Saturday, May 02, 2009

 

Weer een berichtje

Hier gaat alles nog steeds goed. Ik ga volgende week met een Real Estate Sales cursus beginnen. Kijken of dat een beetje wil lukken. Tot nog toe is het bij mijn eerste sale gebleven. Goed dus dat ik nog op salaris werk. Ik ben er wel een aantal keer heel vlak bij geweest, maar ja da's nog steeds geen sale. Ik krijg wel heel veel complimenten van iedereen en dan vertellen ze me dat ik het zeker in me heb. Dus dat op zich vind ik al heel wat. Het team is inmiddels ook weer wat kleiner geworden want ook nu worden er nog steeds mensen uitgezet. Dus we zien wel. Ik doe mijn best en elke dag is er weer een.

Verder heb ik van de week geschokt naar beelden op internet zitten kijken. Wat een gek daar in Apeldoorn. Hoe komt iemand erbij? Jammer dat er geen definitief antwoord meer kan komen op de vraag Waarom? Zowel voor de slachtoffers en nabestaanden maar ook voor de familie van de dader. Begrijp me niet verkeerd, ik neem het voor niets en niemand op, maar het zou je zoon of broer maar geweest zijn die dat op zijn geweten heeft, en jij krijgt vervolgens als familie het hele land over je heen en je weet niet waarom?

Ik ben niet echt koningsgezind, maar ik vind het wel helemaal geweldig dat de Koninklijke Familie alle andere verplichtingen en herdenkingen gewoon als normaal en zoals ze dat altijd gedaan hebben, door willen laten gaan.

Maar goed.

Werk bevalt nog steeds goed. Het is erg leuk. En ik krijg steeds meer contact met collega's. Op dit moment zitten we in een wat rustigere periode voor het resort, dus er zijn wat minder gasten, maar dat is de stilte voor de storm. Ik hoop wel dat ik er van de week weer een verkoop kan uitslepen. Ik krijg er nog steeds geen commissie over want daar moet ik eerst mijn real estate license voor hebben, maar ik wil hoe dan ook goed verkopen.

Verder eigenlijk even weinig te melden. Het weer is hier ook nog steeds goed. En ik kwam er van de week achter dat er vlakbij mij een nieuwe TGI Friday's (www.tgifridays.com) gebouwd wordt en ook een CVS drogist. Niet slecht. Nu zaten beide al niet ver weg maar wat dichterbij is altijd meegenomen. En de CVS zit zelfs op loopafstand net voorbij de hotels aan de overkant van de straat.

Dat was het weer even.

Comments:
Hi Sue,

Het is overal erg stil hoor, wat werk betreft. Ik zie ook bij mijn klanten (we zitten in de bouw) dat er elke keer weer mensen uitgezet zijn, omdat er gewoon te weining werk is dat met minder mensen gedaan kan worden.

De hotels in Las Vegas hebben het ook erg moeilijk de laatste tijd. Toevallig sprak ik twee weken geleden Shay's ex collega in Las Vegas die hetzelfde werk doet als jou en die vertelde ook al dat de hele time share op zijn kont ligt.

Toch merk ik dat iedereen positief blijft en verwacht dat het in de eerste paar maanden (5 maanden, hoor ik vaak zeggen) wel weer beter zal zijn. We kunnen alleen maar afwachten en hopen dat het sneller beter gaat. Het is iets dat de gehele wereld raakt, dus niet alleen Amerika.

Het komt allemaal wel goed. Als jij straks je real estate license hebt, dan kun je flink gaan vangen!!! LOL!
 
Hi Sue,

Je kent me niet maar ik volg jouw blog al een hele tijd. Ik wil namelijk zelf ook heel graag naar Florida verhuizen en ben daarom heel erg benieuwd naar jouw ervaringen. Ik vind het erg interessant en leuk om te lezen waar je allemaal tegenaan loopt en hoe goed je daarmee omgaat (bravo voor jou!). Ik vind het ook superknap dat je het avontuur in je eentje zo goed aangaat. Ikzelf heb een partner en 2 kinderen (1,5 en 5 jaar) dus we zouden dan in ieder geval met zijn allen zijn. Maar dat maakt het juist ook weer een stuk lastiger want als je kinderen hebt wil je ze stabiliteit kunnen bieden en ik denk dat de eerste paar jaar na je verhuizen toch wel een rollercoster ride is. Maar voor ons zou het wel de beste rollercoster ride van ons leven zijn!

Veel succes verder en hopelijk komt het allemaal goed met de Saleskant die je ingeslagen bent.

Groetjes
Dayenne
 
@Martin
Het is nu even stilte voor de storm. Over een paar weken is het hier weer stinke druk. De rest van de sales mensen maken zich totaal niet druk en gebruiken de tijd nu om op vakantie te gaan. Dus we zien wel.
En als ik straks mijn license heb gaan er overal in ene deuren open dus het is nu gewoon even doorbijten. Hopenlijk over een jaar kan ik lachend terug kijken LOL.

@Dayenne
Hi bedankt voor je berichtje.
Leuk dat je me volgt.
Het is inderdaad een roller coaster rit maar tot nog toe bevalt het prima.
Als je vragen hebt, vraag maar raak.

Groetjes,
Sue
 
HI Sue,

Nou, ik wil je niet bestoken met allemaal vragen, ookal heb ik die natuurlijk wel :-)

Er is eigenlijk maar 1 vraag die ik nu heb: Hoe zit het met de werkgelegenheid daar? Ik heb familie in Fort Myers en Fort Lauderdale wonen en die hebben het behoorlijk zwaar. Ze mogen steeds minder uren werken en 1 is zelfs zijn baan kwijt geraakt. Merk jij hier ook veel van? Of denk je dat de economische malaise nu over zijn top heen is en dat het nu weer de goede kant op gaat?

Owja, en toch nog een vraag: Hoe doet Obama het? Ik ben best wel een Obama fan en als Amerika liefhebber voelt het ook een beetje als mijn President aan :-) Maar ik ben bang dat wat wij hier in Nederland te zien krijgen over hem, heel erg eenzijdig is.

Groetjes,
Dayenne
 
@Dayenne
Qua werkgelegenheid hangt het er erg vanaf in welke industrie je zit. Het toeristenseizoen komt er weer aan met de zomer en daarna de met de snowbirds en feestdagen dus hotels, parken en resorts trekken nu weer aan. Maar bijvoorbeeld restaurants en dan zeker die het het hogere en midden segment hebben het nog steeds zwaar. En er wordt inderdaad bespaard op uren. Ze zeggen dat het weer de goede kant opgaat, maar ik denk dat we dat pas echt over een paar maanden goed gaan zien of er verbetering aan zit te komen.

Ik hou me met politiek eerlijk gezegd nog niet veel bezig. Zou ik wel moeten doen, maar ik heb nu zoveel andere dingen om te leren dat politiek even aan de zijlijn staat. Ik denk dat Obama het niet slecht doet, gezien de situatie waarin het land verkeerd. Hij heeft veel plannen en stimuleringsprogramma's. Of het ook net zo succesvol gaat zijn als iedereen hoopt is afwachten. Ik heb wel vertrouwen in hem. Geen idee wat voor beeld er in Nederland wordt afgeschildert van Obama in de media. Toen ik nog in Nederland woonde keek ik veelal naar zenders als CNN, MSNBC en FoxNews voor het wereldnieuws. Ik stond nooit zo positief tegenover de Nederlandse weergave van internationale nieuwsfeiten LOL. En als je vragen hebt gewoon stellen. Ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Sue
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?