Wednesday, January 21, 2009

 

Het is koud, erg koud

Op dit moment is het 32 F overdag hier in Orlando, FL. Het is dus gewoon 0 graden celsius in het zonnige Orlando, FL. Zo koud is het hier een lange tijd niet geweest. We hebben op dit moment een koufront, al een paar dagen is het niet warmer dan een graad of 8 overdag, en vandaag is dan de koudste dag. Vanaf morgen gaan de temperaturen weer stijgen naar 55F of 12 graden celsius en hoger. Echt niet te bevatten.

Gelukkig ben ik vrij vandaag dus ik blijf lekker binnen, boodschappen moeten maar even wachten tot later in de week. Ik heb niet echt iets dringend nodig. Gisterenavond was het zelfs in het restaurant mega koud. Een collega in de drive thru bij het raam wat steeds open en dicht gaat had het niet meer, dus we hebben elke 20 minuten maar afgewisseld en een van de medewerkers is uiteindelijk bij de 7-11 zelfs een paar keer voor de hele club warme chocolade melk en cappuccinos gaan halen. Dat doen we dus normaal echt nooit, nu moest het echt wel even LOL.

Ben net even buiten geweest, ik had een t-shirt, trui, warme leren jas en handschoenen aan en het was nog koud. Ik weet dat het hier normaal toch wel wat warmer is, maar met 0 graden celsius snap ik toch echt niet dat er nog steeds toeristen rondlopen in KORTE BROEK EN T-SHIRT. Ok het is dan misschien nog steeds wat warmer dan waar de meeste toeristen vandaan komen, maar waar je ook vandaan komt 0 graden is toch echt wel vriespunt. Maar goed, als ze maar lol hebben tijdens hun vakantie denk ik dan. Ik weet overigens niet zeker of het toeristen waren, maar ik ga er heel voorzichtig maar wel even vanuit LOL.

Ik moet wel zeggen dat je erg snel went aan de warme temperaturen. Al ruim twee jaar eerst het warme Los Angeles en nu Orlando met lekker zomerse temperaturen in de winter. Ik ben gewoon verwend. Nu is het een paar dagen koud en ik kijk alweer uit naar de dagen met normale temperaturen want het is koud LOL. Ik had eigenlijk verwacht dat de ramen van mijn auto bevroren zouden zijn, maar dat is dus weer net niet gebeurt. Valt alweer mee.

Verder alles nog steeds goed hier. New Kids gaan weer op toernee en komen in Maart zelfs naar Orlando toe. Een tijdje terug heb ik als geintje een lijst met hotels met een Starbucks in de lobby naar Jon gestuurd. Die gast is gek op Starbucks en loopt werkelijk waar practisch continue met een Starbucks koffie in zijn hand. En heeft een keer gemeld dat hij erg enthusiast was dat sommige hotels een Starbucks hadden, dus tja wat doe je dan...kreeg ik verdorie nog antwoord ook. Hij vond het een leuke mail en Starbucks moest maar eens een toernee gaan sponsoren. En een paar weken later kondigen ze aan dat ze inderdaad naar Orlando komen. Cool. Dus in Maart ben ik en de hele groep hier uit Orlando weer van de partij.

Wow net Breaking News op TV. Het Renaissance hotel aan de overkant van de straat staat in de hens. Nou ja in de hens. Er schijnt een kamer op de bovenverdieping in de fik te staan. Vandaar al die sirenes net. Verdorie en net nu ik Starbucks wilde halen die daar in de lobby zit...

Comments:
In de Renaissance zat wellicht een gast die het ook te koud vond. Toch maar goed dat ik aan het einde van het jaar daar niet naar toe ga. Veel te gevaarlijke gasten in de winter *<;o))
 
Hier is het al vijftien dagen kouder, dan gemiddeld, en ik heb er meer dan genoeg van! Misschien hebben die toeristen geen andere kleren mee, je denkt tenslotte in FL in je zomerkleding te kunnen lopen!
 
Oh jee... Je hebt je nu verdacht gemaakt, wat die brand in het Renaissance betreft. Tenminste, als dit hotel ook op de lijst stond van hotels die ja naar Job gestuurd hebt! Of jij of Jon staan nu als verdachten bekend! :-(

LOL!

Jee, dat het koud is in Florida! Ik loop ook in een t-shirtje rond. In Colorado is het al een paar weken zo'n 60F a 65F en deze week is het zelfs al een paar dagen boven de 70F. Hier in (waar ik nu voor mijn werk zit) in California is het wel bewolkt, maar toch nog 83F.

Morgen vlieg ik weer naar huis. Ik zag dat het dan in Colorado ook weer kouder zal zijn, namelijk 45F en kans op sneeuw. Hopelijk valt het wel mee, want ik heb alleen maar een t-shirtje aan. (Ja, ook een jeans enzo natuurlijk, haha).
 
Wil je wel geloven dat er hier mensne zijn die nog op de korte broek lopen en op een t shirt. En dan te bedenken dat het hier -20 was afgelopen week. En geloof mij je gaat dood van de kou. Ik moet wel erg lachen om je kou beschrijving . Het is hier namelijk vandaag -3 en dat vonden we toch warm.. Ik heb vanmiddag ookm mijn trui op het werk uitgegooit want ik ahd het warm. En dan loop ik ook telkens naar buiten.

Gr petra
 
@Pap
LOL

@Kasaka
Nooit bij stilgestaan dat er waarschijnlijk inderdaad alleen maar zomerkleren in de koffers zitten. Daar zeg je inderdaad wat.

@Martin
ROFL hotel stond inderdaad ook op de lijst...ik vond het al raar dat er steeds een helicopter in de buurt bleef rondzweven LOL

@Petra
Ik ben hier echt verwend LOL. Ik vind het vriespunt nu net zo koud als alle andere Floridianen vorig jaar. Wel grappig hoe je zo kan wennen aan de warmte.
Wow lopen ze daar ook in korte broek? Niet te filmen af en toe LOL

Sue
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?