Sunday, June 21, 2009

 

AllState en bakkie koffie

Wat een mooie discussie kwam er op het vorige bericht. Leuk om iedereen zijn of haar reacties te lezen overigens. Dank jullie wel.

Hier weer even een update. Vorige week ben ik begonnen bij een klein makelaarskantoor in Orlando, FL. Zij hebben het hartstikke druk met verkopen dus dat is goed. Helaas was er doordat het zo druk was weinig tijd om mij te trainen, of zelfs maar mijn vragen te beantwoorden. En ik kan best wel wat, maar in de real estate is het toch wel handig als je wat begeleiding krijgt als opstart, of tenminste een richting krijgt aangewezen van zo en zo en dan kom je er uiteindelijk wel.

En toen werd ik gevraagd door Keller Williams. Altijd leuk als je door iemand gevraagd wordt, zeker als je nieuw bent. Dus ik met Keller Williams op gesprek en het klonk goed. Solide trainingsprogramma, leuk team en ook nog eens een stuk dichterbij huis. Ik heb daar vorige week een dag training meegemaakt en wat ik zag en hoorde is gewoon goed. En dat niet alleen, iedereen stond al klaar om te helpen. Het voelde erg welkom. Dus besloten om de overstap te maken van het kleine makelaarskantoor naar Keller Williams. En vanaf morgen ga ik daar dus beginnen. Ik ben benieuwd.

Goed dan nu AllState...

Keller Williams wil graag dat ik hen op mijn autoverzekering erbij zet en ik moest mijn limieten omhoog gooien. Begrijpelijk want ik ga nu ook meer op de weg zitten. Wordt dan duurder maar het is even niet anders. Een paar maanden geleden heb ik dus al rondgekeken want ik moest de polis weer verlengen met Progressive. En net als eerder bleef Progressive nog steeds de goedkoopste.

Dus dat was ook de eerste waar ik vandaag naar keek. Als ik op internet ingaf om mijn limieten omhoog te gooien dan zou ik $40 meer in de maand moeten gaan betalen. Maar mijn werkgever wil dat ik hen op de verzekering erbij zet en die optie kon ik niet vinden. Dus ik gebeld. Het verhaal uitgelegd...zij hebben gekeken en in ene ging de premie dan omhoog naar $75 in de maand meer bij betalen. Ja goeie morgen wat is het verschil tussen de online premie en nu aan de telefoon dan? Ja online was voor prive gebruik en dit is zakelijk. Ja ok maar de dekking, de inzittenden en de te rijden kilometers zijn toch hetzelfde. Ja dat klopt maar ik had het zakelijk nodig dus dat is dan duurder...ja ik ben gekke Henkie niet.

Dus ik verder gekeken. Ik had bij AllState net zitten kijken voor Renters Insurance en die kwam goedkoper uit dan wat ik had bij Geico, maar dan met hogere dekking dus beter. Dus ik dacht ach laat ik die autoverzekering dan maar eens proberen, wie niet waagt die niet wint. Online kwam de auto verzekering voor zakelijk en met de hoogste dekking terug voor $10 dollar meer aan premie dan mijn huidige verzekering. Dat zou betekenen dat dit met de Progressive premie die ik net had opgekregen voor zakelijk gebruik en de hooste limieten, al $65 per maand zou schelen. Da's best veel. Op internet kon ik niks vinden wat eventueel 'raar' of een 'catch' zou kunnen zijn. Dus ik met AllState gebeld. Verhaal uitgelegd, zij hebben gekeken en de premie kwam inderdaad terug met $10 meer in de maand dan mijn huidige verzekering. Ik meteen maar even gevraagd naar de Renters Insurance. Ook die premie klopte. Ik sluit hem dan af voor een jaar en moet dan de eerste 6 maanden $23 per maand betalen en daarna niets meer. En dan kon de premie voor de Autoverzekering met $9 per maand omlaag, waardoor die dan eigenlijk bijna op gelijk nivo kwam te staan met de premie van mijn huidige autoverzekering (snap je het nog?). Tja en die Renters Insurance moet ik toch ook hebben.

Nu heb ik alles bij elkaar voor de komende 6 maanden voor $24 meer in de maand en een goede Renters Verzekering en een veel betere autoverzekering. Kijk dat is geen slechte deal lijkt me dan dus dat moet maar even. En beter nog over 6 maanden ben ik maar $1 meer in de maand kwijt dan nu het geval is en heb ik nog steeds een betere autoverzekering en de renters insurance. Geen flauw idee overigens waarom die Renters Insurance niet gespreid kon worden over 12 maanden in plaats van 6. Heb ik nog naar gevraagd, maar dat wist hij ook niet. Was policy. Ach ja als ik die Renters Insurance via Internet had afgesloten dan had ik het hele jaar voor Renters Insurance meteen moeten betalen dus ach.

Ik wilde die Renters Insurance eigenlijk niet doen, want ik heb hem al een jaar niet, maar ja als dan bij je buren een raam stuk gaat wat niet zijn schuld was en de beheerder hem laat weten dat hij maar moet aantonen dat hij het niet express gedaan heeft anders mag hij betalen, dan ga je toch wel even nadenken. En dat zat me toch niet lekker, dus tja het moet er dan maar even af.

Volgens mij is er inmiddels geen touw meer aan vast te knopen...bottom line...ik heb een veel goedkopere autoverzekering gevonden bij AllState met een veel betere dekking. En heb nu dus ook via AllState mijn Renters Insurance. Hoe heet dat eigenlijk op zijn Nederlands? Vast geen huurders verzekering...

Ik moest trouwens van de week me inschrijven bij het Board of Realtors. Dat is vergelijkbaar denk ik met de Vereniging van Makelaars. Kom ik er binnen, wordt me gevraagd of ik koffie wil. Ja lekker. "Help Yourself...it's right behind you".... De foto is met mijn mobiel genomen dus niet echt duidelijk maar....Ik draai me om en zie dit...


Nou dat moet dan toch wel goed komen. Het smaakte overigens ook als goed Douwe Egberts koffie. Van de week moet ik erheen voor orientatie...ga ik toch eens proberen of ik het ze kan laten uitspreken...ben benieuwd.

Comments:
Heel veel succes met je nieuwe job! Enne, met zo'n 'vertrouwd' bakje koffie begin je de dag al goed, nietwaar?
 
Wij wensen je ook heel veel succes met je nieuwe baan!

DE in deze vorm heb ik in de US nog nooit gezien, ondanks wij thuis ook DE hebben in de vorm van Senseo, hihi...

Ik kijk ook elk half jaar naar onze autoverzekering. Wij hebben 3 auto's te verzekeren en drie bestuurders, dus alles op een polis is het goedkoopst en gemakkelijkst.

Toch zit er ontzettend veel verschil tussen de diverse verzekeringsmaatschappijen. Wij zijn destjds van StateFarm overgegaan naar Progressive en daarna naar eSurance, gewoon omdat het steeds meer dan $600 dollar op jaarbasis scheelde.

Toch is elk half jaar checken geen verkeerde gedachte, want wat vandaag de duuste kan zijn, kan morgen de goedkoopste zijn.

Goed werk heb je verricht! LOL! Je lijkt mij wel, hihi...
 
Are you in good hands? hehe, mooi dat je bij hun een goedkope verzekering hebt afgesloten. Wat grappig om ineens Douwe Egberts tegen te komen:-) Goed teken!
 
De koffie was ook vandaag weer heerlijk, en weer DE maar nu uit een grote automaat dispenser. Niemand kan het dus uitspreken LOL. Ik heb twee meiden van het Realtor Board gevraagd. Eentje probeerde het en kwam niet verder dan "Doewie Eggburt" de ander zei meteen "I have no idea but I love the coffee". Geen van beide had enig idee dat het uit Nederland kwam.

Shoppen voor autoverzekering is inderdaad goed. Ben erg blij dat ik nu een betere dekking heb, voor veel minder.

Sue
 
Hey Sue,

ben even benieuwd hoe het nu gaat met je nieuwe baan. Is het alles wat je er van verwacht had tot nu toe?

Greetings Bo
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?