Saturday, July 05, 2008

 

Citibank Rocks (denk ik)

Ik dacht vandaag, goh laat ik alle adviesen nu eens opvolgen en bij CitiBank aan credit card gaan aanvragen. Ik moet toch op een of andere manier aan een goede credit history kunnen komen niet dan?

De makkelijkste manier zou het aanvragen van een benzine kaart moeten zijn. Ja nou bij mij dus mooi niet. ExxonMobil verzocht me tot twee keer toe (een keer in L.A en nu weer in Orlando) om een kopie van mijn telefoonrekening op te sturen. Zo gezegd zo gedaan. Beide keren na dit gedaan te hebben, taal nog teken van ExxonMobil gehoord. Bellen kan niet want dat kan alleen als ik een account heb...en op ouderwetse brieven wordt niet gereageerd. Ja dat schiet dan natuurlijk zo ook niet op. Maar zo zag ik laatst op mijn credit report, Citibank is toevallig de bank die de ExxonMobil kaarten uitgeeft. Dus ik wat gegoogled en Citibank kwam overal erg positief naar voren. Dus ik net online een kaart aangevraagd. Ik denk nog nou dat gaat wel weer wat worden, zeker omdat ik van ExxonMobil niks meer hoor.

Na wat schermen met informatie ingevuld te hebben, krijg ik in ene een scherm voor mijn neus dat ik Approved ben voor een CitiBank Mastercard met een best leuke limiet. Dat wil zeggen bijna twee keer de limiet die ik nu op mijn Bank Of America Visa kaart heb. Da's toch aardig.
Ik ben alleen nog even heel sceptisch want ik vind het wel heel snel gaan zo. Er staat dan wel dat voor de meeste producten je meteen een response krijgt, maar gezien de moeite die ik heb gehad ook maar elders leningen of kaarten te krijgen was ik erg verbaasd gezien de snelle reactie en de limiet, dat had ik niet verwacht. Binnen twee weken krijg ik de kaart en welcome kit opgestuurd. Even afwachten dus.

Verder weinig te melden anders dan dat ik behoorlijk verbrand ben op het strand gisteren. Ik heb me ingesmeerd en ben in de schaduw gebleven. Vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik ben aan alle kanten verbrand. Ik weet meteen weer waarom ik geen liefhebber ben van op het strand liggen LOL. Het is waarschijnlijk ook de laatste keer dat je mij op een strand ziet voor wat anders dan een strandwandeling. Gelukkig help de aloe vera gel wel wat.

En ik zit erover te denken om tzt een kat aan te schaffen. Lijkt me wel goed om een beestje thuis te hebben zitten waar je voor moet zorgen. Zeker weten doe ik het nog niet. Als ik werk ben ik de hele dag weg, dus dan is dat beestje alleen. Nu weet ik wel een kat is beter op zichzelf dan een hond maar toch. Een hond is zowiezo niet te doen. Daar ben ik te lang voor weg, dat beest moet uit, wil aandacht etc. Enige nadeel is dat je hier voor een huisdier (alles wat enigzins kan lopen zeg maar) borg moet betalen die je niet terug krijgt. Van iedereen hoor ik overigens dat je die borg gewoon niet moet betalen een gewoon een kat nemen. Als je goed voor dat beestje zorgt en alles netjes houdt zegt maar, hoeft niemand er last van te hebben en iets te merken. Ik weet dat nog zonet niet LOL.

Verder is hier eigenlijk weinig te melden nog. Het leven gaat gewoon zijn gangetje.
O ja voor Bo ik ben met je foto's bezig. Die plaats ik van de week wel even.

Comments:
Maak je maar geen zorgen om CitiBank. Ik heb er ook een account bij en heel goede ervaringen zelfs. :-)

Leuk, dat je nu eindelijk eens wat vruchten kunt plukken met je credit history.

Oh, wat lief een kat!!! Katten zijn graag alleen, dus dat is geen probleem. Ook blaffen katten niet als je een dagje niet thuis bent, dus de buren worden er niet wakker van, hihihi...
 
@Martin
Dat stelt me wel wat gerust LOL

Tot mijn grote verbazing zat er vanavond ook in ene een ExxonMobil kaart in de post met ook wel een leuke limiet. Nou ja mij best. Nu moet het toch eindelijk wel een keer gaan lukken om een goede credit history op te bouwen met 3 kaarten LOL.
 
@ Susanne - Als je niet veel credit wilt opnemen, dan doe je bijvoorbeeld $50 dollar ofzo per kaart en lost elke maand iets van $5 of $10 dollar af.

NOOIT, maar dan ook NOOIT je credit cards afzeggen, ook al is het saldo $0 dollar, want dan gaat je credit score weer naar beneden. Het is een lullig systeem hier, maar als je het eenmaal doorhebt, dan schiet je credit score zo omhoog. 3 credit cards zijn dan ook uitstekend. Bedrijven hebben nu in iedergeval al vertrouwen in je, dat zie je maar! :-)

Groetjes! :-)

Martin
 
Laat je alsjeblieft niet aanpraten dat katten 'einzelgängers' en 'solisten' zijn. Katten houden van gezelligheid en zijn dan ook beter met z'n tweeën. Toegegeven, er zijn er die niet van andere dieren houden maar die zijn vaak getraumatiseerd over het een of ander. Kijk eens bij het lokale asiel of je niet een stelletje kunt krijgen wat samen is afgestaan. Twee broertjes ofzo.
Als je vragen hebt moet je maar roepen, ik heb er 15 dus ben wel ervaringsdeskundige hahahaha.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?