekteverlof is voor 3 tot 6 weken. En ik ben nu officieel uit training. Ik ben nu officieel een Wendy’s General Manager. Wat mijn eigen restaurant gaat worden is nu weer onduidelijk. Ik heb af en toe het idee dat ze niet helemaal weten waar ze ons allemaal moeten plaatsen. Ze nemen wel constant nieuwe General Managers aan, maar er komt geen nieuw restaurant bij. En zeker nu met de overname van het moederbedrijf van Arby’s is een en ander toch onzeker geworden. Nou ja we zien wel. Het management team op het restaurant waar ik nu werk is wel goed. Ze werken allemaal al een aantal jaar voor Wendy’s. En had mijn trainingsrestaurant allemaal vrouwelijke managers, dit restaurant heeft op mij na alleen maar mannelijke managers…je zou toch een betere mix verwachten maar ok. De medewerkers zijn ook wel goed. Helaas zijn er een aantal die alleen maar Spaans spreken en tja sorry maar dan heb je aan mij dus een slechte. Hier en daar een woordje Spaans wil ik wel proberen maar dan houdt het wel op. Ik heb nu een aantal medewerkers die wel Engels proberen, met hen heb ik ook geen enkel probleem. Degenen die alleen maar Spaans willen spreken hebben wel degelijk een probleem. Nu heb ik twee assistant managers die tweetalig zijn. Maar ik heb van de week gemerkt dat geen van beide echt staat te springen om te vertalen. Ik vroeg ze waarom, want ze spreken toch Spaans. O jawel was het antwoord, maar ze moeten maar Engels leren. Perfect, met hen kan ik dus door een deur. Toch echt wel een andere mentaliteit dan in Los Angeles.

Verder gaat alles goed. Het weer is erg warm aan het worden en klam. Maar op een of andere manier kan ik dat beter verdragen dan bijvoorbeeld de mega warme oven hitte in Las Vegas. Ik weet nog dat ik vorig jaar in de zomer in Las Vegas uit mijn auto stapte zo vanuit de airco de hitte in. Ik dacht dat ik letterlijk een oven ingestapt was. Dat vergeet ik echt nooit meer. En ik dacht nog ach het went wel…nou niet dus. Althans niet voor mij, geef mij dan maar de zomers hier in Florida LOL.

Jeetje zeg een jaar geleden was ik nog aan het werk op de bioscoop in Los Angeles. De tijd gaat echt snel. Ik mis dat wel ondanks de late diensten tot 3am. We hoefden in elk geval nooit eerder dan 8 uur ‘s morgens te beginnen. En ik heb toch behoorlijk wat artiesten zien langs komen. Waar anders kan je dat vinden dan in Los Angeles.

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik Los Angeles wel mis. Of ik er ooit weer zou kunnen wonen? Ik heb geen idee. Misschien mis ik Los Angeles nu wel meer omdat de New Kids daar nu al twee maanden aan het repeteren zijn ik weet het niet. Het zal er vermoed ik ongetwijfeld wat mee te maken hebben. Wat ik zeker mis is het door de wijken kunnen lopen, lekker lopen van mijn apartement naar de Starbucks bij Hollywood Gateway op Santa Monica Boulevard, of naar Beverly Hills rijden en daar rondlopen en even kijken of de huizen waar mijn opa en oma gewoond hebben er nog staan LOL, het uitzicht op de heuvels, mensen kunnen kijken dat soort dingen. En ik mis de grote keuken uit mijn studio apartment wel, want mijn keuken hier is stukken kleiner. Wat ik NIET mis is mijn kleine studio apartment (behalve de keuken dan LOL), het aan de straat parkeren zodat ik mijn banden beschadig, het verkeer dat altijd altijd aanwezig is en stilstaat, geen parkeerruimte bij supermarkten want de ruimte is zo klein, kan je wel ergens parkeren is het betaald en kost het een vermogen, mensen die alleen maar Spaans spreken en eisen dat jij dat ook doet. De dingen die ik niet mis aan Los Angeles zijn ook de dingen die nooit zullen veranderen. Althans ik zie dan niet gebeuren LOL.
Dat was het weer even.

Comments:
Als ik het zo lees bij jou dan zitten ze daar beter in de managers dan hier in NY. Hier is het echt huilen met de pet op wat management betreft. Crew trouwens ook hoor.

Ook ik heb wat spaan en pakistaans sprekend op de werkvloer. Mijn spaans is bijzonder slecht en inderdaar ze moeten maar engels leren. mOet ik ook. En is ook beter voor henzelf.

gr petra
 
Hoi Susanne,

Dit artikel stond in een Belgische krant, 'k moest meteen aan jou denken:

Eva Longoria werkt bij fastfoodketen


CORPUS CHRISTI - Eva Longoria stak woensdag de handen uit de mouwen voor het goede doel. De 'Desperate Housewives'-actrice verkocht een uur lang frietjes en milkshakes in een restaurant van de Amerikaanse fastfoodketen Wendy's.

Longoria trok naar Wendy's in Corpus Christi, Texas en bediende de klanten in de drive through. Ze nam ook even de bestellingen op achter de toog van het restaurant.

De stunt werd georganiseerd ter promotie van het 'Father's Day Frosty Weekend', een actie van de fastfoodketen, waarbij 50 cent van elke verkochte milkshake naar de Dave Thomas Foundation gaat. Die stichting promoot de voordelen van adoptie.

Voor Longoria was werken in een fastfoodrestaurant geen nieuwe ervaring. De actrice was van 1991 tot 1994 al aan de slag bij Wendy's als jobstudente.

Groetjes
An
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?