Tuesday, July 29, 2008

 

Earthquake Los Angeles

Ben vandaag niet in de gelegenheid geweest veel nieuws te zien. Kom ik thuis, log ik heel onschuldig in op de NKOTB.com pagina (doe ik wel eens LOL), kom daar een post tegen van Jonathan...

"Ok, Los Angeles is officially a crazy place! I just went through my first earthquake. Makes me want to get out on tour all the more. Seems really strange to me that ten minutes after it ended life continued as normal for these people. I think ill park my car on the street from now on and not in the underground garage. I never get to rehearsal on time but believe me I couldn’t wait to leave my apartment this morning."

Ehm Earthquake...in Los Angeles?!?!?...nog even dacht ik dat het misschien om een Universal Studios attractie ging. Vlak daarna gaat mijn telefoon. Een vriendin hier of ik niet familie in Los Angeles had en of ik het al gehoord had van de aardbeving in Los Angeles...ehm ja Jonathan just let me know ;-)

Met de familie is alles goed (even voor de thuisblijvers) maar zelfs in Palos Verdes hebben ze het behoorlijk gevoeld. They're shook up (pun intended sorry).
Van de meeste vrienden in L.A heb ik inmiddels ook bericht terug en alles ook ok daar. Gelukkig maar. Ik ga ervan uit dat het met de rest dan ook goed is.

En ik ben nu toch wel even blij dat ik niet in Los Angeles zit. Er was wel een 4.4 aardbeving toen ik daar was vorig jaar, maar die was zo oppervlakkig en om 4a.m of daaromtrent daar heb ik finaal doorheen geslapen (de meesten geloof ik). Deze was wat heviger en midden in de morgen. Geen idee hoe ik gereageerd zou hebben.

Dat was het even. Ik duik lekker mijn bed in. Het was een lange dag.

Comments:
Ik heb zelf nog nooit een aardbeving meegemaakt, maar zou dat wel eens willen voelen hoe zoiets is.

Mijn Amerikaanse kollega die daar woont heeft het wel gevoeld. Die stond gelijk buiten van de schrik. Overigens niet zijn eerste aardbeving uiteraard. Ik hoor hem dan zoveel mogelijk uit wat er door je heen gaat als dit gebeurt. Hij zegt dat je het meestal in de eerste paar sekonden niet eens in de gaten hebt en dat je denkt dat het iets is dat met jezelf te maken heeft. Daarna (na de aardbeving) komt de schrik of angst pas goed, want men verwacht na-schokken en die kunnen in sommige gevallen erger zijn.
 
@Martin
Ik heb er zelf ook nooit een meegemaakt. Ja behalve in Universal Studios maar ik denk dat die niet telt LOL

Een vrouwtje hier op de compex heeft ook een tijdje in L.A gewoond en wel een aardbeving meegmaakt. Zo'n lichtere midden in de nacht. Ze dacht dat er een zware truck door de straat reed en schonk er geen aandacht aan. Overdag hoorde ze dat het een aardbeving geweest was.
Het blijven rare dingen die bevingen.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?