Sunday, June 22, 2008

 

Het regent

Het regent...en niet zo'n beetje ook. Het regent veel in Florida in de zomer. Op zich niet zo erg want de boel frist er lekker van op. Als het dan ook alleen maar regen was (dus ja die natte waterdruppels) zou ik het nog niet zo erg vinden. Maar nee, een klein detail dat ik even vergeten was...de zomerse regen in Florida gaat gepaard met onweer...veel onweer dus flitsen, donderklappen en noem maar op. IK HAAT ONWEER!!! Zo dat is eruit. En that's an understatement. Ik heb echt een bloedhekel aan onweer. Als ik binnen ben en werk of wat dan ook heb ik er niet echt veel moeite mee en dan kan ik het wel negeren...maar als ik onderweg ben is dat toch wel even anders, vooral omdat Florida erg open en plat is zeg maar. De Flevopolder is er niks bij. En een vriend van mij wil met me naar Aquatica, een nieuw waterpark in de openlucht van SeaWorld. Nu wil ik ook graag, maar dus niet met de kans op onweer. Gelukkig is Aquatica al dagen lang meteen na opening weer dicht omdat ze aan de capaciteit zitten. Kan ik dus mooi als excuus gebruiken.

Geen idee waar ik die angst voor onweer heb opgedaan. Volgens mij had ik het als kind al. Alleen de ervaring die ik als 8 of 9 jarige had in het openlucht zwembad in Lelystad waar in ene plotseling die megazware storm losbarstte (de ene heeft het over de groene storm en de ander over de paarse storm. Wat voor kleur het ook had het was ERG) en we met zijn allen onder een afdakje van nou misschien 5 bij 5 moesten schuilen in de openlucht, heeft daar denk ik niet positief aan bijgedragen. Gelukkig is alles goed afgelopen maar prettig was het allerminst.

Maar goed da's dus toch wel een nadeel van Florida...die onweersbuien...

Comments:
Ik vind ze wel spectaculair, hier flitst en knalt het ook vrijwel iedere avond. Maar ik vind het dan wel zo fijn om binnen te zijn. In een waterpark lijkt het me niets!
 
Ook hier is veel onweer. Ik vind het ook wel spannend maar ben er ook el bang voor. Het is ook niet tevergelijken met NL. Vannacht zat ik stijl overeind na een mega klap.

Hier in de Hills echo't het ook nog eens lekker.

gr petra
 
Effe een tip van een Electro-man: In de auto zit je het veiligst, kooi van Faraday :)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?