Thursday, January 22, 2009

 

Ramen krabben

Geloof het of niet maar ik heb vannochtend ijs van mijn ramen moeten krabben. Wat ik gisteren verwacht had gebeurde dus vanmorgen. Het was weliswaar een flinterdun laagje maar met geen mogelijkheid van het raam af te krijgen. Daar sta je dan op de parkeerplaats...uiteraard in geen velden of wegen een ijskrabber te bekennen. Die had ik in Nederland wel standaard in mijn auto, maar hier dus niet. Ik heb wel een klein ramenwissertje maar die deed weinig. Ook de ruitenvloeistof hielp niet. Krabben met een credit card wilde ik niet riskeren, zo dik was het laagje nou ook weer niet. En de ventilator op heet en dergelijke duurde erg lang. Toen maar weer naar boven gelopen om een emmer met heet water te vullen en zo het ijs eraf te krijgen. Dat lukte dus. En ik kon zo weer snel, veilig en ijsvrij op weg naar mijn werk.

Hier een foto als bewijs lol. Het was gelukkig alleen mijn voorruit en achterraam. Zijramen waren gewoon normaal. Maar goed hebben we ook een keer meegemaakt. Voor alles is een eerste keer, zelfs in het warme Florida.



Comments:
Hoi Sue,

Foei, een emmer heet water? Als Nederlander weet je toch, dat je dat nooit mag doen? Als je pech hebt kan het glas namelijk kapot gaan van de plotselinge temperatuursverandering.... Maar heb blijft natuurlijk wel bizar...
Ik moet nog maar eens goed nadenken over of florida in oktober voor onze huwelijksreis wel geschikt is.... :)

Gr. Bo
 
@Bo:
Gefeliciteerd LOL.
Oktober is nog goed te doen, lekker zonnig warm. In December en Januari moet je uit kijken voor een paar koude dagen.

Heb niet de emmer water leeg gegooid. Wel voorzichtig met een spons gedaan, eind goed al goed LOL
 
Holy, je gaat toch geen emmer met heet water (of warm water) over een bevroren autoruit gooien!!! LOL!

Sue, je hele voorruit had in een keer in duizenden stukjes kapot kunnen springen. Please, doe dit nooit, maar dan ook nooit meer!!! :-(

Gelukkig is er niets gebeurd.

LOL!
 
@Martin
Dat beloof ik LOL. Had anders inderdaad een dure reparatie geweest.

Sue
 
Het eerste waar ik aan dacht is al gemeld ;-)

Maar ach, zoals je zei, nu heb je dat ook een keer meegemaakt ;-)
 
Blijkt maar weer. Ik heb dus nooit van mijn leven ooit ijsgekrabt met een emmer water, tot van de week toe dan ROFL.
Geloof me gezien de comments blijft het ook bij deze ene keer LOL.

Sue
 
Zijn er eigenlijk wel ijskrabbers te koop in Flordia?

Hahaha...
 
Ramen krabben is dagelijkse kost hier. Gek als het in Florida ook eens voorkomt, dan sta je even te kijken :)
 
@Martin
Ik heb eigenlijk geen idee. Schaars goed hier denk ik LOL.
Een collega had een betere oplossing...verhuizen naar een woning met garage LOL

@Annemiek
Het is inderdaad een rare gewaarwording. Er klopt dan gewoon iets niet. Het was wel niet zwaar bevroren maar toch.
 
Hoi Sue,
We hadden al eerder een post achtergelaten, maar per ongeluk bij een veel vroeger berichtje.
We wilden je laten weten dat we iedere keer weer genieten van al je belevenissen in Florida. We kijken uit naar al je verdere berichten LOL!
Veel succes verder in het verre Amerika.

Liefs je trouwe fans,
 
Gisteren was New Kids op tv in Nederland.
Terugkijken: rtl4 uitzending gemist.
Programma's: Editie nl en rtl boulevard. (3-2-2009)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?