Sunday, July 13, 2008

 

Toch een benzine kaart

Van de week kreeg ik tot mijn grote verbazing in ene een ExxonMobil kaart in de bus (dus een kaart voor de benzinepomp). Er staat echt mijn naam op dus hij is niet verkeerd bezorgt :-)Kennelijk een gevalletje van als je maar lang genoeg wacht...Verder kwam van het weekend ook al mijn CitiBank card binnen. Dat vond ik best snel. Nu heb ik dus 3 kredieten uitstaan hier in de VS. Kan ik eindelijk een goede credit history gaan opbouwen. Het duurde even, maar beter laat dan nooit. Dus ik ben heel benieuwd over een jaartje ofzo.

Vanmiddag ben ik bezig geweest om wat foto's op te laden maar da's op de een of andere manier niet helemaal gelukt, of helemaal niet eigenlijk. Dus daar moet ik van de week maar weer even naar kijken. (Bo nog even geduld LOL).

Verder niet zo heel veel te melden. Het weer is nog steeds heerlijk warm en vochtig. Gelukkig zijn er nu wel wat minder onweersbuien LOL. Bevalt me wel zo.

De video Summertime van de New Kids is inmiddels uit. Zowel video als single doen het erg goed. Video staat op nummer 1 in de VH1 Top 20 Countdown, en de single staat inmiddels in de Billboard 100 op nummer 36. En in de Radio & Records Chart doet die het ook goed, nummer 20 maar helaas dalende.

Ik heb geen flauw idee overigens hoe deze dagen de single verkoop wordt bijgehouden...zover ik kan zien worden er practisch geen singles (ouderwetse vinyl, cds, cassettes wat dan ook) meer verkocht, maar wordt het gebasseerd op hoe vaak een plaatje op de radio is gedraaid, hoe vaak iets wordt aangevraagd en hoeveel er verkocht is via Itunes en dat soort internet kanalen. Het zal allemaal wel. Ik heb de single ook moeten downloaden (dus via de computer laden) en met het album straks gebeurt hetzelfde. Ik heb toch wel liever een origineel schijfje, en nee dan bedoel ik niet de single die ik gedownload heb en dan zelf op een CDtje brand. Een vinyl plaat hoeft nu ook weer niet, maar een originele CD met linernotes (teksten, dankwoorden etc) vind ik nog steeds wel zo speciaal. Maar nu dateer ik mezelf misschien wel een beetje. Aan de andere kant heb je voor weinig geld wel muziek. Op Itunes heb je een single voor 99 cent. Ik heb werkelijk geen idee meer wat ik ooit voor een CD single of een plaatje betaald heb, maar dat zal echt geen 99 cent geweest zijn. Het enige waar ik nog steeds niet voor gevallen ben is een Ipod. Maar dat komt misschien ook omdat ik even geen idee heb waar ik zo'n ding voor nodig zou kunnen hebben. Thuis heb ik mijn CD speler, en in de auto ook mijn Cd Speler en om daar nou met een hoofdtelefoon op te zitten is ook zo dom. Oh nee wacht...ik geloof dat mijn Stereo een verbinding heeft waar ik met een kabeltje een Ipod aan kan sluiten, ok heb dan geen hoofdtelefoon nodig maar in mijn auto kan ik niks met dat ding want mijn CD speler heeft er geen verbinding voor en in de auto een hoofdtelefoon op lijkt me geen goed idee.

Als iemand me hier op ideen kan brengen voor hoe ik goed gebruik kan maken van een Ipod, laat het maar even weten.

Ondertussen hier even de video Summertime
(Misschien parental guidance, er lopen wat dames in erg kleine bikinis rond, of denk ik dan te Amerikaans?...ok nu gaat iedereen kijken natuurlijk...)


Comments:
Hey Sue,

gaat lekker zo je credit history opbouwen. Blijf het een raar systeem vinden. Je gaat trouwens wel steeds amrikaanser denken zo te lezen haha.

Doe maar rustig aan hoor met die foto's....
 
Mooi dat ik dat weet. Dat ga ik dus ook even proberen. Niet geschoten..

Een kat aanschaffen.... Ik heb er 5 in de aanbieding. Jammer dat je zover weg woont anders kwam ik hem persoonlijk brengen. Er is werkelijk niet vanaf te komen.
 
Eindelijk wat credit opbouwen, wel goed.
Ik zou niet eens weten hoe een Ipod werkt, geen suggesties hier :)
 
Hallo Sue,
Ik heb dan we geen iPod, maar een ander merk mp3 speler. Ik gebruik mijn mp3 speler ook in de auto, zonder koptelefoon, want dat is gevaarlijk (en niet toegestaan) maar met een fm transmitter. Je sluit die fm transmitter aan op de hoofdtelefoonuitgang van je iPod of welke mp3 speler dan ook, je zoekt een vrije frequentie op je autoradio op en je steld die fm transmitter daar ook op af. Heel simpel, en met mijn 20 Gb harde schijf heb ik een eneorme lading muziek bij de hand in een apparaatje ter grootte van een pakje sigaretten. Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/FM_transmitter
 
@Bo
Foto's plaats ik morgen (zondag even).

@Petra
Ik zou zo een kat van je overnemen maar het is inderdaad wat te ver weg LOL. Inderdaad gewoon CitiBank proberen. Niet geschoten...

@Bugs
Goede tip die FM transmitter. Wist niet dat ze zoiets hadden.
 
Hoi Sue,

Ik zit nog steeds op een antwoordje
te wachten of op een belletje om te kleppen over de CHN die nu een andere naam heeft trouwens.

Ik heb ook met het krediet bijltje moeten hakken en heb nog wel een paar tips.
Ga naar je bank en vraag om een lening van $1000. je kan dit bij een paar baken doen.
Koop bij dezelfde bank daarmee een CD (certificate of deposit) en ga dan die lening afbetalen. Kost je een paar procent rente maar op $1000 is dit te verwaarlozen)
Bank loopt geen risico want ze hebben jouw geld in een CD.
Jij betaalt af en bouwt daarmee credit op. Als je lening afbetaald is heb je dus aan je credit gewerkt en ook nog eens $1000 opgespaard.
je kunt ook een prepaid creditcard krijgen.
je stopt een x bedrag in een account en krijgt een CC met een zelfde x bedrag. Vul bedrag X elke maand weer aan en je bouwt weer credit op.
Een sears card of JCpennies is ook vrij gemakkelijk te krijgen. Begin met een kleine limiet.

Goed credit is o zo belangrijk.
Laatst nog ineens een korting gekregen op auto insurance omdat we outstanding credit hadden.
Ik hoop binnenkort nog eens wat van je te horen.

Groetjes,

mark (ned in Mo)
 
@Mark:
Ja sorry sorry. Telefoon nummer is genoteerd en ik ga je van de week zeker even bellen.

Groetjes,
Sue
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?