Sunday, December 21, 2008

 

Happy Holidays

FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GOED 2009

MERRY CHRISTMAS AND A VERY HAPPY NEW YEAR



Het is weer de tijd van het jaar... Mijn boompje staat inmiddels, nog steeds hetzelfde fiberoptic boompje van een jaar geleden. Ik had nog even overwogen om een kliene echte boom te kopen dit jaar. Maar als ik hoor dat collega's hier in Orlando al gauw $75 uitgeven voor een boom waar bij thuiskomst de naalden al vanaf vallen en hij al bruin wordt, en Joe in Los Angeles zelfs $200 heeft moeten neertellen voor eenzelfde soort boom, dan hou ik het toch maar bij nep LOL. Kerstbomen horen kennelijk niet in een tropisch klimaat thuis LOL.

Verder zijn er hier ook Kerststerren in overvloed al heten die hier Poinsettia (vraag me niet om het uit te spreken, want ik spreek het verkeerd uit LOL). Ik heb er nog geen een gekocht maar dat komt nog wel een keer. Om eerlijk te zijn weet ik even niet waar ik die kan plaatsen zonder dat hij in de weg zou staan LOL. Maar het blijven mooie dingen om te zien.

En in tegenstelling tot vorig jaar heb ik geen Disney of Seaworld kerstboom gezien dit jaar. Mijn jaarpassen liepen begin December af en met verlengen wacht ik even. Ten eerste is het niet goedkoop (ok Seaworld dan wel). Ten tweede komt er bij Disney niets nieuws bij tot July 2009 als de Hall of Presidents weer heropend en President (elect) Obama is toegevoegd. En bij SeaWorld zijn ze hevig aan het bouwen aan een nieuwe attractie midden in het park dus ook daar wacht ik wel even tot de bouw klaar is.

Ik heb wel toen ik voor de laatste keer in Magic Kingdom was een gedeelte van de opname van de NBC Christmas Day Parade gezien. Wel leuk om mee te maken. Ze waren op dat moment het gedeelte met optredens aan het opnemen. Vanaf het treinstation had ik redelijk zicht en heb van verre David Cook van American Idol gezien en Sarah Brighton. Al moet ik eerlijk zeggen dat alle twee de artiesten me verteld zijn door andere omstanders want ik zou ze niet herkend hebben LOL.

Verder is het weer nog steeds lekker hier. Het is af en toe wat kouder, maar vandaag liep ik weer in korte broek en t-shirt dus ik mag niet klagen LOL. En dan nog de dagen dat het hier koud is is het dan een graad of 12 dus nog steeds geen vriesweer.

En ik heb inmiddels mijn CAM cursus erop zitten (zie een eerdere post). Ik moet nu het examen gaan aanvragen. Deze aanvraag kost ook nog een keer $300 en kan ik niet zomaar doen. Ik moet eerst vingerafdrukken laten nemen op het politiebureau. Ik dacht eitje...niet dus die zijn alleen beschikbaar op woensdagen en laat ik nu moeten werken en even weggaan voor vingerafdrukken kan ik uiteraard vergeten. Dus nog even kijken hoe we dat gaan oplossen. Hoe langer ik wacht met aanvragen, hoe langer het duurt voor ik weet of ik examen mag doen. Er moet namelijk eerst een hele background check gedaan worden en omdat er op dit moment veel vraag is naar CAM examens is de verwerkingstijd voor aanvragen 10 weken. Oeps. Ach ja, dan heb ik ook 10 weken langer om te studeren dus dat scheelt dan weer. We zien het allemaal wel. Uiteindelijk zal het allemaal wel goedkomen.

De cursus was in elk geval erg leuk en ik zat met het meerendeel mensen van mijn leeftijd die in real estate werken en tot de crash ook succesvol en nu vanwege hun real estate allerhande banen on the side doen. Er waren makelaars maar ook developers en ze kwamen werkelijk waar overal in Florida vandaan. De meesten willen wel hun CAM license halen maar meer vanwege de meerwaarde bij hun real estate license. En door gewoon te praten met mensen kom je er dan achter dat er best veel omgaat in dat real estate wereldje. Een jongen van iets ouder dan ik, is eigenaar van twee development companies. Als ik dat zo hoor heb is destijds toch een verkeerde carriere gekozen LOL. Ik had het kunnen weten...destijds tijdens mijn stage is me al gevraagd of ik mijn real estate papieren wilde halen zodat ik wat met timeshares kon gaan doen. Maar ja toen zag ik dat helemaal niet zitten. Grappig hoe het balletje dan soms toch kan rollen. Goed ik ga nu wel niet voor mijn real estate license, maar ben dat t.z.t wel van plan. Eerst het CAM papiertje maar even binnen halen en kijken wat dat kan brengen. Maar zover is het nog even niet, eerst maar kijken of ik uberhaupt de background check doorkom LOL.

Fijne Feestdagen in elk geval alvast.


Comments:
Wow, dat is duur zeg... $300 dollar en ik wist niet dat er een hele background check met vingerafdrukken gemaakt moest worden. Zit er ook gelijk een wapen vergunning bij inbegrepen? LOL!

Nog bedankt voor je Kerstkaart, dat vonden we heel leuk (en lief). Wij zijn al jaren geleden (in Nederland was dat al) gestopt met het versturen van Kertskaarten. De reden was dat ik elke keer meer dan 200 kaarten moest schrijven die Tova had uitgezocht. Ja, die kocht ze, maar de rest was aan mij en ik haatte dat, haha...

Maar wens je uiteraard toch wel een MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!

Hier in Colorado hoef je niet meer in t-shirt en korte broek buiten te lopen. Niet vandaag en de komende dagen tenminste, want het is echt ijskoud buiten.

Liep ik 2 dagen geleden nog in het centrum van Ft Collins in een t-shirt tussen allemaal mensen met dikke winterjassen, sjaals en wollen mutsen... Okay, het was koud en het vroor zo'n -7 graden C., maar ik vond het wel lekker, ondanks er toch een windje stond.

Ik was natuurlijk de enige die er zo bij liep en je zag echt iedereen kijken naar mij. Ze zullen ook wel gedacht hebben, hahaha... Ik moest nog een flink eind lopen, want waar ik mijn $20 dollar Duits Kerststolletje met amandelspijs wilde kopen (een piep kleintje) was geen parkeerplaats voor de deur, dus ik moet een blok verder mijn auto ergens in een van de zijstraten parkeren en er verder naar toe lopen.

Ik wou dat ik op mijn flip-flops liep met korte broek aan, hahaha... dan zou ik nog veel meer grote ogen hebben opgeworpen dan alleen in een t-shirtje met korte mouwen. Maar ik vond het wel grappig, al die aandacht.

Heb je in Florida eigenlijk wel een Kerst gevoel met zomerse temperaturen? Hier in Colorado wel, maar er ligt dan ook al meer dan een week sneeuw en de verwachting is dat er morgen en overmorgen nog meer bij komt.

Ik heb toch maar een lekkere warme hoodie gekocht deze week. Het kan soms echt koud zijn.
 
Dat is een duur examen! En ook dure kerstbomen daar. Misschien maar een palmboompje versieren :)
Aan jou ook een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar gewenst!
 
@Martin
Ja die CAM license is niet goedkoop, maar als ik het meteen in een keer goed doe krijg ik er ook wat voor terug.

Graag gedaan voor de kerstkaart LOL.

Het is inderdaad wel een beetje surreal om bij tropische temperaturen kerst te vieren. Je hoort wel overal kerstliedjes en alles is versiert, dus je komt wel in de stemming, maar de gure kou is er niet. Het is anders maar wel leuk anders.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?