Sunday, February 22, 2009

 

Drukke week

Net een hele drukke week achter de rug. 7 dagen achter elkaar gewerkt met open en sluit diensten. Niet mijn favoriete rooster. Maar goed ik was gisteren en ben vandaag (zaterdag en zondag) lekker vrij. Had ik wel even nodig twee dagen achter elkaar.

Gisteren de hort op geweest om van alles en nogwat te regelen. Eerst naar de kapper. Wat was het geval…ik ben vanmezelf medium blond. Ik heb een spray blond gebruikt om wat highlights in mijn haar te krijgen. Heb ik wel vaker gedaan en het resultaat was altijd goed. Lijkt dan een beetje op zon geblondeerd haar. Nu moeten ze iets in die formule verandert hebben want ik had in ene geen blonde highlights meer maar een meer roodachtige gloed. Ik kreeg in ene vragen of ik familie in Ierland had zitten. En nou ga ik dus over een paar weken mijn favoriete mannen weer ontmoeten, ja dat wil ik dus niet met een rode gloed in mijn haar. Dus zei een collega dan verf je toch je haar. Ja daahaag dacht ik nog. Dat gaat natuurlijk helemaal fout. Nee was heel gemakkelijk en goedkoop dus op haar aanraden (ze verft haar haar erg vaak) had ik een of andere verf crème kit gekocht. Ze was even vergeten te melden dat het dan een bepaalde warme gloed blond moest zijn. Ja weet ik veel...Het resultaat was nu een zeer lichte groene gloed over mijn haar. Niet opvallend, maar wel aanwezig.

Joe is erg nickname-erig en ik wil straks ook niet herinnerd worden als de “Girl with Green hair”. Dus op naar de kapper en het verhaal uitgelegd hoe ik die Spray had gebruikt en het een paar weken terug weer had willen terug verven naar medium blond. Ze wist meteen wat er fout was gegaan. En wat blijkt mijn vaste kapstertje was vroeger ook NKOTB fan maar is nu voor Motley Crue. Wereld van verschil maar dat geeft niet. En de Nederlandse consul hier schijnt haar buurman te zijn. Maar goed dat groen moest er inderdaad uit LOL. En nu ben ik weer terug naar medium blond.

Toen op naar Ikea want ik wilde er nog een ladekast bij hebben voor wat extra opbergruimte. Ik heb een kastje gevonden wat niet te klein en niet te groot is en precies onder het raam past. Ladekastje zit nog niet in elkaar, dat komt volgende week wel een keer. Gelukkig wist ik precies waar het kastje stond in het magazijn dus ik ben bij binnenkomst meteen doorgelopen naar het magazijn en inladen maar. Het was zaterdag en ook hier in Orlando vreselijk druk bij de Ikea.

Ik moest ook nog een paar nieuwe sneakers en spijkerbroek hebben. Dus op naar de Millenia Mall vlakbij Ikea. Ja mooi geen parkeerplek te krijgen. Nou dan maar door naar het Outlet Center…zelfde verhaal, geen een parkeerplek. En om nou rondjes te blijven rijden tot er een plek vrijkomt…dacht het even niet. Dan moeten die schoenen en broek maar wachten tot volgende week.

Dan door naar de Publix want ik moest nog even wat boodschappen hebben. Walmart ga ik op een Zaterdag al helemaal niet meer heen want dan sta je uren in de rij hier. Staan ze voor de Publix in ene met Girlscout cookies. Dat is het enige echt Amerikaanse ding wat ik nog nooit gedaan heb, en die meiden stonden zo lief iedereen te vragen en mensen liepen gewoon door. Het was wel $3.50 maar ach het is voor een goed doel en die meiden waren helemaal enthusiast. Welke ik wilde…tja…nou welke raad je me aan…alle 3 de vingers gingen naar de Thank You cookies. Nou dan doen we de Thank You cookies. En ze zijn inderdaad er lekker. In deze versie zit gelukkig geen High Fructose Corn Syrup (helemaal niet bij stilgestaan stom eigenlijk) dus dat zit in elk geval goed. Het zijn koekjes met een chocolade laagje en dan in een aantal verschillende talen Thank You, Merci etc op het koekje. Kwa smaak te vergelijken met van die koekjes met een gesuikerd chocolade laagje in Nederland. Errug lekker.




Waar wel High Fructose Corn Syrup in zit zijn Oreos…die had ik al een tijd niet meer gehad want die pakken zijn zo groot voor mezelf alleen. Dus ik dacht ik stap bij de Walgreens naar binnen en kijk of ze een kleinere snack verpakking hebben. Die hadden ze dus. En ik bedacht me in ene laat ik voor de grap eens kijken wat er inzit…en ja hoor HFCS. Dus dan maar geen Oreos meer. Ach er zijn ergere dingen.

Bij de Barnes & Noble even naar binnengelopen. Was ik ook al een tijd niet meer geweest. Daar hadden ze een boek over Amerikaanse geschiedenis liggen voor $8. "The Essentials of American History" Het haalt veel gebeurtenissen aan van Amerika maar dan net even het essentiele. Voor mij eigenlijk een boek waar ik al een tijdje naar op zoek was. Ik heb ook een ander boek maar dat boek gaat zo diep op details in dat ik dan allang de draad kwijt ben. Dit is van alles net genoeg, om een goed beeld van alles te krijgen. Nu had ik dat wel maar alles ging een beetje door elkaarlopen. Dit is een erg mooi boek om de draad weer goed op te pakken.



En ik heb ook meteen maar het eerste boek uit de Twilight serie meegenomen. Daar heb ik goede dingen over gehoord en hier is iedereen er ook lyrisch over dus ik dacht ach weer een nieuwe boek erbij kan nooit kwaad. En tot dusver leest het prima weg. Nu alleen de film nog bekijken maar dat doe ik wel als ik het eerste boek uit heb LOL.

Dan gisterenavond lekker met vrienden uit eten geweest. Was heerlijk maar ook met uit eten moet ik oppassen. Heel stom had ik een hamburger besteld met een of andere barbeque saus. Ja stom. Ik had dus last van en het brood en de saus. Nou ja dan echt maar bij salades houden en af en toe een steak of wat dan ook.

Maar goed al met al een drukke vrije dag gisteren. Vandaag ga ik dan ook lekker niks meer doen en heerlijk van mijn vrije zondag genieten.

Comments:
Klinkt als een lekker relaxed weekend. Hier is het op zaterdag ook erg druk, al hoewel lang niet zo als jij beschrijft. Gelukkig. Ikea ben ik al jaren niet meer geweest want die zit hier nergens in de buurt. Maar ja up state hier lopen we wel in meer dingen achter.

Ik moest wel lachen om je groene gloedje.

gr petra
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?