Saturday, May 31, 2008

 

Weekend

Ik heb even heerlijk een weekend vrij.

Vanavond heb ik een benefiet diner van de Fatone Family Foundation. Dat is een organisatie die zich bezig houdt met chronische en terminale zieke kids. Ze hebben een paar keer per jaar wat benefiet avonden. Vanavond is er een diner op een Disney resort en ik dacht hoog tijd om weer eens wat aan charity te doen LOL. En er schijnt een optreden te zijn van Lisa Lisa. De naam kan ik me geloof ik nog vaag herinneren in de vorm van Lisa Lisa and the Cult Jam of iets dergelijks, maar wat voor muziek het ook al weer was??? Kom ik denk ik vanavond wel achter.

Verder ben ik van de week bezig geweest met puinruimen op het restaurant. Ik neem dan wel waar voor een andere manager maar ik moet doen alsof dit mijn eigen restaurant is voor de komende paar weken. Niet helemaal een opvatting die ik gewend ben als je ergens gast manager speelt, maar ok zo willen ze het dus zo krijgen ze het...

Kom ik er dus nu achter dat heel veel mensen al jaren wegkomen met niet op komen dagen de zogenaamde No Call, No show. Niks daarvan is ooit gedocumenteerd en als ze wel wat noteerden dan mist de handtekening van het personeelslid zelf. Dus ik mag nu puinruimen. Ik heb al 3 personeelsleden met allemaal 2 no call, no shows in een week tijd. Da's toch niet normaal meer. En allemaal even verbaasd dat er nu wat aan gedaan wordt. Ja wat dacht je dan. Assistent Managers zijn ook opgelucht want zij wilden er wel wat aan doen maar kennelijk heeft de andere General Manager steeds mensen de hand boven het hoofd gehouden tot grote frustratie van managers en teamleden. Ik heb er al eentje die helemaal niet meer is op komen dagen, dus die zie ik wel verschijnen als de checks van de week weer binnenkomen...

En gisteren de hele dag bezig geweest om de menu borden en marketing posters te vernieuwen, die ik eindelijk via via heb kunnen krijgen. Er hingen nog acties van een maand geleden op en burgers die al lang en breed van het menu verdwenen zijn, staan er ook nog op. Maar in geen velden of wegen waren de nieuwe menus en dergelijke te vinden. Ja zei een manager die zijn geloof ik ooit wel een keer binnengekomen, maar waar de andere GM ze gelaten had...schiet lekker op zo. Gelukkig is het assistent managers team wel open voor vernaderingen en verbeteringen. Helaas is dit maar voor een paar weken mijn restaurant. De manager die ik vervang gaf van de week al aan dat ze erg opgelucht is dat ik er wat aan doe en dan kan zij strals als ze terug is met een goed restaurant verder. En bedankt...

Aan de andere kant met deze ervaringen allemaal kan ik me straks misschien wel gaan verhuren als consultant LOL.

Verder is er even weinig te melden. Het weer is nog steeds lekker hier.

Comments:
Kennelijk is dat iets heel gewoons in de fast food industrie, dat gewoon niet op komen dagen. Petra in New York heeft er ook last van. Vreemd, hoor, want dat heb ik in de reisbranche nooit meegemaakt.
 
Trouwens, nog iets, ik ben woensdagmiddag t/m vrijdagmiddag in Orlando. Ik heb helaas geen eigen vervoer, maar verblijf met Rick in het Port Orleans Riverside resort. Als je tijd hebt om woensdagmiddag ergens in downtown Disney iets te gaan drinken (Rick werkt 's middags) lijkt me dat leuk. Donderdag ben ik van plan de hele dag naar Hollywood Studios te gaan en vrijdag gaan Rick en ik samen naar Epcot.
Als je zin hebt, antwoordt maar op mijn blog, want ik geloof, dat Blogger mijn oude email adres nog heeft, ondanks herhaalde veranderingen van mijn kant.
 
Hoi Sue,

Ik kom rond een uur aan in Orlando en moet dan nog naar Port Orleans. Kun je mijn email van mijn blog proberen (vanwege spam wil ik die hier niet schrijven) of kasaka@hotmail.com?
 
Haha he Go Girl...o wat klink dat bekend zeg.. Petra het tis niet alleen iets van de fastfood industrie. Veel winkels ( in elk geval in Albany) hebben er ook last van .

Wel een voordeel als je een managemant team hebt dat je steunt. Dat was wat er bij mij dus compleet aan ontbrak. veel crewleden waren wel blij met mijn opruimacties maar het management team kon het geen zier schelen. En dan is het werken tegen de bierkaai.
Ik begin morgen bij een Mac hier vlak bij in een naburig dorp. O ik ben wel zo benieuwd of het hier anders aan toe gaat. deze eigenaar heeft maar 1 zaak. Ik ga er niet werken als Gm maar als manager. Even wat minder verantwoording..

gr petra
 
Dat niet op komen dagen op je werk zonder belletje van te voren is toch iets ondenkbaars in Nederland? J ekunt het een keer proberen, maar de tweede keer sta er wel mooi op straat. Ik hoef zoiets op mijn werk niet te proberen denk ik.

Shay werkt ook in de fast food industrie, maar daar kennen ze dat probleem ook niet. Het schijnt een vast team te zijn en iedereen werkt over als het moet of komt eerder opdagen als het gevraagd wordt en dit zonder mokken.

Ik vraag me soms wel eens af of alleen wij Nederlanders ons hier druk om maken, want wat ik op zowel Petra's webslog ziet (en nu bij jou ook) is dat volgens mij de Amerikanen er zich niet zo druk om blijken te maken.

Zijn wij dan echt blaaskaakjes in de ogen van de Amerikanen? :-)

Ik hoop dat jullie (Petra en Susanne) het gezellig gaan hebben in Orlando! Lijkt me spannend andere bloggers te ontmoeten.

:-)
 
@Petra uit Vienna:
Was gezellig van de week. Moeten we weer een keer doen als we bij elkaar in de buurt zijn.

@Petra uit Oneonta:
Hoe bevalt het bij de nieuwe Mac? Ja het is inderdaad wel een voordeel dat het management team erachter staat, dat scheelt echt enorm.

@Martin
Het is wat ik tot nu toe gezien heb hier huilen met de pet op wat betreft No Call, no shows. Wendy's hier heeft de policy dat mensen dat 3 keer mogen flikken en dan is het einde verhaal. In mijn opinie al 2 keer teveel maar goed. Het hangt ook heel erg van de managers af. Er zijn veel managers met wie ik gewerkt heb die wat laks zijn, en ziets hebben van ach zij/hij heeft problemen thuis (ja so what?). Maar er zijn er ook veel die het net als ik echt niet tolereren. Vreemd genoeg zitten al deze managers (nou ja op een paar na dan) in de groep die het afgelopen jaar is aangenomen bij Wendy's.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?