Sunday, August 24, 2008

 

Fay en Aldi

Van Fay (de tropische storm) heb ik hier in Orlando niet zoveel meegekregen. Dinsdag waren er wat rukwinden en veel regen maar niets stormachtigs. Donderdag kwam de wind in ene weer opzetten, veel regen, veel rukwinden en waaiden de deuren van het restaurant constant open en floepte de stroom constant aan en uit. Een restaurant verderop had de hele dag zelfs geen stroom. Wat bleek Fay bleef in ene boven Florida hangen in plaats van richting Georgia te waaien en maakte zelfs een draai richting de Westkust van Florida en kwam dus weer over Central Florida heen. De Oostkust van Florida heeft behoorlijk wat last gehad van overstromingen en stroomuitval.

Maar goed hier verder geen schade...nou ja de auto van mijn buurman kwam er wat minder vanaf...

De foto heb ik door mijn screened porch genomen want ik vond het een beetje lullig op straat te gaan fotograferen. De avond dat ik thuiskwam heb ik ze nog wel geholpen want het was donker, stromende regen en hun fototoestel deed niks meer. Het dak is finaal ingedeukt maar de auto is waarschijnlijk niet total loss. De boom is recht op de auto gevallen en heeft verder geen andere autos geraakt. Maar ze baalden flink, hadden de auto net een maand.

Verder kwam ik er vandaag achter dat de ALDI een x-aantal zaken hier in Orlando gaat openen. En allemaal in best aardige wijken. Een ALDI gaat zelfs eind oktober niet al te ver weg van mij open. Ok 9 miles verderop maar gezien de prijzen die ik al op de website gezien heb wil ik daar best 9 miles voor rijden. Zeker nu de Walmart hier (en ik denk nationwide) zijn prijzen behoorlijk aan het opschroeven is. Het scheelt nu weinig meer met supermarkten als Publix. Het scheelt nog wel maar 5 tot 20 cent maximaal op producten en dat vind ik dus niet veel meer. Het is nog net het rijden naar de Walmart en langer in de rij wachten waard, maar voor hoe lang nog...eind September gaan de eerste ALDIs hier al open en die liggen wel wat verder weg maar ik rij er dan zeker even langs. Bevalt het me daar dan ga ik zeker weer net als in Nederland de meeste boodschappen bij de ALDI halen (maar dan degene wat dichter bij mij). Nadeel van de ALDI is dat ze om 8 uur al dicht gaan, maar ja dat zien we dan wel weer. Of de ALDI een succes word hier? Ik heb geen idee, de krappere openingstijden, dicht zijn op de meeste nationale feestdagen, kwartjes in de karretjes...geen idee of het aanslaat maar we zien wel. Vooralsnog zijn ze erg aggresief aan het openen en gezien de commentaren op de verhoogde prijzen van Walmart van iedereen hier die ik hoor, kan het best wel eens de perfecte timing zijn.

Dat was het weer even.


Comments:
Dit is wel lullig voor je buurman, de enige zijn met schade aan zijn nieuwe auto! Niet dat je het een ander ook gunt, maar hij zal ook wel denken 'Waarom precies alleen die van mij!'?

Ik mis de ALDI. Toen wij nog in Illinois woonden was er ook een ALDI en daar liep je met een overbeladen boodschappenkarretje naar buiten, alsof je bij een andere andere winkel slechts een plastic tasje met boodschappen had gekocht, qua prijs dan.

Wij doen soms wel eens boodschappen bij King Soopers en soms bij Walmart. Okay, elke week worden er ook boodschappen gehaald bij Whole Food Market, omdat ze daar dingen hebben die niet te vergelijken zijn qua kwaliteit (zoals brood en diverse delicatessen) bij andere supermarkten.

Ik heb nog niets van opschroevende prijzen bij Walmart gehoord, maar zag deze week wel dat de Senseo koffie pads (16 stuks in een pakje) meer dan $2 dollar duurder was bij King Soopers dan bij Walmart. Het is precies hetzelfde en omdat wij elke week tussen de 4 en 6 pakjes halen, scheelt dit enorm en dan heb ik het alleen nog maar over de koffie. Laat staan als ik het over andere produkten heb welke in flessen zitten, zoals shampoo enzo.

Ik denk dat we per week door boodschappen te halen bij Walmart minimaal $20 dollar uitsparen.

Als er een ALDI zou zijn hier in de buurt, dan zou minstens het dubbele kunnen worden uitgepaard. ALDI heeft heerlijke Belgische chocolade namelijk, voor bijna geen geld. :-)
 
Oei, dan baal je, als er een boom recht op je auto valt! Ik ga eigenlijk nooit naar Walmart, dus geen idee, of die hier duurder is geworden. Geef mij Target maar!
 
In ben ook eigenlijk nooit een Walmart fan geweest, maar wel een TARGET liefhebber!

Alleen, sinds wij verhuisd zijn naar Colorado, is TARGET hier echt geen prettige zaak. Het is er vaak zo druk, dat je helemaal achteraan moet parkeren en je weet hoe de Amerikaanse parkeerplaatsen zijn: die hij groot!!!

Maar daarnaast hangt er bij TARGET ook een onprettige sfeer, dat het er echt niet leuk winkelen is.

Nu was Walmart ook nooit mijn favoriet, maar met name nu ze die nieuwe SuperStore hebben en alles lekker 'nieuw' is, verkies ik de laatste tijd toch Walmart boven TARGET.

In Highalnd Park, IL was juist TARGET weer een fantastische winkel om te shoppen.
 
@Martin
Het eerste what de buurman uitte was inderdaad "Why my car? The rest of the parking lot is empty, but I had to fall on my car..."
Ik had wel heel veel medelijden met hem. Het was ook erg lullig want op dat moment stond er inderdaad in de hele omtrek waar de boom had kunnen vallen geen enkele andere auto.

Sommige producten zijn inderdaad bij de Walmart nog steeds aanzienlijk goedkoper (shampoo en inderdaad import) maar voor het grootste deel hier zijn de verschillen met andere supermarkten rap aan het slinken. Waar het tot een paar maanden terug nog enorm kon schelen zoals met merk frisdranken, melk, yoghurt, de meeste vers vleesproducten, fruit etc scheelt het nu echt nog maar een paar centen. Misschien is het een Florida of zelfs Orlando ding. Geen idee.

@Kasaka en Martin:
Target vind ik inderdaad ook een fijne winkel. Helaas zit de dichtsbijzijnde Target hier 10 mile vandaan en passeer ik ongeveer 3 Walmarts voor ik bij de Target ben. Dus meestal kom ik dan toch weer bij de Walmart uit LOL.
Target heeft altijd wel van die leuke bakkerij dingen, althans degen waar ik dan meestal heen ga als ik ga LOL
 
Jeetje het zal je auto zijn, zonde zeg!!

Ik heb hier een ALdi bij al de andere supermarkten zitten en ik ga elke week naar de ALdi. Zeker omdat de Aldi hier ook werkproducten verkoopt en vaak dezelfde merken heeft als bv de Hannaford of Wal mart. Maar wel een stuk goedkoper! Ik zal me daar gek zijn om voor het zelfde pak bloem 50 cent meer te betalen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Wij hebben geen Target dicht bij en degene die er een paar dorpen verderop is is geen prettige supermarkt om boodschappen te doen. Wij gaan eigelijk nooit boodschappen doen bij de Walmart. Zeker met groente en fruit zijn ze heel erg duur. We halen wij vaak andere dingen bij de wal mart. Dingen voor het motel, of gewoon huishoudelijke dingen of zoals nu school spullen.

gr petra
 
Hey Sue,

ik blijf het grappig vinden om jou blog te lezen, en mede daardoor kwam ik tot de volgende conclusie... jarenlang liep Europa achter Amerika aan en werden dingen uit de Usa overgenomen door ons. Het lijkt nu ineens omgedraaid te zijn. Om even bij jou verhaal te blijven.... Aldi naar Amerika, wel met wat beperkingen t.o.v. openingstijden e.d. vergeleken met andere supermarkten, maar ik denk dat het een hit word.

Verder las ik van de week dat Smart (je weet wel van die hele klein auto's) dankzij de introductie en het succes in Amerika weer winstgevend is. Nou vraag ik je, zo'n kleine auto in amerika....

ik ben benieuwd wanneer bij jullie de slurptax ingevoerd gaat worden....
 
Bo, in het plaatsje Loveland dat naast ons ligt is een grote Smart dealer. Net als in Nederland zien die gebouwen er hetzelfde uit: veel glas in de vorm van een toren met allemaal smarts er in.

Toch heb ik nog maar 1x een Smart gezien hier in Ft Collins, tussen al die mega grote Amerikaanse trucks. Je zou er toch meer verwachten als het inderdaad een grote hit in Amerika is, maar ik zie din Smarts helemaal niet op de weg.

Toch zou ik me tussen als die grote trucks hier niet echt lekker voelen om daar met een smart tussen te rijden. Vaak zijn de bumpers van de Amerikaanse trucks even hoog als het dak van de Smart.

Over sardientjes gesproken, hahahaha...

Volgens mij hebben ook veel Nederlanders die nog nooit in Amerika geweest zijn (of andere Europese landen) het idee dat Amerika ver vooruit loopt met alles.

Nou, je komt inderdaad van een koude kermis thuis, want waar dat fabeltje vandaan komt weet ik niet, maar Amerika loopt met heel veel dingen nog ver achter ten opzichte van bijvoorbeeld Nederland.

Okay, hier heb je vaak de gekste dingen die je ziet en mee maakt die in de ogen van een nuchtere Nederlanders als iets ongelooflijks over komt. Dat is wel weer 'typisch Amerikaans', hahaha...
 
@ martin

ik heb zelf ook een klein jaar in Orlando gewoond, dus ben wel een beetje bekend met wat je beschreef. Al dateert mijn ervaring alweer uit 2000. Het viel me vorig jaar ook nog op toen ik een paar dagen in miami was dat er daar maar weinig verandert was wat dat betreft. Al moet ik wel zeggen dat ik miami absloluut niet als graadmeter voor de rest van de USA zie...
 
@Martin
In Los Angeles heb ik wel een aantal Smarts zien rondrijden. Maar da's denk ik ook meer hip daar. Hier in Orlando ben ik er nog geen een tegen gekomen. Ik zie mezelf ook niet in een Smart, ik bedoel met een Golfcart ga ik ook de weg niet op LOL.

@Bo
Qua techniek is er in de VS niet veel verandert dan toen wij er zaten. Ik ben nog steeds verbaasd dat ze de nieuwe Iphone met G3 hebben. Ik bedoel hij werd aan me verkocht (niet dat ik hem gekocht heb) alszijnde een van de weinige telefoons met G3...
Sommige dingen loopt de VS voor en andere inderdaad achter. Maar het blijft hoe dan ook een fantastisch land :-)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?