Tuesday, October 07, 2008

 

Mijn Toyota

Ik ben gisteren samen met een vriend van hier in Orlando weer naar de Toyota dealer geweest en nu de trotse eigenaar van een 2007 Toyota Corolla.

Een goudkleurige Toyota Corolla uit 2007 proefgereden en die beviel wel. Dus kijken wat voor deal ze konden maken. Het was even frustrerend want gisteren bij de dealer kwamen ze "erachter" dat ik een First Time Car Buyer ben voor een lening. (Wat dus inhoud dat en het renet percentage (en dus de aflossing) hoger is, en het moeilijker wordt een lening te krijgen.) Ehm ja ok maar dat was ik twee weken geleden ook al, heb ik duidelijk aangegeven. Ja maar dat hadden ze even over het hoofd gezien, (vraag me niet hoe) dus nu werd het qua rente percentage een stuk anders. Nou oke, laat maar zien waar je mee kan komen dan...en ik verwachtte eigenlijk al met lege handen thuis te komen.

Na veel vijfen en zessen en 3 keer te zijn weggelopen, heeft de dealer me gisteren een zeer goede deal gegeven. Elke keer dat ik wegliep, kwamen ze me achterna rennen of ze niet nog wat beters konden verzinnen. Ja en dan alles bij ik weet niet hoeveel banken neerleggen. Dat gebeurt dus niet. Nee dit was echt alleen via de Toyota bank en er moest toch wat te regelen zijn want ze wilden niet dat ik met lege handen wegliep. Ja dat hebben ze letterlijk zo gezegd. Het is dus echt een buyers market op dit moment.
Dus uiteindelijk na 3 keer weglopen kwamen ze met een deal waar ik echt geen nee tegen kon zeggen. Voor nog geen $220 per maand voor de auto inclusief alle belastaingen en fees, maar dan wel voor 6 jaar. Ja boeit mij wat, Toyota's gaan wel langer dan 6 jaar mee dus ik vind het best. En dan voor $24 per maand extra kon ik ook nog een volledige garantie krijgen en lo-jack (dan kan de politie snel je auto terugvinden indien die gestolen wordt). Eerst wilde ik die extra $24 niet doen maar op 6 jaar aflossen is dat in totaal maar $1728 meer. Ik heb "zomaar" een aantal onderdelen genoemd en die vielen allemaal onder die volledige garantie. Enige wat er niet onder viel waren dingen die nu eenmaal standaard verslijten als remblokjes, oil vervangen, sparkplugs. Ok dan dan wil ik de gok wel nemen met extra garantie. Ik ben approved voor een lening met Toyota, geen co-signer, en een leuk bedrag per maand. Dus ik rij nu en een goede auto en ik kan eindelijk aan mijn credit history gaan werken. Kan je wel zeggen dat er best een last van mijn schouders is gevallen.

Ik heb een 2007 Toyota Corolla, met 29000 miles, goudkleurig, alles automatisch etc. En hij rijdt heerlijk. Heeft lekker veel opbergvakjes dus alles van mijn pen tot mijn quarters (voor de tolweg, ik wou bijna zeggen parkeren maar dat was Nederland and Los Angeles) en mijn navigatie systeem heeft een plekkie gevonden. Het enige wat de auto niet heeft is cruise control. Wel wennen, maar aan de andere kant heeft deze auto zoveel meer wat die andere niet had. Je kan nu eenmaal niet alles hebben LOL.
Ik heb achterin 3 gordels, ok da's normaal. Maar wat ik nog nooit gehad heb is dat de middelste gordel ook over je schouder heen gaat, dus geen buikgordel is, wel handig als ik ooit 3 mensen achterin vervoer. De hoofdsteunen achter zijn volledig te verwijderen dus dat geeft me meer zicht achteruit als ik dat wil, en mijn stoel voorin is volledig verstelbaar ook in hoogte. Wel heel lekker want nu kan ik eindelijk weer een stukkie van de motorkap zien, geeft me met rijden op een of andere manier een prettiger gevoel.
Oh en de airco doet het perfect. Het was op een gegeven moment vreselijk koud in de auto. Is geloof ik ook de bedoeling met airco...

Ben er echt heel blij mee. Vanmiddag moet ik werken en tot midden in de nacht (nou ja meer vroeg in de morgen) maar anders wist ik het wel. Op mijn volgende vrije dag ga ik even lekker een stuk rijden. Ik denk dat ik de Nederlandse bakkerij in Haines City dan maar weer eens ga opzoeken.

Hier nog wat fotos van mijn nieuwe auto



Comments:
Leuke auto. Veel plezier ermee.
 
gefeliciteerd met je nieuwe auto!!

Veel rijplezier ermee.

Groetjes,

Rita
 
Ziet er netjes uit Sue. Ga je vast plezier van hebben......
 
Hoi Sus

gefeliciteerd met je nieuwe toyota corolla. mijn schoonmoeder zou zeggen mooie auto jammer dat het een japanner is. Heeft te maken met een oorlogs verleden.
Hoe zit dat nu met de
"all american dream"
past daar zo'n auto wel op de oprijlaan ik denk dat een
"mercury grand marquis" beter staat
En daar gaat de dicussie over vanaf 16-10-2008
Veel succes met je nieuwe aanwinst goede keuze en slimme overeenkomst(deal) heet dat bij jullie.

je trouwe fan
 
Dat is een mooie wagen soo.. Daar mag je best blij mee zijn ja. En inderdaad goed voor je history. En dat is ook veel waard.

gr petra
 
@Anonymous
Dank je ;-)

@Rita
Ook hartelijk dank

@Bo
Is wel geen Mazda LOL maar ik ga er zeker veel plezier van hebben.

@Trouwe fan
Ik denk dat ze goud wel een mooie kleur had gevonden LOL.
Grand Marquis...hhhm dat wordt een huis met een erg grote oprijlaan LOL

@Petra
Ben er ook heel blij mij. Zeker ook gezien het hele credit history verhaal. Het systeem zal ik nooit snappen maar ja dan het spelletje nu maar meespelen.
 
Haha... Net als je 'trouwe fan' vind ik het ook jammer dat je een Japanner hebt inplaats van een Amerikaanse auto, maar... hij ziet er heel mooi en strak uit en ik denk dat het een goede beslissing is geweest.

De dure reparatie kosten aan je Dodge zijn nu van de baan en kun je weer heerlijk genieten van het onbezorgd autorijden.

GEFELICITEERD !!!
 
Leuke wagen, Sue!
 
Mooie auto Sue , en kan alles beamen over je Dodhe, ik had er ook een...weet je nog ?? Mijn versnellingsbak ging niet meer in zijn achteruit bij ongeveer 68.000...dus nu een Nissan Maxima, wel een stuk groter, maar ja ik heb ook nog een gezin die mee rijd.
Veel plezier met je nieuwe auto en het bakje koffie/thee staat nog steeds klaar, als je een stukje wilt rijden....
Groetjes uit Melbourne,
Annewiep
 
@Annewiep
We gaan binnenkort zeker afspreken dat beloof ik.
Ik dacht inderdaad nog aan je toen ik problemen had met mijn dodge. Hoe zou het met die van jou zijn? Ben nu helemaal blij dat ik de dodge heb weggedaan LOL
Tot binnenkort.

Sue
 
Hoi Sue,
weer een klant aan je te danken, bedankt!
hartelijke groet uit herfstig Rotterdam,
annelies steenbrink
 
Hoi Sue,
weer een klant aan je te danken, bedankt!
hartelijke groet uit herfstig Rotterdam,
annelies steenbrink
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?