Thursday, November 27, 2008

 

Happy Thanksgiving

Beetje aan de late kant daar het inmiddels aan de Oostkust al voor de helft voorbij is, maar goed beter laat dan nooit.

Happy Thanksgiving

Ik ben dit jaar weer bij Denny's gaan eten en heb daar een maaltijd met kalkoen, bread stuffing, mashed potatoes and cranberry saus besteld. Dat laatste waren ze er echter compleet vergeten bij te doen. Toen ik dat terloops even meldde toen ik de rest al ophad (want cranberry saus is lekker erbij maar ik had het niet echt gemist), kreeg ik spontaan een dessert aangeboden op rekening van de zaak. Ja daar ga ik dan dus geen nee tegen zeggen. Dus een stuk NY Cheesecake ging er ook nog wel in.

Toch wel raar als iedereen richting familie gaat en ik blijf dan alleen achter in Orlando. Ach ja het is niet anders. Gelukkig was er op International Drive lekker veel toeristen verkeer dus daar even lekker tussen de mensen gelopen zeg maar. En dit jaar was ik dus ook weer vrij op Thanksgiving want het restaurant is dicht. Altijd handig.

Verder ga ik in December een cursus voor Community Apartment Manager doen. In December heb ik dan de cursus met een test, ben ik daar doorheen dan mag ik de test voor de Staat van Florida gaan aanvragen. De aanvraag duurt daarvan echter al gauw een maand of 2 omdat er een mega background check gedaan wordt. Ik wilde eerst meteen voor mijn real estate license gaan, maar dat is me door veel mensen afgeraden omdat de markt nu zo slecht loopt. Velen gaven aan die andere cursus eerst te doen. Dus eerst die andere license maar en dan vanaf daar door voor real estate. Kan ik ook meteen nog even wat langer sparen want de license waar ik nu voor ga is wat goedkoper om te halen en kost wat minder tijd. Er schijnen goede banen in te zitten in Florida als je eenmaal een license voor Community Apartment Manager hebt. Ik zie wel.

Verder blijven de benzineprijzen heerlijk dalen. Ik kwam vanmorgen bij de Mobile regular voor $1.79 tegen. Niet slecht. Super was $1.85 en Premium $2.01. Ik ben met mijn Toyota nog even aan het kijken waar hij beter op rijd. Boekje en dealer gaven aan minimaal regular. Internet gaf aan zeker voor Japanners even te experimenteren want die schijnen vaak beter te rijden op een hoger octaan gehalte. Nu is regular hier 87, super 89 en premium 91. In Nederland begint het bij 95 geloof ik. Het zal allemaal wel. Nu met die lage prijzen wil ik best even experimenteren. Kwaad zal het in elk geval niet kunnen. Voorlopig haal ik slecht 1 gallon op 27 mile uit mijn auto terwijl de auto geadverteerd werd met 30 in de stad en 38 op de snelweg. Nu weet ik wel dat dit gemiddeldes zijn maar ik trek niet hard op, rij niet te hard etc dus ik had verwacht toch minimaal wel die 30 te moeten halen. Nog maar even blijven proberen en anders even langs de dealer. Heb nu toch volledige garantie, dus moeten ze daar maar even kijken wat het zijn kan.

Eigenlijk verder weinig te melden. Het weer is wat frisser op dit moment met 's ochtends tussen de 3 en 5 graden, rond 10 uur is het dan al weer opgelopen naar een graad of 18 en aan het eind van de middag koelt het dan weer af van een graad of 20 naar 15 graden en dan s'nachts weer richting 5 graden. We hebben nu een of ander koud front. Normaal is het wat warmer in de winter. Maar goed het vriest niet en het sneeuwt ook niet dus ik mag niet klagen. En er staat ook een wat fris briesje en toch zie je al die toeristen in korte broek en t-shirt lopen, 's morgens, 's middags en 's avonds...ach als ze het maar niet koud hebben...hoewel er schijnen behoorlijk wat warme sweaters in de parken verkocht te worden LOL. Bij mij staat er thuis continue echter een volle mok met warme chocolade melk klaar. Het is echt dat type weer LOL. Helaas zijn er in het restaurant geen warme dranken (verkopen we niet). Da's dan toch weer even balen, maar ja je kan niet alles hebben.

En nu ga ik even lekker DVDs kijken. Toch handig Blockbuster via de post. Ik kan op internet een lijst met films aangeven die ik wil kijken en in de volgorde die ik wil. Zij sturen dan de bovenste op de lijst op. Voor nog geen $5 in de maand mag ik twee DVDs kijken. Je hebt ook duurdere abonnementen maar voorlopig vind ik het voor $5 best zo. 2 DVDs per maand is qua tijd precies goed. Meer tijd heb ik voorlopig even niet (I wish LOL).

Comments:
Hoi, kwam je net tegen via een Amerika Forum, Happy Thanksgiving vanuit Texas, Hans
 
Hey Susanne,

Ik zou lekker bij 87 blijven, daar rijdt mijn Expedition ook op namelijk. Ik wee dat het vaak per benzinestation scheelt, want hier bij 7-Eleven hebben ze 85, 87 of 91 (dacht ik). Shay en Tova tanken altijd 85, terwijl ikzelf voor 87 ga, maar dat komt omdat Ford dit voor mijn 5,7 liter motor beter vond. Het zal wel, technisch ben ik niet, maar het scheelt je wel in je geld.

Ik zag zojuist dat wij in Ft Collins, CO $1.51 per gallon moeten betalen voor regular. Het is bijna gratis, benzine hier in Colorado! LOL!
 
Hey Sue,

We hebben je blog via worldexpat.nl gevonden en kijken iedere keer weer uit naar je nieuwe belevenissen in Florida! LOL We leven met je mee en hopen dat je goed uit het credit history verhaal komt.

Groeten Nathalie en Eveline
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?