Tuesday, November 04, 2008

 

Speechless

Van het weekend heb ik toch wel even het beste concert ooit gezien...Wat een show. Ik ben bevooroordeeld maar een aantal echtgenoten die een "Ach ik dacht ik ga maar mee" houding hadden waren na de show net zo enthusiast als ik. Dus zal er toch echt wel iets goed geweest zijn LOL.


Ik ben naar de Ft Lauderdale en Tampa shows van New Kids on the Block geweest. Ik had VIP kaarten en heb ze daarmee voor beide shows mogen ontmoeten (met nog anderen uiteraard). Wel heel kort maar o zo gaaf. Ze zijn zo vreselijk down to earth da's echt niet normaal meer. Met Joe nog even gesproken over Los Angeles en de wijk waarin ik (en hij nog steeds) woonde. Kon ik me toch in ene het kruispunt niet meer herinneren, daar sta je dan te stotteren maar hij was erg aardig. Hij heeft zo'n beetje alle straten genoemd maar niks klonk bekend. Wilde wel even weten hoe ik wist waar hij woonde...nou ehm google jezelf en de wijk waarin je woont. Oh dat wist ie nog niet. En dan nog een auto met Boston Red Sox nummerborden voor je deur (in L.A.) Bij de Tampa show ontmoeting wist ik in ene de straten weer. Dus ik vertelde Joe dat die hartelijk begon te lachen maar wel aangaf dat het inderdaad ook een mooi stuk van de wijk was. Vraagt ie Why did you leave?!? Well, Florida is a lot cheaper and the weather is still nice plus no street cleaning... Gevolgd door een lach en omhelzing van Joe. Die is binnen.
Van Jonathan, Danny, Donnie en zelfs Jordan stevige omhelzingen gehad beide ontmoetingen en vluchtig met Jonathan gepraat. En toen was het al weer tijd om te gaan. Ach er is altijd nog de zomertoer...

Wel raar na dit fantastische weekend (en de week vakantie) om weer aan het werk te gaan morgen en voorlopig geen shows meer te hebben. Ik heb uiteraard bij het concert een t-shirt gekocht. Die had ik op de terug weg aan en overal waar we stopten onderweg kregen we leuke reacties. Zelf gisteren bij de Walmart een aantal leuke reacties gehad. Van OMG ik was ook bij de show, tot Wow ze zijn weer bij elkaar wanneer komen ze hier (ehn sorry je hebt ze net gemist), tot Wow de nieuwe CD is gaaf, maar concerten tja daar was even geen budget voor. Zelf een man die helemaal enthusiast werd want hij was vroeger fan en had geen idee dat ze weer bij elkaar waren. Niet een rare blik...Maar hier hebben ze dus uitverkochte tot bijna uitverkochte arenas. Kan even geen goede vergelijking met Nederland maken eigenlijk. Maar er kunnen 15000 tot 20000 mensen plaats nemen. Niet slecht als je dat dan uitverkoopt tot bijna uitverkoopt. En zijn weer constant op TV.

Hoe anders schijnt dat in Nederland te zijn op dit moment (hoewel dat is eigenlijk nooit anders geweest). Ik heb verhalen gehoord van mensen die gewoon worden uitgelachen als ze met New Kids aankomen. In Europa worden ze naar ik hoor overal genegeerd, mensen die bellen met radio verzoeken (terwijl er dan op stations websites word aangeven dat ze aangevraagd kunnen worden) worden in de uitzending uitgelachen, singles worden niet gedraaid (van Nederland tot Duitsland tot Engeland). Een persoon is zelfs in publiek op de radio echt vreselijk belachelijk gemaakt toen ze zoals afgesproken een plaatje van de New Kids aanvroeg, terwijl zij benadert was door betreffend station en niet andersom...Sorry maar da's dus echt belachelijk. Begrijp me niet verkeert, je hoeft de New Kids echt niet leuk te vinden, maar om zo met de gevoelens van anderen om te gaan ten koste van is gewoon echt ziek.
Bovenstaande is maar weer even een voorbeeld van waarom ik me zo thuisvoel hier in de USA. Je mag uitkomen voor wie je bent. Zowel met verkiezingen als met pop groepen. Niemand zal je raar aankijken. Iedereen respecteerd elkaars mening en/of zegt gewoon niks.

Wat ik overigens heel erg mooi vond is dat ze voor een bepaald nummer begint, in alle talen het woord "Forever" op een groot scherm vertalen. Ik viel van mijn stoel toen in ene "Voor Altijd" op het scherm verscheen. Speciaal omdat het ook nog eens om een bepaald nummer ging. Juist bij dat nummer...
Verder is het hier uiteraard een belangrijke dag...de presienst verkiezingen. Morgen zullen we als het goed is weten wie er in January het Witte Huis gaat betrekken. Ben heel benieuwd. Persoonlijk hoop ik dat ik over 4 jaar Obama mag helpen herkiezen, maar we wachten wel af.

Hier overigens wat fotos (van in totaal 500 van de twee uur durende shows) van de concerten voor de mensen die geinteresseerd zijn LOL. Alle fotos zijn overigens genomen zonder flits. Niet slecht dacht ik. Helaas zijn er ook veel bewogen maar ja wat verwacht je dan met heren die niet stil blijven staan...














Comments:
Sue, wat leuk dat je hebt genoten van het concert! Nog veel leuker dat je de jongens nog een hug hebt kunnen geven en van ze hebt gehad. Je moet wel helemaal in je nopjes zijn en terecht: Dit is Amerika en hier kan dit allemaal.

Ik zal er zelf geen CD van kopen, maar ik heb ook helemaal niets met The New Kids On The Block. Ik ken ze nog wel van vroeger overigens, toen ze wel bekend waren in Nederland.
 
Ziet er gaaf uit hoor. Ook ik ken ze wel van nog in Nederland.

Zo te lezen heb jij een wereld avond gehad!

gr petra
 
Heerlijk om zo jouw verslag te lezen. Doet me denken aan het concert van de backstreetboys dat ik ooit heb bijgewoond
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?